Cunoscând că panerezia ecumenismului este înșelarea cea mai de pe urmă pe care o pregătește diavolul ca să-i piardă, dacă se poate și pe cei aleși și văzând căderea elitelor, noi creștinii ortodocși din Ierusalim refuzăm „bombonica” dragostei ecumeniste și ne alăturăm apărătorilor Ortodoxiei din Sfântul Munte Athos, Grecia, creștinilor ortodocși, ierarhilor, preoților, ieromonahilor, monahilor, monahiilor de pretutindeni care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști semnatari ai „sinodului” din Creta 2016 și mărturisim că nu suntem în comuniune cu ei și nu vrem să gustăm din aluatul ecumeniștilor.
Când Biserica este în prigoană, credincioșii devin mărturisitori și mucenici fiindcă sunt considerați de autorități schismatici, fanatici, ultrareligioși, fundamentaliști, tradiționaliști, conservatoriști, dezbinători, răzvrătiți, sectari, oameni periculoși pentru pacea și ordinea publică. În această situație, noi îi avem pe Apostoli care ne-au învățat să ascultăm de Dumnezeu mai mult decât de oameni. Nu acceptăm hotărârile „sinodului” care nu este nici mare nici sfânt nici măcar sinod, pentru că ne propovăduiește unitate cu lumea ereticilor, promovează erezia tuturor ereziilor -ecumenismul – diminuează dogmele eclesiologice și este neortodox. Pricini de conștiința bisericească și de Credință Ortodoxă revelată de Dumnezeu, neschimbată și neschimbătoare, nu ne îngăduie să îi recunoaștem drept conducătorii noștri spirituali pe cei care au semnat hotărârile „sinodului” din Creta 2016.
Întâi-stătătorii noștri care persistă în greșeală, nu cercetează documentele nu le revizuiesc, le consideră bune și ortodoxe și nu țin cont de părerile credincioșilor de cutremurul provocat în sufletele lor, de perplexitatea lor în fața a ceea ce s-a întâmplat, disprețuind opiniile „clerului de jos”și ale poporului și arătând că și-au însușit atitudini și procedee catolice când ignoră printr-o tăcere de moarte tot ce vine de la semenii lor ortodocși, dar primind cu entuziasm sugestiile eterodocșilor.Ne temem că tot ceea ce au hotărât să nu poată fi irevocabil decât după război, așa cum s-a proorocit.
Semnează un grup de ierarhi, ieromonahi, preoți, monahi și monahii,
precum și mireni care viețuiesc în Ierusalim
Selecţie şi editare: Ioan

Mai este un pic și se împlinesc 6 ani de la acea zi de 16.06.2016, nunumai că nu au dat înapoi, dar sau afundat și mai adînc în ale ereziilor și schismelor, de parcă nu era suficient ce a fost la Kolimbari-Creta, iată că alte 2 schisme au loc, ucraineana și macedoneană, revenind la Creta singurul Ierarh român care sa opus a fost IPS Iustinian Chira care ulterior a trecut la cele veșnice, in rest toată Ierarhia din BOR sa conformat și a semnat fără excepție, unii la fața locului la Kolimbari, alții la sinodul local din toamna aceluiași an
Cred ca vom avea niste materiale potrivite momentului.
Ioan cel care a făcut selecția și editarea NU A PRECIZAT SURSA .
Da, aveti dreptate. Poate o va face curand. Textul acesta parca l-am mai citit undeva.
Sursa:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02JbJoYtRC1j5KhiccbNZStS6NWZoymeftzAwMUqRk4qApMhVpv3WfTa7GtQ2AZ1gGl&id=100004310973990&sfnsn=mo
Aici nu e nimeni cu Ion.Ioan.
Când te rogi pentru cineva, îl copleșești cu iubire
Sfântul Cuvios Porfirie Kavsokalivitul
Când aveţi o iubire mare, iar această iubire vă mişcă spre rugăciune, atunci valurile iubirii voastre merg şi-l influenţează pe cel pentru care vă rugaţi; creaţi în jurul lui un scut de apărare şi-l înrâuriţi, îl călăuziţi spre bine. Văzând strădania voastră, Dumnezeu vă dă har bogat şi vouă, şi aceluia. Dar trebuie să murim pentru noi înşine. Aţi înţeles?
Voi sunteţi necăjiţi atunci când ceilalţi nu sunt buni, în vreme ce ar trebui să vă dăruiţi rugăciunii, ca să se împlinească ceea ce dorim prin harul lui Dumnezeu. Voi vă faceţi cunoscuţi prin înţelepciunea voastră, dar asta nu-i chiar aşa de bine. Taina este alta, nu ce vom spune sau ce vom arăta celorlalţi. Taina este dăruirea noastră, rugăciunea către Dumnezeu, pentru ca fraţii noştri să aibă parte de ceea ce trebuie, prin harul lui Dumnezeu. Asta este.
Ceea ce noi nu putem face, o va face harul lui Dumnezeu.
Ne vorbeşte părintele Porfirie – Viaţa şi cuvintele, traducere din limba greacă de Ieromonah Evloghie Munteanu, Editura Egumeniţa, 2003, pp. 223-224
. Cunoscând că panerezia ecumenismului este înșelarea cea mai de pe urmă pe care o pregătește diavolul ca să-i piardă, dacă se poate și pe cei aleși și văzând căderea elitelor, noi creștinii ortodocși din Ierusalim refuzăm „bombonica” dragostei ecumeniste și ne alăturăm apărătorilor Ortodoxiei din Sfântul Munte Athos, Grecia, creștinilor ortodocși, ierarhilor, preoților, ieromonahilor, monahilor, monahiilor de pretutindeni care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști semnatari ai „sinodului” din Creta 2016 și mărturisim că nu suntem în comuniune cu ei și nu vrem să gustăm din aluatul ecumeniștilor.
SURSA ARTICOL dl. Ion
https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2018/06/05/marturisirea-de-credinta-ortodoxa-impotriva-ecumenismului-si-pseudosinodului-din-creta-a-monahiei-antuza-si-a-unor-vietuitori-din-ierusalim-video-si-text/
Preambul la sorocul de 6 ani de la instaurarea Apostaziei în sânul BOR după Sinodul Tâlhăresc din Creta 2016
„Conform Sinodului BOR,(întrunit la 16 decembrie 2016)unele persoane au indus, voit, în eroare clerici şi credincioşi cărora le-au spus că Sinodul din Creta ar fi proclamat ecumenismul ca dogmă de credinţă. În consecinţă, unii preoţi au întrerupt pomenirea superiorului canonic, „tulburând” liniştea Bisericii”.[1]
„Patriarhia Română mai nuanţează că, din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog şi cooperare între creştini, în locul polemicii pline de ură confesională şi al confruntării violente, care s-au manifestat secole de-a rândul în istoria creştinismului. „Desigur, niciun creştin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alţi creştini dacă are teama că–şi pierde credinţa ortodoxă. În acelaşi timp, este nedrept să considerăm că toţi creştinii ortodocşi care dialoghează teologic şi cooperează practic în viaţa societăţii cu creştini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creştin ortodox paşnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturiseşte credinţa ortodoxă în dialog cu alţi creştini, fără compromisuri”, se explică în documentul citat.”[idem]
„Sancţiuni pentru clericii care tulbură liniştea Bisericii
În final, Patriarhia Română subliniază că monahii, clericii şi credincioşii implicaţi în acţiuni de răzvrătire şi denigrare a Sinodului din Creta „vor fi chemaţi la îndreptare prin dialog paşnic şi lămurire canonică privind gravitatea dezbinării şi a tulburării păcii şi unităţii Bisericii”. Totuşi, cei care vor persita în atitudinea ostilă faţă de Sinodul din Creta şi vor continua să tulbure pacea şi unitatea Bisericii vor primi sancţiuni administrative şi canonice disciplinare. În replică, gruparea schismatică din Moldova a publicat, la rândul ei, un comunicat de presă promovat ca fiind punctul de vedere al comunităţii ortodoxe de la schitul Rădeni, Neamţ prin care se aduc contraargumente pentru fiecare afirmaţie din informarea Patriarhiei. Potrivit comunicatul de presă de la Neamţ, Patriarhia Română nu ar fi încă iniţiat un dialog şi o colaborare pe seama Sinodului din Creta.
„În acest comunicat, Sfântul Sinod îşi mărturiseşte ataşamentul faţă de valorile ecumenismului şi faţă de «dialogul şi colaborarea între creştini», manifestându-şi, în acelaşi timp, determinarea de a suprima opoziţia faţă de ecumenism a unor creştini ortodocşi, fără a iniţia un dialog şi o colaborare reale cu aceştia pentru “o lămurire privind credinţa”, care să readucă pacea în Sfânta noastră Biserică, încercată după sinodul din Creta, din vara acestui an”, se precizează în documentul citat. De aproape jumătate de an, în sânul BOR mocneşte un scandal uriaş determinat de participarea delegaţiei României la Sinodul din Creta. În acest context, mai mulţi clerici au transmis scrisori de protest şi ultimatumuri superiorilor ierarhici. Cea mai vehementă revoltă a pornit din câteva mănăstiri din regiunea Moldovei”.[idem]
Sinodul BOR s-a transformat într-un organism dictatorial de opresiune în apărarea „valorilor imuabile”ale panereziei ecumeniste de sorginte masonico-sionistă
„Adeseori, aceia care doresc să promoveze învățături străine de cele ale Bisericii încearcă să folosească pârghiile statale fie pentru a-și impune opinia, fie pentru a împiedica luarea unor măsuri de către organismele statutare ale comunității. Este cunoscut că, după Sfântul și Marele Sinod din Creta, în România, un mic grup contestă vocal hotărârile adoptate. Între contestatari sunt și câțiva clerici care au încetat pomenirea chiriarhului lor, intrând în stare de schismă.
După multe încercări de readucere a acestora la unitate și după aplicarea unor prime sancțiuni mai blânde (dojană arhierească), acei clerici care nu s-au îndreptat au fost caterisiți. Aceștia, probabil din dorința de a face cât mai mult zgomot posibil și a-și populariza pozițiile schismatice, au contestat la instanțele Statului Român pedeapsa caterisirii, încercând să obțină menținerea în parohii cu sprijinul autorității statale. Ei nu cunoșteau sau nu erau interesați să cunoască poziția constantă a instanțelor române, dar și a Curții Europene a Drepturilor Omului, privitoare la disidențele apărute în cadrul cultelor religioase oficial recunoscute.”[2]
„În fapt, clericii aflați pe poziție de schismă au părăsit Biserica Ortodoxă Română cu mult înainte de caterisirea lor, contestând autoritatea ierarhului și a Sfântului Sinod (art. 11 din Statutul Bisericii Ortodoxe Române: Sfântul Sinod este cea mai înaltă autoritate a Bisericii Ortodoxe Române, în toate domeniile ei de activitate). Aceștia contestă hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, dar pretind să fie impuși, de către Stat, prin intermediul justiției, ca slujitori ai unei Biserici a cărei poziție pe probleme bisericești o contestă.”[idem]
„Clericii schismatici, deși se poziționează drept contestatari ai hotărârilor organismelor statutare ale Bisericii Ortodoxe Române, vor să folosească în continuare locașurile de cult și alte bunuri ale Bisericii Ortodoxe Române și să fie salarizați de către aceasta. Ei nu vor să părăsească comunitatea religioasă, ci să o forțeze să își schimbe, cu sprijinul Statului, poziția asupra unor aspecte bisericești care nu țin de competența Statului.”[idem]
„Or, implicarea Statului în acest conflict privind aspecte de învățătură de credință între o comunitate religioasă și un slujitor al său ar însemna o încălcare gravă a autonomiei comunității religioase și a obligației de neutralitate religioasă a Statului, garantate de articolul 9 din Convenția europeană a drepturilor omului, art. 29 din Constituția României, precum și Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor.”[idem]
fragmente din:
[1]https://adevarul.ro/locale/iasi/reactia-vehementa-patriarhiei-scandalul-schismaticilor-preotii-razvratiti-putea-sanctionati-s-a-tulburat-pacea-unitatea-bisericii-1_5868e1135ab6550cb8f9fc6a/index.html
[2]https://vestitorulortodoxiei.ro/articol/reglementari-juridice-privind-disidentele-aparute-in-cadrul-cultelor-religioase-oficial-recunoscute/