Printre unii preoţi şi credincioşi, chiar printre cei din mediile călugăreşti circulă părerea potrivit căreia trebuie să fim cu mare atenţie când e vorba de diavolul, căci acesta se poate întoarce împotriva noastră, pricinuindu-ne mult rău. Este justificată această frică? Răspunsul ni-l dă Mântuitorul nostru Iisus Hristos, ni-l dau Sfinţii lui Dumnezeu:
- ,,Nu te teme, Turmă mică’’(Luca 12, 32)
- ,,Iată, v-am dat putere să călcaţi peste şerpi şi peste scorpii şi peste toată puterea vrăjmaşului, şi nimic nu vă va vătăma’’(Luca 10, 19)
- Sfântul Apostol Iacov ne îndeamnă: ,,Stati împotriva diavolului şi el va fugi de la voi’’ (Iacov 4, 7).
- Sfântul Antonie cel Mare, mult încercat în luptele cu demonii, ne-a lăsat aceste învăţături: ,,De aceea, credincioşii nu se cuvine să se înfricoşeze. Căci toate meşteşugirile lui sunt nimic în faţa harului lui Hristos… Deci numai de Dumnezeu trebuie să ne temem, dispreţuindu-i pe aceştia şi netemându-ne deloc de ei… Ci cu cât mai mult încearcă să ne facă acestea, cu atât mai mult ne încordăm voinţa împotriva lor, căci mare armă este împotriva lor viaţa dreaptă şi credinţa în Dumnezeu. Căci se tem de post, de priveghere, de rugăciuni, de blândeţe, de linişte, de neiubirea de argint, de neiubirea de slava deşartă, de smerita cugetare, de milostenii, de nemâniere şi în primul rând, de Dreapta Credinţă a nevoitorilor’’.
- Sfântul Ioan Gură de Aur a trecut nu de puţine ori prin ispitele ridicate de diavolul şi demonii săi, aşa încât ne îndeamnă peste veacuri: ,,Dar să nu vă temeţi, să nu vă ia frica. Vegheaţi doar, şi se va face ca o vrabie… Dacă vrem, Dumnezeu ne-a dat putere să călcăm peste el cu picioarele’’(Diavolul şi magia, p. 14).
- Sfântul Nicodim Aghioritul ne întăreşte în lupta noastră, scriindu-ne: ,,Aşadar, de ce vă temeţi, creştini, de diavolul care nu poate să vă facă nicio silnicie? Mai degrabă diavolul trebuie să se teamă de voi şi nu voi de diavol, deoarece sunteţi îmbrăcaţi cu toată armura şi armele lui Dumnezeu’’ (Despre vrăjitorie, p. 69-68).
- Împărăţia lui Dumnezeu nu este pentru cei fricoşi: ,,Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători la idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde cu foc şi pucioasă, care este moartea a doua’’(Apocalipsa 21, 8).
Când sunt chemaţi să alunge demonii din oameni, case şi locuri, preoţii să nu uite că lucrează în numele lui Hristos, ca trimişi ai Săi, cu puterea ce li s-a dat. A refuza citirea Molitfelor Sfântului Ioan Gură de Aur şi cele ale Sfântului Vasile cel Mare, din cauza fricii nejustificate ori invocând o insuficientă pregătire, înseamnă a ceda în faţa diavolului. Tuturor preoţilor li s-a dat putere să alunge demonii şi toţi au datoria de a împlini această lucrare. Întrebarea necesară ce se ridică: dacă nu trebuie să temem de diavolul, vom purta frică în faţa slujitorilor săi? Nicidecum. Mântuitorul nostru Iisus Hristos a spus Dumnezeieştile cuvinte: ,,Nu este sluga mai mare decât stăpânul său” (Ioan 15, 20).
Preot Ioviţa Vasile
Totuși, sunt două exemple în Noul Testament cum că diavolul nu a putut fi izgonit de unii Apostoli sau exorciști:
– „14. Şi mergând ei spre mulţime, s-a apropiat de El un om, căzându-I în genunchi,
15. Şi zicând: Doamne, miluieşte pe fiul meu că este lunatic şi pătimeşte rău, căci adesea cade în foc şi adesea în apă.
16. Şi l-am dus la ucenicii Tăi şi n-au putut să-l vindece.
17. Iar Iisus, răspunzând, a zis: O, neam necredincios şi îndărătnic, până când voi fi cu voi? Până când vă voi suferi pe voi? Aduceţi-l aici la Mine.
18. Şi Iisus l-a certat şi demonul a ieşit din el şi copilul s-a vindecat din ceasul acela.
19. Atunci, apropiindu-se ucenicii de Iisus, I-au zis de o parte: De ce noi n-am putut să-l scoatem?
20. Iar Iisus le-a răspuns: Pentru puţina voastră credinţă. Căci adevărat grăiesc vouă: Dacă veţi avea credinţă în voi cât un grăunte de muştar, veţi zice muntelui acestuia: Mută-te de aici dincolo, şi se va muta; şi nimic nu va fi vouă cu neputinţă.
21. Dar acest neam de demoni nu iese decât numai cu rugăciune şi cu post.” (Matei 17, 14-21);
– „13. Şi au încercat unii dintre iudeii care cutreierau lumea, scoţând demoni, să cheme peste cei ce aveau duhuri rele, numele Domnului Iisus, zicând: Vă jur pe Iisus, pe Care-l propovăduieşte Pavel!
14. Iar cei care făceau aceasta erau cei şapte fii ai unuia Scheva, arhiereu iudeu.
15. Şi răspunzând, duhul cel rău le-a zis: Pe Iisus Îl cunosc şi îl ştiu şi pe Pavel, dar voi cine sunteţi?
16. Şi sărind asupra lor omul în care era duhul cel rău şi biruindu-i, s-a întărâtat asupra lor, încât ei au fugit goi şi răniţi din casa aceea.
17. Şi acest lucru s-a făcut cunoscut tuturor iudeilor şi elinilor care locuiau în Efes, şi frică a căzut peste toţi aceştia şi se slăvea numele Domnului Iisus.
18. Şi mulţi dintre cei ce crezuseră veneau ca să se mărturisească şi să spună faptele lor.” (Faptele Apostolilor 19, 13-18) .
E nevoie de post și rugăciune!
In primul caz e vorba de oarecare nepricepere, Sfintii Apostoli nu ajunsesera inca la stiinta alungarii demonilor, si atunci intervine biruinta Mantuitorului Iisus Hristos asupra duhurilor necurate. Mare nevoie e de post si rugaciune, sunt indispensabile, de aceea e bine ca preotul sa fie pregatit in toata vremea. Molitfele insesi sunt rugaciuni.
In cazul al doilea e vorba de impostura. Cei sapte fii ai lui Scheva n-aveau nici pregatirea, nici chemarea de a scoate demonii. Rezultatul e cel stiut.
Episcopul Ambrozie de Kalavrita și Aigealeia anunță că va demisiona din funcția de episcop, oricum de zvonește că demisia sa ar fi una controversata in care sa fie forțat să plece, de menționat că este printre puțini Episcopi luptători, chiar în trecut în urmă cu câțiva ani chiar fusese luat în colimatoriu de către Bartolomeu in care acesta ai ceruse lui Irineu ca sa ia masuri împotriva sa, anul acesta fusese în repetate rânduri târât în instanță pt rasism, extremism și homofobie http://www.katanixis.gr/2018/05/blog-post_54.html?m=1