Analfabetismul funcțional

Analfabetism funcțional înseamnă să nu-ți pui întrebări atunci când, pentru prima dată în istorie, pentru o viroză respiratorie, se schimbă definiția omului bolnav astfel încât să-l cuprindă și pe „asimptomatic”.

Analfabetism funcțional înseamnă să nu-ți pui întrebări atunci când statistica infectărilor este alcătuită pe baza unor teste care au o rată de eroare fals pozitivă de 30%, a căror eficiență în acest circ mondial este contestată chiar de către inventatorul lor.

Analfabetism funcțional înseamnă să nu-ți pui întrebări atunci când gradul de pericol al virusului este stabilit prin decese declarate ca avându-l drept cauză, deși autopsiile sunt interzise (tot o premieră istorică!), și în ciuda faptului că decedații sunt, în majoritate, oameni cu boli care prezintă risc de moarte și care își dau duhul în secțiile de terapie intensivă, nu cad pe stradă ca în făcăturile de PR pandemistic de anul trecut.

Analfabetism funcțional înseamnă să nu-ți pui întrebări cu privire la mitul periculozității virusului atunci când statisticile arată un risc vital de 0,2-0,4% dintre cei infectați și să continui să țipi, precum o găină speriată, că e nevoie de mai multe restricții.

Analfabetism funcțional înseamnă să susții această aberație pseudo-științifică (dar 100% politică) cu argumente cu valoare epistemologică (asta e partea de filozofie care se ocupă de cunoaștere) zero, de tipul „vărul Gigel știe el pe cineva care are un cuscru care a murit de covid pentru că făcea dializă”.

Analfabetism funcțional înseamnă să nu te întrebi de ce percepția asupra gradului de pericol al virusului este construită prin propagandă susținută guvernamental și bazată pe răspândirea panicii, în condițiile în care, într-o lume normală, a oamenilor cu oarecare dram de înțelepciune, în cazul unui virus periculos, guvernele și mass-media ar trebui să evite panica.

Analfabetism funcțional înseamnă să susții mai multe restricții cu argumentul imbecil „și alte țări fac la fel”, ignorând faptul că sunt și „alte țări” care nu fac la fel și, după un an de demență mondială, potrivit statisticilor, sunt tot pe-acolo și la infectări, și la decese.

Analfabetism funcțional înseamnă să porți mască atunci când ești singur pe stradă nu de frica – firească – de amendă, ci din convingerea că te protejezi pe tine, sau, mai grav, că îi protejezi pe ceilalți.

Analfabetism funcțional înseamnă să te lași păcălit de o minciună care, prin însăși formularea ei, arată că ăia care ți-o vând te consideră un imbecil: „scapi de restricții dacă te vaccinezi cu un vaccin aflat în stadiu experimental, care nu imunizează, ci doar oferă șansa unei forme mai ușoare a guturaiului, care nu previne răspândirea virusului, fapt pentru care nu vei scăpa de restricții, dar va trebui să umbli prin crâșme și prin lume cu un pașaport de vaccinat, ca un câine”.

Analfabetism funcțional înseamnă, în fine, să nu-ți pui întrebarea-cheie, întrebarea-corolar a dilemelor de mai sus: „Nu cumva măsurile astea, care cică îl combat, fac mai rău decât virusul în sine?.”

Acestui tip de analfabetism funcțional îi prefer oricând înțelepciunea ultimului cocalar din Ferentari care, cu toată lipsa lui de școală ori de maniere, încă își conduce viața după o brumă de bun-simț comun ce îl împiedică să se lase păcălit. Și, mai ales, îl împiedică să dezvolte o obsesie de a schimba lumea, de a-i vedea pe toți ceilalți îmbotnițați mintal după schema de-o descrisei aici-șa.

Alin Bogdan

3 comentarii la „Analfabetismul funcțional

  1. Gabriela Naghi spune:

    Apartheidul sanitar nazist
    Prof. univ. dr. Gheorghe Piperea

    În ciuda recomandării O.M.S. de a nu impune separarea populației în funcție de vaccinare și a declarației ferme a administrației Biden din care rezultă că S.U.A. nu acceptă certificatul de vaccinare drept condiție a dreptului la circulație, muncă și educație, în România se intensifică pe zi ce trece propaganda pentru apartheidul sanitar. Mulți acceptă ideea, ba chiar consideră că e dreptul vaccinatului de a nu sta la masă, la teatru, la concert, la film, în amfiteatru, în avion, în tren, în metrou, în autobuz, în supermarket și acasă complet alăturea, ci separat de nevaccinat, care e un pericol letal pentru vaccinat, chit că vaccinul, cică, ar da „șansa” unei forme mai ușoare a bolii.

    Mulți medici care își fac veacul pe la tv sau pe feisbuc, plângând ipocrit de mila colegilor lor care chiar muncesc pe brânci în spitale, militează pentru acest sistem nazist. La fel și influencerii, care până mai ieri îmi replicau mie, când avertizam asupra acestui risc de segregare, că nu se vor introduce niciodată în România nici obligativitatea vaccinării, nici separarea oamenilor în funcție de înțeparea cu serurile-minune ale „Big Pharma” (dar inutile față de noile și rezistentele tulpini și mutații ale virusului). Această atitudine probează din nou rădăcinile hitleriste ale unei părți a populației europene, inclusiv românești. Să nu uităm că fascismul, nazismul, comunismul și cele două războaie mondiale au pornit din Europa.

    Notă de final – nu știu cine a fost iresponsabilul care a reprezentat HORECA la „negocierile” cu guvernul Cîțu, de unde s-a ieșit cu ideea auto-destructivă a redeschiderii restaurantelor, cafenelelor, barurilor și cluburilor numai pentru vaccinați și pentru cei care își fac testul rapid pe loc (probabil, în laboratoare ad-hoc, în holul localului, sau la masă, unde se va scuipa sau se va lua probă din nas, prin zgârmare, ca să dea bine la imaginea de cinci stele a localului).
    S-au vaccinat doar 2 milioane de inși până acum, deci 10% din populație. Rezultă că 90% din clientelă e alungată din start – această clientelă va crea localuri underground doar pentru ea, ca pe vremea prohibiției americane. Iar chestia cu testarea la fața locului, dincolo de stupiditatea ideii, va crea niște probleme juridice și etice infinite și grave.

    De exemplu, protecția datelor medicale, care au caracter personal și exclusiv – pentru a fi gestionar de astfel de date trebuie antrenate costuri de zeci de mii de euro și 3-4 luni de proceduri. Sau dilema dacă localul poate fi laborator de analize medicale (cum, nu mai face medicină specialistul? sau trecem și de data asta de la noi, cum s-a întâmplat cu testarea în parcarea mall-ului?).

    Sau problema juridică dacă localul se limitează la a-l da pe ușa afară pe pozitiv ori îl și dă pe mâna DSP, ca să nu apară acuzații de „zădărnicirea combaterii bolilor”.

    Sau dacă, într-un cuplu sau un grup, unii sunt pozitivi, alții negativi – ce face ospătarul, recepționerul, barmanul, transformați în laboranți/cadre medicale ad-hoc, pe unii îi primește în local, pe alții îi gonește? Cam ce „reclamă” va avea ulterior acel local?

  2. Gabriela Naghi spune:

    „Sau nu ştiţi că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveţi de la Dumnezeu şi că voi nu sunteţi ai voştri?
    Căci aţi fost cumpăraţi cu preţ! Slăviţi, dar, pe Dumnezeu în trupul vostru şi în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu.”
    I Corinteni 6, 19,20

    Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a arătat în fața reporterilor că nu știe ce conține ordinul de ministru privind procedura pandemică de îngropare a celor răpuși de coronavirus. El nu știa că morții declarați cu Covid sunt băgați în saci de plastic, complet goi, și trimiși la cimitir spre a fi inmormantati asa, în această stare.
    O totala lipsa de bun-simt, de empatie fata de suferinta semenilor, vii sau adormiti, un executant al ordinelor slugilor leviatanului, care oricat de absurde, de de mizerabile si degradante ar fi, le pune in aplicare fara discutii.
    Inițial ministrul neagă, apoi, dându-și seama că minte, spune că se va mai documenta și cere „altă întrebare”. Totul, în timp ce este vizibil încurcat de altă aberație a legilor sanitare stâmbe – purtarea măștii în aer liber, care l-a înroșit la față și i-a creat condens pe interiorul ochelarilor.

    ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, afirmase marți seară la o televiziune că înmormântarea decedaților trecuți cu Covid după procedura degradantă prevăzută de ordinele Comandantului Acțiunii „este o totală lipsă de respect față de om, de demnitatea lui… Regulile credinței și ale tradiției noastre nu trebuie să fie încălcate. Se cuvine, cât de urgent, să fie rezolvată această problemă”. Este singurul ierarh al BOR care în timpul acestei epidemii de gripă, a încercat (la ordin, cu siguranță) să cosmetizeze imaginea sinodalilor BOR, semnatari ai trădării Ortodoxiei la tâlhărescul sinod Creta2016. De atâta vreme familiile celor morți de covid19, trăiesc drama înmormântării celor dragi în condiții asemănătoare lagărelor de exterminare din Deltă sau de la Canal, din temnițele dictaturii bolșevice, inexplicabile într-o țară așa zis democratică, fără argumente din punct de vedere medical, științific.
    Abia acum patriarhia BOR, a luat act, comunicând că luarea unei atitudini, în al 12-lea ceas„ a devenit imperios necesară.
    *„Căci gura nu poate rosti ceea ce nu are inima. Şi chiar dacă rosteşte, îndată este dovedit de înseşi cuvintele lui că nu le spune bine”
    Cultele religioase din România au solicitat modificarea acestei legi excesive și au purtat recent un dialog fertil cu autoritățile competente în acest sens.
    Practic, (aproape) toată lumea pare să fi înțeles necesitatea modificării. Prelungirea așteptării ei devine dureroasă și nu mai are în acest moment o rațiune suficientă.
    Umanitatea și demnitatea sunt rațiunile care trebuie să aibă și acum ultimul cuvânt”, a comunicat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.
    La fel ca în cazul multor hotărâri neconstituționale (ne publicate in Monitorul oficial) luate timp de 1 an de zile, nici acest ordin al Comandantului care obligă la depunerea celor răpuși de Covid dezbrăcați în saci de plastic nu este fundamentat științific. Nu s-a demonstrat cum poate transmite virusul o persoană decedată, care nu mai respiră și nu poate împrăștia particule cu încărcătură virală.
    În schimb, aceste absurde măsuri aduc atingere demnității, sacralitații și sfințeniei ființei umane, zidirii lui Dumnezeu, pentru care Biserica Ortodoxa a rânduit un anumit ritual de îngropare și pomenire:priveghiul de trei zile, citirea Psaltirii, Slujba Stâlpilor, Slujba înmormântării care are loc în biserică, rugăciunea de dezlegare și iertare.
    Şi ce s-ar mai putea adăuga despre prea multa suferință și adânca întristare a celor rămași – cunoscuți și rude -, care nu-și pot alina durerea măcar petrecând pe cel adormit la biserică și la cimitir așa cum se cuvine.
    **„Au nu ştiţi că trupurile voastre sunt mădularele lui Hristos?”, ne întreabă dumnezeescul Pavel.
    În același timp trupul celui decedat este vrednic de cinstire nu numai pentru ceea ce va fi în viitor, dar și pentru ceea ce a fost în această viață. Aceste rămășițe omenești, sfințite prin Botez și prin Sfânta Euharistie, dar și prin celelalte Sfinte Taine ale bisericii, au fost templu ale Duhului Sfânt, pe care omul nu și l-a zidit singur, ci l-a primit în dar de la Atot Ziditorul Dumnezeu.

    *Sfântului Simeon Noul Teolog- Discursuri teologice şi etice

    **I Corinteni 6, 15

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *