Pot fi interzise Slujbele de alungare a demonilor? (II)

Protosinghelul Lovin insistă asupra necesităţii pregătirii ce trebuie să o aibă slujitorul bisericesc, cel demonizat şi rudele acestuia. Aş accentua aici necesitatea pregătirii generale a preotului, care constă în respectarea Posturilor şi a zilelor de post de peste an, în rugăciunile obişnuite de fiecare zi, în viaţă curată de pace cu toată lumea. Câteodată, preotul nu mai are timp pentru o pregătire specială, deoarece este chemat de urgenţă la un demonizat aflat în criză. Bineînţeles că nu va amâna citirea Molitfelor. Cum demonii arareori sunt alungaţi la prima citire, preotul şi cei din jur se vor pregăti special pentru următoarele Molitfe, prin post,  sporirea rugăciunii şi a faptei celei bune, până când demonii sunt alungaţi.

Când apare ceva nou în rânduiala Bisericii Ortodoxe Române, pentru a justifica şi a i se da tărie, se invocă practica din Bisericile surori. Este cazul şi cu citirea Molitfelor de alungare a demonilor, aşa cum a fost gândită de ierarhii noştri. Cred că există o singură cale pentru Ortodoxie, dreaptă şi împărătească, aceea a păstrării cu extremă grijă a Sfintei Tradiţii, a hotărârilor Sfintelor Sinoade Ecumenice, a ceea ce ne-au lăsat Sfinţii Părinţi. Orice abatere de la acestea trebuie evitată cu desăvâşire. Protosinghelul Lovin caută să inducă sentimentul de teamă celor care s-ar încumeta să citească Molitfele fără pregătire, ba chiar o socoteşte dovadă a mândriei şi a ignoranţei. Nu trebuie să ne temem, de vreme ce înfruntăm demonii cu puterea şi în numele lui Hristos, nici să ne mândrim, ca şi cum biruinţa s-ar datora vredniciei noastre. Dimpotrivă, starea de smerenie este cea care ne face potriviţi pentru lupta cu duhurile rele.

Surprinde şi o altă afirmaţie făcută de Protosinghel, precum că în perioada dintre Naşterea Domnului până la sărbătoarea Botezului Domnului, precum şi în Săptămâna Luminată nu se posteşte şi nu se îngenunchează, ca atare ,,nu este un timp potrivit pentru exorcisme’’. Eronat! Tradiţia Bisericii nu are reguli care să îngrădească, în timp, citirea Molitfelor, şi nu ştiu de ce Lovin îşi îngăduie să exprime asemenea păreri. Dacă suntem chemaţi un om demonizat, vom aştepta să treacă aceste perioade, şi numai după aceea vom citi Molitfele? Doamne, fereşte! Ceea ce a scris Prot. Chiril Lovin în ziarul Patriarhiei Române reprezintă punctul de vedere al acesteia.

În Ziarul Lumina din 14 mai 2012, Pr. Prof. Nicolae Necula mai aducea o îngrădire, susţinând că după Sfântul Maslu nu se citesc Molitfele Sfântului Vasile. Argumentaţia dânsului este îndoielnică, încât ne întrebăm: de ce se  doreşte ca aceste Molitfe să nu se mai citească? Răspunsul îl ştim.

Preot Ioviţa Vasile

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *