Glasul mirenilor, intru apararea Sfintei Credinte Ortodoxe

O întrbare: oare Crezul Bisericii Ortodoxe nu a fost modificat în Creta?
Oare afirmarea la nivel sinodal a credinței că nu există o singură Biserică, ci că în afară de Biserica Ortodoxă, ierarhii noștri acceptă că există și alte biserici (catolică,anglicană,protestante,etc.), oare nu este asta o modificare a Crezului, a credinței Bisericii?! Faptul că ereziile sunt acceptate ca biserici,nu este o contrazicere, o anulare a mărturisirii din Crez?! Faptul că Biserica la nivel oficial, sinodal, prin ierarhii și preoții ei acceptă acest lucru, nu e o lepădare, o renunțare la mărturisirea din Simbolul de Credință?! Ce alte dovezi să mai așteptăm să apară?

Schimbatea Crezului s-a produs deja, în fondul problemei, nu în formă. Deja Biserica mărturisește altceva la nivel sinodal. Clericii acceptă altceva. În practică aceste lucruri se săvârșesc, se trăiesc, și atunci ce altceva să mai așteptăm, măi fraților?
De ce trebuie să se mai modifice Crezul când oricum Biserica (ecumeniștii din ea) mărturisește altceva? Când oricum Crezul nu mai corespunde de fapt cu ceea ce Biserica mărturisește acuma la nivel sinodal.
Ce alte schimbări să mai așteptăm?!
Crezul s-a schimbat.Biserica nu mai învață așa cum mărturisește în Crez. Crezul a rămas o formulă goală, pt. cei care acceptă sinodul din Creta. Iar aceștia sunt ierarhii și preoții noștri, împreună cu mirenii pe care îi trag în înșelare cu bună știință.
Schimbarea Crezului s-a produs. Biserica mărturisește altceva (diferit de Crez), în mod oficial. Biserica crede altceva și mărturisește altceva și practică (trăiește) altceva la mod oficial, în faptă. Atunci ce altceva să mai așteptăm?! Nu e suficient de clar ce s-a întâmplat?! Oare contează că Biserica nu a modificat formula Crezului, când de fapt ea mărturisește altceva decât mărturisește Crezul? Când de fapt ea a lăsat Crezul o formă fără fond, adică cu alt conținut decât ceea ce ea învață acum, în mod oficial? Căci, de fapt, asta s-a întâmplat în Creta.

H.D.

4 comentarii la „Glasul mirenilor, intru apararea Sfintei Credinte Ortodoxe

    1. Domnule Mihai (strajer al Sfintei Ortodoxii),
      Multumesc pentru atentionare. Am preluat scrisoarea si am postat-o. Doamne ajuta!

  1. Ne-am ingradit de ierarhii,care au pecetluit vicleana panerezie ,la minciuno-sinodul din Creta,in urma cu aproape doi ani.Doi ani de lupta sufleteasca,fizica,care a generat nenumarate probleme,ganduri,intrebari,indoieli,pana la cristalizarea pozitiei in care ne aflam acum.Slava lui Dumnezeu pentru toate!
    Ierarhii BOR,in frunte cu Patriarhul,au abjurat deja si continua la fiecare Sfanta Liturghie minciuna in fata Mantuitorului Hristos.
    Ei poarta pe umeri responsabilitatea caderii in schisma a celor care prin voia lor,se taie dureros de singuri din trupul Bisericii,cat si a celor care si-au periclitat mantuirea,laici si clerici,care cunoscand Adevarul , au ales sa ramana alaturi de ierarhii tradatori.
    In conditiile date ,exemplul pe care l-ar fi oferit un numar mai mare de credinciosi,preoti si macar un singur episcop,prin marturisirea publica si ingradire conform canonului 15I-II Constantinopol,ar fi dus la rezolvarea favorabila si imediata a gravei probleme cu care se confrunta BOR in acest moment.
    Este motivul pentru care Patriarhul Kiril,averizat fiind de aparitia schismei de proportii,in cazul participarii la talharescul sinod,in ultimul moment a anulat participarea.
    Din lasitate,din comoditate,din frica de suferinta ,din teama de a pleca in necunoscut,din frica de a nu deveni un proscris in ochii multimii,din pierderea locului de munca si a stabilitatii materiale,a stimei si recunoasterii lumesti,insuficienta pregatire teologica,starea de amorteala caldicica in credinta, iata cateva din motivele pe care mercenarii din umbra,le-au anticipat si s-au dovedit corecte.

    Nici o clipa nu am gandit ca salvarea noastra ca neam, de urgia care s-a abatut peste noi,ar fi mult-asteptatul sinod panortodox.
    Numai in Mantuitorul Iisus Hristos,mi-am pus intreaga nadejde ,sa fac voia Lui,sa sufar ,sa plang,sa sangerez in adancul inimii,si sa fac ascultare in toate de Parintele Duhovnic,pe care Domnul Atotindurarilor mi l-a trimis cu dragoastea cu care ne inconjura pe noi toti,nevrednicii.
    Spunea Parintele Rafail Berestov:”în general, toată lumea se uneşte în numele lui antihrist, dar noi trebuie să ne unim în numele lui Iisus Hristos. Aceasta va fi deja o luptă cu antihristul. Astăzi toată politica devine o teologie: ori cu antihrist ori cu Hristos. Noi suntem cu Hristos, şi trebuie să murim pentru Iisus Hristos, aşa cum El a murit pentru noi. Amin”
    Sfantul Iustin Popovici isi exprima ingrijorarea cu privire la pregatirile viitorului Sinod panortodox inca din 7 mai 1977 si prorocirea sa, s-a adeverit intru totul : „Biserica noastra sarba sa se retina sa participe la pregatirile pentru „sinodul ecumenic”, si de buna seama, sa se abtina sa participe la sinod. Caci, Dumnezeu sa nu ingaduiasca ca acest sinod sa vina si sa treaca, ca sa se astepte de la el un singur rezultat: schisme, erezii si pierderea multor suflete.

    Analizand problema din punct de vedere al experientei apostolice si patristice si istorice a Bisericii, un asemenea sinod, in loc de vindecare, va deschide rani noi in trupul Bisericii si va ridica in fata ei probleme noi si nenorociri noi.”
    Multumim Domnului pentru sprijinul si dragostea oferita noua,de catre Parintele Profesor Theodoros Zisis,si ne consideram, asa cum spunea Parintele Gavriil aghioritul,” „Părinte Zisis, noi suntem copii dumneavoastră spirituali. Eu le spun părinților călugări să facă ce zice Părintele Zisis”.
    Spunea Parintele Nicolae Manolis:

    „Mulțumesc Bunului Dumnezeu care, în această perioadă de luptă împotriva ereziei și a ecumenismului și în favoarea ortodoxiei, mi-a oferit perspectiva în ortodoxie, de a face întreruperea pomenirii, în urma unei reflectări mature și îndelungi și a multor rugăciuni. Mărturisesc că lupta mea am găsit un model, pe Părintele Zisis, profesorul nostru, care ne îndrumă pe căile ortodoxiei în Biserică și ne protejează de orice fanatism. Eu îi mulțumesc Părintelui Zisis pentru prezența sa în viața mea, extrem de importantă și foarte decantantă. Pe noi ne interesează unitatea și caracterul universal al aceste încercări. Lumea trebuie să știe că noi îi avem alături de noi pe Părinții Aghioriți și pe Mitropoliții care vin cu căință la noi îi avem lângă noi. Dorim să ne sprijine, să ne ajute în această luptă pe care noi o dăm pentru Ortodoxie. Aceasta nu este o luptă personală care să servească unei ambiții personale deșarte, Părintele Zisis nu se luptă pentru sine, nu se luptă să ducă lumea pe drumul pe care el l-a trasat, ci pe drumul lui Hristos, al Bisericii și al Ortodoxiei.”

  2. „*Biserica este una; Capul ei este unul; turma este una; trupul este unul, cu multe madulare. Fara Cap – Hristos – Biserica nu este Biserica, ci adunare samavolnica: asa sunt luteranii, rascolnicii rusi si sectantii.

    Cate greseli dintre cele mai mari, pierzatoare pentru sufletele omenesti, nu a nascocit Biserica Catoli­ca, papista, in dogme, in ritualuri, in randuielile canonice, in slujbe, in atitudinea plina de rautate a catolicilor fata de ortodocsi, in hulele si cleve­tirile impotriva Bisericii Ortodoxe, in batjocurile indreptate asupra Bisericii Ortodoxe si asupra crestinilor ortodocsi! Si pentru toate acestea este vinovat papa cel „infailibil”, este vinovata doc­trina lui si a iezuitilor, duhul lor de minciuna, de fatarnicie si mijloacele nedrepte de tot felul ad majorem Dei gloriam („spre mai marea slava a lui Dumnezeu”).

    Noi suntem madulare ale Bisericii Orto­doxe, madulare ale Trupului lui Hristos, al carui Cap este Hristos Insusi si ale carui madulare suntem fiecare in parte; Hristos – Ca­pul Trupului – este Sfant – si madularele trebuie sa fie sfinte.

    Crestinii sunt madulare ale Bisericii, iar Bi­serica este Trupul lui Hristos, al carui Cap este Hristos Insusi si al carui Luminator este Duhul Sfant.

    Hristos a iubit Biserica si S-a dat pe Si­ne pentru ea… ca s-o infatiseze Siesi Biserica slavi­ta, neavand pata sau zbarcitura, ori altceva de acest fel, ci ca sa fie sfanta si fara de prihana (Efes. 5, 25; 27).”
    Iata ca Sf.Ioan de Kronstadt foloseste pentru adunarea papistasilor termenul de Biserica,cu toate ca nu o recunoaste
    ca atare.Asa-zisul sinod trebuia sa sustina cu tarie folosirea termenului de BISERICA numai pentru ORTODOXIE.
    S-a cimentat astfel in mintea crestinilor de pe intregul mapamond folosirea gresita a termenului de „biserica”si pentru celelalte denominatiuni crestine.
    Cand citesc, ma cutremur.Exemplu:BISERICA ANGLICANA incurajeaza persoanele TRANSGENDER sa devina PREOTI …
    Iar diavolul,vrajmasul mantuirii noastre, „*se straduie sa ii dezbine pe toti, sa-i desparta, sa-i imprastie ca pe o turma fara pastor: in familii aduce vrajba, sfada, nemultumire ori suparare; in sate, in orase ii ridica pe unii impotriva altora; in tari ridica un popor im­potriva altuia, o imparatie impotriva altei impa­ratii; in comunitatile religioase ii ridica pe cei ce marturisesc o marturisire de credinta impotriva celor ce marturisesc alta, si mai ales sufla incrancenare asupra celor care marturisesc credinta ortodoxa, fiindca acestia sunt adevarata Biseri­ca a lui Dumnezeu, pornind impotriva lor felu­rite prigoane. Sa ne tinem, deci, de Biserica Or­todoxa cea Una si Sfanta, al carei Cap este Insusi Hristos Dumnezeul nostru, Care lucreaza in noi fara incetare spre mantuirea si innoirea noastra.”

    Ca dovada a egalitatii terminologice(este primul pas) pe care,ierarhii au facut-o intre BISERICA LUI HRISTOS,CEA UNA si celelalte denominatiunii crestine( in Creta2016) este acceptarea casatoriei intre ortodocsi si ne-ortodocsi,fara necesitatea prealabila a botezului ortodox a celor din urma.”Ea poate fi oficiată prin condescendenţă şi iubire de oameni, cu condiţia ca pruncii care rezultă din această căsătorie să fie botezaţi şi crescuţi în Biserica Ortodoxă.”

    Dureros este faptul ca nu exista practic”modalitati de a pune presiune”pe ierarhie.Sinaxe,brosuri,conferinte,toate sunt bune,dar nu reusesc sa convinga laicii sau preotii(fie nu-i intereseaza,fie nu ajung la urechea lor,avand interdictie categorica de la sinodali,de a face cateheze de informare pe aceasta tema).Propaganda ecumenista din seminariile si facultatile de teologie din Romania este deja la cel mai inalt nivel.

    *Sfantul Ioan de Kronstadt, Adevarurile in care cred, Editura Sophia, 2012

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *