Spiritualitate Ortodoxă sau ecumenism frumos ambalat?

Suntem informați că în perioada 2-5 septembrie a avut loc Conferința Internațională de Spiritualitate Ortodoxă de la mănăstirea Bose, din Italia. De ce în Italia, de ce la o mănăstire papistașă?, a fost prima întrebare. Înseamnă că această conferință n-a fost sută la sută Ortodoxă au fost și oareșce interferențe papistașe. Ba chiar mai mult, cum vom vedea.

Ne lămurește chiat patriarhul Daniel în mesajul transmis participanților, cînd spune că această Conferință ,,adună anual teologi, monahi și cercetători din diferite tradiții creștine pentru a valorifica bogata moștenire filocalică a Bisericii’’. Adică sectele, bisericile mincinoase, celelate rătăciri zise creștine sunt ,,tradiții creștine’’. Frumos, poleit și legat cu funde multicolore, este ambalajul sub care ni se livrează Conferința. Înțelegem, din cele spuse, că la Bose a fost o adunare sau o strînsură ecumenistă în toată puterea cuvîntului și nu una eminamente Ortodoxă.

În centru discuțiilor s-a aflat Sfantul Antonie cel Mare. Brava, băieți! Sfantul care s-a angajat cu toată ființa în lupta împotriva ereticilor arieni, căruia i s-au arătat în vedenie ca niște catîri izbind fără rînduială cu copitele în Sfanta Masă, e ales, spre aprofundare, într-o adunare ecumenistă. Nu spun și eretică, spre a evita pleonasmul.

Am urmărit cu atenție ce s-a scris despre această strînsură, deoarece patriarhul Daniel a fost reprezentat de Episcopul Sălajului, PS Benedict, așezat în această demnitate în aprilie, anul acesta, iar eu nevrednicul mă nevoiesc tocmai în această Eparhie.

Presbiter Iovița Vasile

2 comentarii la „Spiritualitate Ortodoxă sau ecumenism frumos ambalat?

  1. Iona spune:

    O întrebare de bun simț:

    Dacă episcopii ecumeniști nu vor să iasă din ecumenism, atunci,cei cu cuget ortodox, aflați în comuniune cu ei, de ce nu vor să iasă din ecumenism?!

    Că nu-i ține nimeni cu forța…!

    Pentru a ieși din ecumenism/erezie trebuie doar să aplice un Canon al Bisericii, care este alcătuit pentru astfel de cazuri.
    Iar dacă râmân în ecumenism/erezie, nu episcopii ecumeniști sunt de vină, ci dânșii, pentru că nu vor să iasă din ecumenism, deși Biserica le pune la dispoziție calea de a ieși din erezie,respectiv Canonul 15 l-ll Constantinopol.

    Îți este frică să te desparți de un episcop (ecumenist)? Dar Biserica îl numește pe unul ca acesta pseudoepiscop sau minciunoepiscop.
    Atunci în ce constă frica ta?
    În pierderea privilegiilor, comfortului, păcii, pe care Însuși Mântuitorul a spus că o leapădă, atunci când e vorba de falsificarea Adevărului…?
    Căci un adevăr fals, adică erezia, nu este Adevăr, iar închinătorii aflați în erezie nu se închină Adevărului…

    În acest moment, responsabilitatea apartenenței la erezie nu mai cade doar pe umerii ierarhiei ecumeniste, ci pe umerii fiecărui credincios al Bisericii…

    Ierarhii au făcut o alegere…

    Noi, fiecare membru al Bisericii, ce alegem?
    Căci momentul Creta 2016 constituie un moment de alegere pentru fiecare credincios în parte: ori în Adevăr, ori în erezie…Fiecare trebuie să aleagă, căci fiecare va fi judecat după alegerea făcută de el însuși, nu de alții…
    Iar dacă alții au ales pentru el,iar el este nemulțumit de alegerea făcută,atunci trebuie să repare el greșeala.Căci dacă nu, este posibil ca tăcerea /lipsa de atitudine în acest caz să fie considerată consimțământ sau poate chiar ateism…

    Sau unii încă mai cred că există părtășie între Adevăr și minciună/erezie?

    Unde spune asta în Evanghelie?

  2. Mihai spune:

    Dar la ei este o practică, nu se dau in laturi de la nimic, și mai grav este faptul că sunt aserviți sioniștilor și sistemului globalist

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *