Am și eu cîteva nedumeriri. Privind chipul Mantuitorului – Pantocrator din catedrala lor, mă întreb de ce Fiul lui Dumnezeu e înfățișat deliberat înclinat spre stînga. Ce vrea să ne sugereze herimenutica ecumenistă, că Domnul Iisus este în declin?
Crucea din spatele Dumnezeirii Sale e și ea deplasată spre stînga. Brațele Crucii, care ar trebui să fie orizontale, sunt ușor, dar vizibil, lăsate în jos. Înseamnă asta înfrîngerea Crucii?
Și în sfîrșit, mîna dreaptă a Mantuitorului nu este cu degetele așezate în forma binecuvîntării. De ce? Ni se sugerează cumva să nu așteptăm binecuvantarea de la Hristos Domnul? Să o așteptăm de la altul?
N-aș fi ridicat aceste întrebări dacă n-am avea precedentul amar al înfățișării iconografice a celor 16 Sfinți recent canonizați. Cei mai mulți au degetul arătător și cel mic nu în poziția firească de binecuvantare, ci mai de grabă sugerează coarnele necuratului. Am cerut, cer și acum, ca acele zise icoane să fie retrase.
Presbiter Iovița Vasile

Doamne, ajută.
Știu c-am scris recent despre dezamăgirea pe care am trăit-o-n Catedrala Sf. Sava din Belgrad, dar, neputând atașa poze în comentarii, las un link cu poze din interiorul acesteia, pentru a vedea cât de mult s-a extins fenomenul pe care l-ați sesizat în acest articol. Practic, astea-s „normele”: https://historia.ro/sectiune/general/catedrala-sfantul-sava-un-lung-periplu-catre-567164.html
În București, deși trec des prin zonă, nu am intrat în catedrală, nici curiozitatea de a căuta imagini pe internet n-am avut; este o alegere de a mă proteja de ceva ce nu-mi este de niciun folos. M-am plictisit, am obosit să caut despre ceva/ cineva căruia îi cunosc „foaia de parcurs”.