Mitropolitul Onufrie al Bisericii Ortodoxe a Ucrainei: Vine momentul când va trebui să cerem iertare lui Dumnezeu

Preafericirea Sa a spus că astăzi lumea a intrat în vremurile din urmă ale existenței sale.

În predica sa de Duminică, Preafericitul Părinte Mitropolit Onufrie a spus că Domnul a intrat în Ierusalim ca biruitor al morții, dar cu smerenie și se apropie vremea când Domnul va veni din nou pe pământ și nu pentru a mântui neamul omenesc, ci pentru a face propria Sa judecată dreaptă, relatează news.church.ua .

„Domnul a biruit moartea. Este cea mai mare și mai neasemănată biruință. Lumea L-a slăvit, a întins haine, ramuri sub picioarele Lui. El intră în Ierusalim nu într-un car tras de cai albi, ci pe un măgar.
Prin aceasta Domnul ne învață că fiecare om care vrea să intre în Ierusalimul Ceresc nu va intra acolo călare pe caii albi ai mândriei omenești, ci pe măgarul smereniei”, a spus Preafericirea Sa.

Devenim atât de indiferenți, ne pasă atât de mult doar de viața noastră pământească, încât pur și simplu ne scapă de sub picioare și ne ținem de ea cât de mult putem. Și nu ne amintim că vine vremea când va trebui să-i dăm lui Dumnezeu un răspuns nu numai pentru faptele noastre, ci și pentru gândurile noastre, pentru sentimentele noastre, pentru tot ce am făcut bine sau rău”, a spus Preafericirea Sa.

Potrivit Prea Fericirii Sale, astăzi trebuie să lupți cât ești aici pe pământ, „să încerci să înțelegi lumea întreagă, dar trebuie să ai grijă să-ți cureți sufletul de păcat, mânie, mândrie, sentimente rele, să nu-ți lași mâinile să facă răul, să-ți păzești picioarele, ca nu cumva să te ducă în soborul celor răi, sa te păzești de orice păcat.”

„Fie ca Domnul să ne ajute, dragi frați și surori, să ne desăvârșim în mod cuviincios viața pământească, astfel încât noi înșine să încercăm să trăim în pace cu Dumnezeu, să nu ne împotrivim lui Dumnezeu, ci să-L ascultăm și să facem Voia Sa. Acea persoană care face acestea este binecuvântată de Dumnezeu. O astfel de persoană este plină de putere divină, care se numește Harul lui Dumnezeu, care ne ajută să depășim toate dificultățile pe care cineva le poate întâmpina pe calea vieții sale pământești, iar acest Har al lui Dumnezeu conduce persoana către veșnicia binecuvântată” , a urat tuturor Prea Fericirea Sa, Mitropolitul Onufrie.

Sursa: https://orthodoxostypos.gr

Traducere: Sora Gabriela Naghi

NOTĂ

La Ivanko-Frankvist, Episcopul Nikita a fost bătut de un derbedeu al lui Zelenski, sub privirile binevoitoare ale criminalilor americani. Televiziunile noastre nu văd. Slugoii au primit consemn să pupe posteriorul lui Zelenski și al lui Biden.

2 comentarii la „Mitropolitul Onufrie al Bisericii Ortodoxe a Ucrainei: Vine momentul când va trebui să cerem iertare lui Dumnezeu

  1. Gabriela Naghi spune:

    Cuviosul Părinte Dionisie Ignat: O să fie schimbări mari. Conducătorii omenirii de astăzi sunt hotărâți să distrugă omul.

    Să avem nădejdea la Dumnezeu, dar timpurile sunt critice. Timpurile-s foarte critice. După cum spun Sfinții Părinți, Sfinții Prooroci, noi am intrat în veacul al VIII-lea, și ei așa scriu că, intrând în al VIII-lea veac, multe necazuri o să vină peste omenire, mari schimbări o să fie în lume.

    După scrierile Sfinților Părinți, omenirea așteaptă două pericole înfricoșate: un război înfricoșat de mare și împărăția lui antihrist. Acuma numai Dumnezeu știe care va apuca înainte, războiul acela care se așteaptă sau împărăția lui antihrist. Nouă nu ne-a rămas altceva decât să ne pregătim. Să ne pregătim prin pocăință, spre mărturisire curată, că nimenea nu se poate mântui decât numai prin pocăință, adică prin mărturisirea păcatelor înaintea părintelui duhovnic.

    O să fie un război înfricoșat, poate nu acum, dar în câțiva ani. Așa va fi că nu vor mai cunoaște că au fost oameni cei omorâți. Suntem în vremurile de pe urmă. Sunt semne vădite.

    Conducătorii omenirii de astăzi sunt hotărâți să distrugă omul, atât duhovnicește, cât și firește; adică nu se mai pune problema de a fi un bun creștin, asta e departe, dar nu mai poți fi om firesc. Vor să schimonosească firea omului. Conducătorii europeni se vede bine treaba că au luat locul lui satan însuși, că de acum ei, cu ideile lor, introduc răutatea în omenire. Dar pentru ce? Ca să distrugă cu desăvârșire tot ce-i duhovnicesc în om, dar nu numai atât, ci și tot ce-i omenesc.

    Ăștia vor să facă lumea ca pe niște dobitoace, să nu știe că este Viață Veșnică. Chiar dacă zic că este Dumnezeu, ei spun că totul este aici, viața asta să fie bine.

    Uniunea Europeană este casa fărădelegilor, este distrugerea omului, nu numai a creștinului sau a monahului. Lăsăm asta la o parte [monahismul sau creștinismul], dar vedem că legile Uniunii Europene duc la distrugerea omului, fiindcă dau drepturi lui satan. Ei legiferează că păcatul împotriva firii este ceva bun.

    Vezi, ăștia de la Comunitatea Europeana o țin (consideră) pe România ca cea mai înapoiată. De ce? Pentru că crede în Biserică, fiindcă are mulți preoți și monahi. Adică crede în Viața Veșnică și nu crede în ideile lor. Vor să bage ideile lor și Biserica le stă în cale.

    O să fie schimbări mari. Ce, crezi că Comunitatea Europeană este după Dumnezeu? O să-i schimbe pe toți, o să le schimbe mintea. Această schimbare este spre dărâmare, iar nu spre zidire.

    Pentru păcatele noastre, ale omenirii, pentru fărădelegile care se petrec, bag seama că s-a luat Harul Sfântului Duh și de la alimente, fructe și legume. Le bagi în gură, dar nu vor să se pogoare în stomac, că nu au gust. Și gustul alimentelor este un dar de la Dumnezeu, dar acum toate sunt serbede.

    Să te scoli de la masă cu o mică poftă de mâncare, așa povățuiesc Sfinții Părinți, și asta este folositor și trupește, și sufletește.

    Mulți nici nu știu, nici nu socotesc că cununia este o Taină a lui Dumnezeu și că nu se poate desface așa cum vrea fiecare. Doar în caz de preacurvie a unuia din soți Biserica blagoslovește despărțirea; dar și atunci, dacă există iertare între soți, și Dumnezeu iartă. Adică Dumnezeu se bucură mult mai mult de păstrarea cununiei decât de despărțire, chiar pentru motive binecuvântate, să zicem, de Biserică. Trebuie multă răbdare și smerita cugetare și sfătuire între soți ca să poată trece uniți peste ispitele vieții în doi. Că nu e ușor. Este o cruce. Asta e o cruce, și cum poate fi crucea?! Nu ușoară.

    Preotul este apostolul Bisericii, apostolul neamului, apostolul națiunii. Astăzi unii spun: „Ce? Haina mă mântuiește?!” Sigur că haina te mântuiește, fiindcă este blagoslovită. Haina preoțească te ferește de multe.

    Nu este nevoie să iscodim și să ispitim lucrurile peste fire, că atunci diavolul ne aduce la necredință.

    – Părinte, ce se înțelege prin veacul al VIII-lea?

    – Că am intrat în a opta mie de ani, după numărătoarea Bisericii.

    Extras din Lumea în vremurile de pe urmă. Vol. II – Starețul Dionisie, Editura Prodromos.

  2. Ioan spune:

    Daca nici acum nu se trezesc (ma refer la cei care ii frecventeaza pe eretici) sa plece de la ei inseamna ca sunt dusi cu capul zdravan.Mai prostule,fi-ti-ar capu’ de ras,nu vezi ca schimbarea datei Pastelui e palpabil,e clar ca astia sunt in erezie?Cat de dus cu capu’ sa fii?Pai schimbarea datei Pastelui nu e potirul comun?Da-ti-as cu potiru’ comun in cap sa-ti dau,iuda.
    Cum sa ii mai pui,domnule pe astia si la pomelnicul personal de acasa la acatiste sau Psaltire?Stiti povestea cand Sf Paisie Aghioritul cand citea pomelnicele seara in chilie a primit o scatoalca de la un inger.Si cand Sfantul a intrebat de ce,ingerul i-a aratat pentru numele care il pronuntase la citirea pomelnicului care il avea in mana.I-a spus ca e vrajitoare si ca pentru ca i-a citit doar numele acelei vraqjitoare de care sfantul nici nu avea habar ,dupa cum l-a avertizat ingerul s-a pus vrajmas cu Dumnezeu.Era vrajmas cu Dumnezeu si nu stia.Era vrajmas cu Dumnezeu in clipa citirii acelui nume si nu a mai contat ca avea viata sfanta care sa il absolve de vina.Cand e sa citim pomelnice ereticii sunt una cu vrajitorii pentru care vine bataia lui dumnezeu in casa ta daca ii pomenesti nominal,individual.Daca vrei sa pomenesti ereticii la rugaciune ii pomenesti dar cuprinzator,adica in mod colectiv,adica pomenesti problema respectiva pt care ti-a cerut rugaciunea fara sa il pomenesti pe el nominal,cu numele de pe pomelnic pt ca chiar daca nu s-a pronuntat un sinod in chestiunea ereziei el e taiat din trupul Bisericii asemeni vrajitorilor,asemeni vrajitoarei din intamplarea de mai sus,intamplare care iti arata clar cum e cu pomenirea ereticilor chiar si in rugaciunile particulare .Si ganditi-va ca era si moarta.Mai concret de atat ce vrei?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *