În anii de liceu eram un falnic membru al acestei organizaţii, numai că s-a întâmplat să fac o boacănă şi atunci tovarăşii mei s-au reunit prompt, m-au pus în discuţie şi în final m-au pedepsit, dându-mi vot de blam cu avertisment, lasându-mă să înţeleg că la următoare abatere s-ar putea să mă excludă.
De această întâmplare mi-am adus aminte când am văzut acele întâlniri al tineretului ortodox, organizate în mai multe eparhii, fireşte, ca urmare a unui ucaz venit de la vârf, pe linie ierarhică. Moftul roman a înviat, spunea Caragiale. Iată că a înviat şi UTC, numai că i s-a pus o haină ,,ortodoxă’’, metodele şi obiectivele nemărturisite fiind aceleaşi, ca în anii comunismului: controlul şi îndoctrinarea tineretului în vederea înfăptuirii măreţelor obiective ale ecumenismului autohton. Tinerii trebuie pregătiţi să fie toleranţi, deschişi spre papistaşi şi spre ceilalţi eretici, de multe feluri. Apoi să nu uităm că se apropie anul 2025, când cinstita ierarhie se va uni cu papistaşii, urmând a atrage după ei cât mai mulţi naivi, iar tinerii nu trebuie să rămână în afara acestui plan trasat în sferele înalte.
Ierarhii au lăsat toate de deoparte şi s-au înfiinţat în oraşele respective, spre a da o greutate sporită evenimentului. Au ordonat protopopilor şi preoţilor să trimită fiecare un număr de tineri, care să asigure decorul. Poporul Ortodox simte din ce aluat sunt plămădiţi ierarhii şi nu se mai înghesuie să-i primească cu mare ighemonicon. Am fost martor la o primire de ierarh, când credincioşii erau risipiţi în jurul bisericii şi nici măcar nu-au observat că a sosit episcopul, fapt ce l-a supărat rău de tot.
Tinerii cu steaguri, tricouri şi ecusoane, mă refer la cei aduşi în Cluj, au făcut de toate: ,,momente duhovnicești, culturale, artistice, educative și recreative’’, sub deviza ,,rugăciunea ţine lumea’’. Eu ştiam că există Un Dumnezeu Atotţiitor, care ne ţine pe noi, şi pe ei, şi pentru care îndelung rabdă, nevrând să se piardă vreunul… Oare ASCOR-ul mai viază, că n-am mai auzit de el? Va învia şi el, odată cu începerea anului universitar.
Presbiter Ioviţa Vasile
O Sfântă Liturghie Patriarhală a fost săvârșită astăzi, duminică, 4 septembrie, la Sfânta Biserică Adormirea Fecioarei Panagia Thassos cu ocazia primei sărbători oficiale a Sinodului Sfinților din Thassos.
Sfânta Liturghie solemnă a fost săvârșită de PseudoPatriarhul Ecumenic, Domnul Bartolomeu, împreună cu conslujitorii Arhiepiscopul Atenei și al Întregii Grecia, domnul Ieronim și Mitropolitul Kievului, domnul Epifanie Dumenko.
Prin urmare se poate spune conform sfintelor canoane(canonul 10 apostolic și 2 al Sinodului din Antiohia), că prin această conslujire cu schismatici uniați și autohirotoniți care nu au nici o succesiune apostolică, nici nu sunt ortodocși, domnii Bartolomeu, Ieronim, Ștefan și preoții, ieromonahii prezenți, au căzut din dreapta credință ortodoxă? Mitropolitul Ștefan de Filipi din Neapole și Tasos nu a luat in considerare protestul credinciosilor din mitropolia sa si a facut ascultare de ereticul Bartolomeu.
Patriarhul Daniel nu ar trebui să înceteze imediat pomenirea Pseudo-Patriarhului Bartolomeu, devenit schismatic prin această conslujire, atrăgând astfel pe drumul pierzaniei mântuirii pe Înalții Arhierei dinBOR? Credincioșii din BOR care nu s-au îngrădit încă, și nu cunosc, nu înțeleg această noua trădare a ereticului Bartolomeu, nu sunt în pericol de a pierde mântuirea? Din partea Înaltei Ierarhii și Preoții din BOR care sunt ascultători „până la potirul comun”numai așteptăm nimic demn de luat în considerație.
*Romfea.gr: Scrisoare de protest a 407 creștini ortodocși către Sf. Mitr. de Filipi despre Epifanie
Către Înaltpreasfințitul Mitropolit Ștefan de Filipi din Neapole și Tasos
Notificare:
Către Sanctitatea Sa, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu (prin Biroul reprezentanței Patriarhiei Ecumenice din Grecia, care are sediul în Atena)
Către Preafericitul Arhiepiscop Ieronim al Atenei și a toată Grecia
Către membrii Sfântului Sinod Permanent al Bisericii Greciei
KAVALA 6-8-2022
Înaltpreasfințite, Vă sărutăm dreapta!
Toți cei care am semnat prezenta scrisoare suntem fii ai Sfintei Mitropolii de Filipi de Neapole și Tasos și, în consecință, fii duhovnicești ai Voștri.
Am fost informați cu bucurie că, în urma referatului Vostru, Sfântul Sinod al Bisericii Greciei a dedicat luna Septembrie să fie sărbătorită Sinaxa Sfinților din insula Tasos. De asemenea, am fost informați că la prima sărbătorire a acestei sinaxe se va afla atât Sanctitatea Sa, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu, cât și Preafericitul Arhiepiscop Ieronim al Atenei și a toată Grecia.
Totuși bucuria aceasta s-a schimbat cu puține zile în urmă în întristare, când au apărut știri care menționau că la prăznuirea aceasta se va afla pseudo-episcopul schismatic Epifanie al Kievului, care este un mirean cu odăjdii, care, împreună cu uniații, autohirotoniții, caterisiții și schismaticii, constituie «așa-zisa Biserică Autocefală a Ucrainei», o biserică pe care 10 din 14 Biserici Ortodoxe nu au recunoscut-o, nici nu au comuniune cu mitropolitul schismatic Epianie și cu așa-zișii clerici dimpreună cu el caterisiți și nehirotoniți.
Din păcate, știrile acestea nu doar că nu le-ați negat, ci, dimpotrivă, le-ați adeverit prin comunicatul din partea Mitropoliei de Filipi de Neapole și Tasos cu programul vizitei înalților Voștri invitați și al așa-zisului episcop Epifanie de Kiev, cu rezultatul că ne-ați strâmtorat foarte tare prin alegerile Voastre.
Ca fii duhovnicești, vă întrebăm cu îndrăzneală cu dragoste îndurerată: veți sluji împreună cu el și cu așa-zișii clerici care sunt mireni cu rasă? Astfel, nu vă prejudiciați arhieria pe care v-a dăruit-o Dumnezeu cel adevărat întreit și unitar?
Ce prevăd sfintele canoane pentru asemenea acțiuni bisericești? Am întrebat pe teologi și ne-au menționat că o astfel de conjunctură bisericească a Mitropolitului atrage consecințe grave asupra arhieriei lui. Sfintele canoane 10 apostolic și 2 al Sinodului din Antiohia sunt foarte clare: „Cel ce are comuniune cu cel excomunicat să fie excomunicat».
Merită să vă prejudiciați arhieria și să-i smintiți pe credincioși pentru aspirații și ambițiile altora (de ex., a unor oameni politici, diplomatici și bisericești)? Aveți succesiune apostolică, săvârșiți Tainele Bisericii noastre ca urmaș al Sfinților Apostoli (concret, al Apostolilor Pavel, Luca Timotei și Sila) și sunteți chipul și în locul lui Hristos și treceți la conslujirea cu schismatici uniați și autohirotoniți care nu au nici succesiune apostolică, nici nu sunt ortodocși. luați în considerare că o astfel de acțiune Îl insultă atât pe Dumnezeu cel adevărat întreit și unitar, cât și pe Înaltpreasfinția Voastră ca Arhiereu și pe noi ca credincioși.
Și, după cum spunea și Sfântul Paisie, funcționează și legile duhovnicești, care au funcționat și în istoria bisericească adeseori, Înaltpreasfințite. Cu dragoste, durere sufletească, ca fii care-l văd pe părintele lor că se pregătește să treacă la fapte necanonice, vă chemăm să stați împotrivă tuturor celor care au plănuit această conslujire inacceptabilă. Să știți că o astfel de faptă nobilă din partea Voastră va fi bine-plăcută Domnului nostru Iisus Hristos și ne va face să simțim că avem un Arhiereu care rezistă la orice interese mitropolitane ale conducătorilor care vin și pleacă.
Nu-i trece prin cap nici unui credincios ortodox (cleric și mirean) să se afle la conslujirea care forțează sfintele canoane pe care Sfinții Părinți purtători de Dumnezeu le-au legiferat ca să delimiteze hotarele dintre Adevăr și Minciună.
Vă urmăm bună luminare ca să luați decizii ortodoxe și Dumnezeu cel întreit să vă dea putere, luminare și curaj în lucrarea Voastră!
Urmează semnăturile credincioșilor care protestează pe drept din Mitropolia Voastră.
https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/51950-patriarxiki-theia-leitourgia-sti-thaso-vinteo
https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/51569-407xristianoi-epifanios
*traducere preluată
Sfântul Cuvios Paisie Athonitul: „Cei care au intenţie bună se folosesc din încercări. Cei care nu au, se împotrivesc lui Dumnezeu”
Cei care au intenţie bună se folosesc din încercări. Cei care nu au, se împotrivesc lui Dumnezeu, hulesc … Răul este că nu spun: „Am greşit”, ci se chinuiesc. Diavolul are mare stăpânire în lume. I-am dat multe drepturi. Cum a devenit omul de azi! Răul este că se împiedică intervenţia dumnezeiască atunci când nu este pocăinţă. Dacă ar exista pocăinţă, lucrurile s-ar fi aranjat. Vom trece prin furtuni după furtuni! Dumnezeu, să ne ajute! Să cerem pocăinţă pentru întreaga lume şi pentru toţi cei care fac rău Bisericii cu sânge rece şi nu au dorinţă să se îndrepteze. Dumnezeu să le dea pocăinţă şi abia după aceea să-i ia.
Să ajutăm pe cât putem lumea să se pocăiască, ca să primim binecuvântările lui Dumnezeu.
Pocăinţă şi mărturisire, de acestea este trebuinţă astăzi. Eu recomand mereu pocăinţă şi mărturisire, ca diavolul să-şi piardă drepturile şi să se taie influenţele exterioare demonice. Oamenii au nevoie de zguduituri ca să înţeleagă şi să se pocăiască. De pildă, cineva mărturiseşte că a făcut desfrânare. Duhovnicul îi dă iertare, îi dă şi un canon, dar acela nu merge mai departe. Duhovnicul trebuie să-l ajute să înţeleagă că răul n-a fost numai desfrânarea, ci acea faptă a lui a făcut crime, a destrămat două familii. Dar unii duhovnici nici nu cercetează mai departe, nici nu le indică oamenilor probleme de conştiinţă.
Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești. Volumul II. Editura Evanghelismos
Da, este jale pina unde sa ajuns, Aici deja serghianism in toată regula, oamenii aceștia, oare mai au frică de Dumnezeu?!
Invidia otrăveşte dragostea cea multă a femeii
Sfântul Cuvios Paisie Athonitul
– Gheronda, de ce patima invidiei există la femei într-o măsură mai mare decât la bărbaţi?
– Deoarece femeia are sădită în firea ei multă bunătate şi dragoste, diavolul o războieşte mult: îi aruncă invidia cea otrăvitoare şi îi otrăveşte dragostea. Iar când dragostea ei este otrăvită şi devine răutate, atunci femeia din albină devine viespe şi îl întrece pe bărbat în duritate. Şi vezi, în timp ce unui bărbat îi este de ajuns să plece de lângă el persoana nedorită, ca să n-o mai vadă în faţa ochilor, femeia, care a fost dăruită de Dumnezeu prin creaţie cu multă afecţiune, nu se mulţumeşte cu faptul de a dispărea persoana pe care o invidiază şi de a nu o mai avea în faţa ochilor, ci ar dori ca ea să şi moară. Adică… soluţii sigure!
M-am temut întotdeauna de răutate, căci, atunci când ea este împletită cu invidia şi cu încăpăţânarea, poate duce la o stare demonică. După aceea omul nu mai ţine cont nici de Dumnezeu şi devine demon în toată regula.
Îi chinuieşte şi pe alţii, se chinuieşte şi el şi se va chinui veşnic – ferească Dumnezeu! –, dacă nu leapădă invidia.
Femeia trebuie să fie foarte atentă la patima invidiei. Se impune să golească dragostea ei de orice urmă de egoism, pentru ca dragostea cea multă pe care o are să rămână curată.
– Şi cum se poate ajunge la asta?
– Dacă-şi va depăşi micimile de suflet şi va cultiva bărbăţia şi nobleţea duhovnicească, jertfa. Nobleţea este antidotul invidiei. Dar, din păcate, puţini sunt cei care au nobleţe.
Extras din Patimi și virtuți – Cuviosul Paisie Aghioritul, Editura Evanghelismos.
Ereticul Patriarh Bartolomeu al Constantinopolului și Arhiepiscopul Ieronim al Atenei au conslujit duminică 4 septembrie 2022 cu primatul schismaticei „Bisericii Ortodoxe a Ucrainei”, „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, situație foarte gravă pentru întreaga Ortodoxie, semnalată și de sit-ul orthochristian.
Au slujit și alți ierarhi din Constantinopol, Grecia și schismatica „Biserică Ortodoxă a Ucrainei”, inclusiv Simeon Shostatsky, un fost episcop canonic care a părăsit Biserica Ortodoxă Ucrainieană pentru a se alătura schismaticilor în decembrie 2018.
A fost prima dată când Arhiepiscopul Ieronim al Atenei și al întregii Grecia a conslujit cu ereticul Epifanie, de când a intrat în comuniune cu schismaticii ucrainieni în octombrie 2019.
Amintiți-vă de credincioșii ortodocși din Thassos care au protestat de mai multe ori față de planurile ierarhilor de a consluji cu Dumenko, subliniind că acesta este un schismatic nehirotonit. Un grup de călugări athoniți conduși de Avva Gavriil, un copil duhovnicesc al Sfântului Paisie Athonitul, și-a ridicat vocea în semn de protest.
„Cuvintele nu pot exprima bucuria duhovnicească pentru Sfânta Liturghie de astăzi”, a spus ereticul Dumenko, adresându-se celorlalți ierarhi. „Depunem mărturie despre unitatea Bisericii lui Hristos toți aici împreună.”
Iar referitor la acele Biserici care refuză să aibă comuniune cu OCU schismatic, Epifanie Dumenko a spus: „Unii neagă comuniunea bisericească de dragul puterii. Ei caută putere și bogăție seculară.” El a chemat cele 10 Biserici Ortodoxe Autocefale să „renunțe la încăpățânare și să se întoarcă la adevărul și unitatea Bisericii”.
La rândul său, ereticul Bartolomeu a declarat că „Patriarhia Ecumenică a restabilit o mare problemă, cu multă grijă și studiu profund”, referindu-se la autocefaliei acordate schismaticilor ucraineeani.
https://orthochristian.com/148063.html
Atunci când era tânăr, alegea el; apoi, însă îl aleg alții de pe el
Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul
Anii trec repede. Este bine ca tânărul să nu rămână nehotărât prea multă vreme la răscrucea drumului, ci să-şi aleagă o cruce – una din cele două căi ale Bisericii noastre – potrivit cu chemarea sa şi cu mărimea lui de suflet şi să înainteze pe ea cu încredere în Hristos, să-L urmeze pe Hristos la Răstignire, dacă vrea să se bucure pascal. În ambele feluri de viaţă există amărăciuni, însă atunci când te afli lângă Dumnezeu, le îndulceşte dulcele Iisus.
Când cineva trece de treizeci de ani, începe să şovăiască în a se hotărî. Şi cu cât trec anii, cu atât mai mult va şovăi. Cel tânăr se adaptează mult mai uşor în oricare din vieţile pe care le-ar urma, în timp ce acela care a trecut de treizeci, pe toate le cercetează cu raţiunea sa. Caracterul său deja s-a format şi greu se mai schimbă; este „beton turnat”. Şi uită-te, cei care se „aranjează” la o vârstă mică, fie în viaţa de căsătorie, fie în monahism, păstrează până la bătrâneţile lor o simplitate copilărească şi se armonizează uşor între ei. Am văzut o pereche care s-au căsătorit de mici. Aşa cum vorbea bărbatul, tot astfel vorbea şi femeia; orice făcea bărbatul, făcea şi femeia. Şi fiindcă s-au căsătorit de mici, au împrumutat unul de la altul obiceiurile lor, atât în vorbire, cât şi în comportament, legându-se astfel între ei cu mai multă uşurinţă.
Un proverb spune: „De mic căsătoreşte-te sau de mic călugăreşte-te”. Mai ales tânăra este bine ca până la vârsta de douăzeci şi cinci de ani să hotărască ce fel de viaţă va urma. După această vârstă „aranjarea” ei se va face tot mai greu, pentru că se gândeşte că nu-i va fi uşor să se supună. Pe lângă aceasta, cu cât trec anii, cu atât dobândeşte mai multe capricii, şi atunci cine o va mai lua? Iar dacă în cele din urmă ajunge la căsătorie, atunci ea caută în aceasta mai mult o protecţie, decât să întemeieze o familie.
Este dovedit faptul că cel care amână mereu căsătoria sa, după trecerea anilor caută și nu mai găsește. Atunci când era tânăr, alegea el; apoi, însă îl aleg alții de pe el. De aceea spun că în problema aceasta este trebuință uneori și de puțină nebunie. Este bine să treacă cu vederea unele cusururi care nu sunt esențiale, pentru că altfel niciodată nu-i vor veni toate așa cum le așteaptă el.
Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești, vol.IV – Viața de familie
Doamne ajuta! Foarte putini preoti au ramas in afara apostaziei. Se vorbeste mult – vorbaria multa lungeste confuzia si ajuta la caderea in groapa ereziei, pregatita de multe decenii prin intrunirile CMB, la care ortodoxia romaneasca a participat din plin, fara sa ia vreo pozitie clara si conforma cu mostenirea ei unica si de neatins, timp de doua mii de ani, prin continua mucenicie a adevaratilor marturisitori. Prezentul este nebunesc, infricosator, daca nu L-am avea pe Dumnezeu ca reazem necontenit. Te ingrozesti cand privesti in jur: oameni care ies din supermarket cu cosurile pline si trec pe langa un batran slab si zdrentaros ca si cum nu l-ar vedea…. ca si cum nu exista niciodata posibilitatea sa ia o paine din cosul acela si sa i-o dea. Prima zi de scoala nu mai este despre emotia de nedescris a copilului la atingerea cartii de citire, nu! Este despre hainele de firma ale mamei, bijuteriile ei, pozele pe care le va posta pe retelele sociale si like-urile sau comentariile laudaroase pe care le va primi. Ma doare sufletul cand realizez cat de greu, spre imposibil, este pentru majoritatea oamenilor sa se mai intoarca de pe drumurile acestea care duc spre dezastru. Iar cel mai trist este faptul ca vorbele parintelui Iustin Parvu imi suna in minte de zeci de ori pe zi ,,pastorii vostri va vor vinde!„ Ne-au vandut demult, chiar inainte de Creta: acolo a fost doar semnarea contractului! Cu noi este Dumnezeu! Sanatate si mantuire fratiilor voastre!