Zelenski cere pseudo-ierarhilor romani să recunoască hoardele schismatice, care terorizează Biserica Ortodoxă Canonică a Ucrainei, păstorită de Prea Fericitul Onufrie

„Privitor la situația bisericească din Ucraina, punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe Române rămâne cel formulat de Sfântul Sinod în ședința sa de lucru desfășurată în ziua de 21 februarie 2019, respectiv:
1. „Timp de aproape 30 de ani nu a fost rezolvată problema schismei din Ucraina și nici nu s-a făcut apel la o mediere pan-ortodoxă, așa cum s-a procedat în cazul schismei din Bulgaria”, a explicat Patriarhia Română, în exlusivitate pentru STIRIPESURSE.RO.
„Constatându-se acest impas în rezolvarea situației, Patriarhia Ecumenică a acordat Tomosul de autocefalie ierarhilor, clericilor și credincioșilor care se aflau în schismă cu Biserica Ortodoxă Rusă și cu întreaga Ortodoxie, însă acest tomos a fost acceptat doar de către ortodocșii ucraineni care nu se aflau în comuniune cu Patriarhia Moscovei.
Prin urmare, problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin, și pentru că aici există o mare populație de etnie rusă, care păstrează legătura directă cu Patriarhia Moscovei.
Privitor la această situație bisericească tensionată din Ucraina, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române reiterează punctul de vedere exprimat anterior în cadrul ședințelor sale din 24 mai 2018 și din 25 octombrie 2018. S-a recomandat atunci ca Patriarhia Ecumenică şi Patriarhia Moscovei să identifice, prin dialog, o soluție a diferendului bisericesc amintit, prin păstrarea unității de credință, respectarea libertății administrativ-pastorale a clerului şi credincioșilor din această țară (inclusiv dreptul la autocefalie) și restabilirea comuniunii euharistice.
În caz de nereușită a dialogului bilateral, este necesară convocarea unei sinaxe a tuturor întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe pentru rezolvarea problemei existente.
Pentru o decizie concretă şi corectă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, la o viitoare ședință a Sfântului Sinod se va ține seama cu prioritate de faptul că în Ucraina există 127 de parohii ortodoxe românești, în special în zona Bucovinei de Nord, aflate în jurisdicția Bisericii Ortodoxe din Ucraina – Patriarhia Moscovei.
În acest sens, este necesară obținerea de garanții scrise din partea autorităților bisericești şi ale statului ucrainean că identitatea etnică şi lingvistică a românilor va fi respectată, precum şi că acești ortodocși români vor avea posibilitatea de a se organiza într-un Vicariat Ortodox Român şi a cultiva legături spirituale cu Patriarhia Română, spre a fi sprijiniți prin trimiterea de cărți de cult şi de teologie în limba lor maternă, adică limba română.
În România, funcționează deja un Vicariat Ortodox Ucrainean, începând cu anul 1990”, se mai arată în răspuns.
„Urmare consultărilor cu clericii și mirenii ortodocșii români din Ucraina, majoritatea acestora resping cu fermitate, chiar cu spaimă, o eventuală trecere a lor în jurisdicția Bisericii Ortodoxe a Ucrainei.
Ortodocșii români din Ucraina consideră că recunoașterea de către Biserica Ortodoxă Română a acestei Biserici ar duce automat la un asediu mai puternic din partea autorităților ucrainene pentru a-i forța să treacă sub jurisdicția mitropolitului Epifanie.
Pe de altă parte, Statul ucrainean nu respectă propriile sale legi, refuzând recunoașterea Asociației Religioase (Administrația) Biserica Ortodoxă Română din Ucraina care îndeplinește toate criteriile legale prevăzute de legislația ucraineană în vigoare. Mai mult, promisiunile autorităților ucrainene de a garanta oficierea slujbelor în limba română par lipsite de credibilitate, mai ales în contextul în care aceleași autorități se laudă cu oficierea primei slujbe în limba ucraineană într-o biserică din Cernăuți preluată abuziv, pe frontispiciul căreia este scris în limba română, cu caractere chirilice: „Unul în trei ipostasuri – Dumnezeu”. Această situație ridică serioase semne de întrebare cu privire la sinceritatea și buna credință a demersurilor lor”, a mai explicat Biserica Ortodoxă Română.
Preluare selectivă de pe Știripesurse

Observații
În sfarșit pseudo-ierarhii romani au ieșit din letargie și constată abia acum că hoardele schismatice ale lui Bartolomeu din Constantinopol se năpustesc cu sălbăticie asupra Bisericii Ortodoxe a Ucrainei, singura Canonică și Legitimă, bat, apoi întemnițează preoți și ierarhi, monahi și mireni, sparg sfintele biserici apoi le profanează prin prezența lor blestemată și cu largul sprijin al autorităților lui Zelenski.
Această luare de poziție trebuia să aibă loc de ani de zile, timp în care cei din Dealul Patriarhiei au păstrat o tăcere vinovată.
Am spus de multe ori că pămîntul răpit de bandiții istoriei și alipit silnic Ucrainei, rămîne sfant, romanesc, cu toată suflarea care este pe el și nădăjduim că Bunul Dumnezeu ni-l va înapoia, cînd va socoti de cuviință. Pînă atunci, Biserica de pe acest pămînt are o bună așezare canonică, sub omoforul Prea-Fericitului Onufrie și pseudo-ierarhii romani nu sunt îndreptățiți canonic să înființeze structuri paralele în jurisdicția ucraineană și să submineze această Biserică, atrăgînd în mod viclean parohiile să se alăture lor, ereticilor din București. Ceea ce fac domnii ierarhi se numește schismă, o schismă ciudată, în care ei par că rămîn în Biserică, dar rup parohii și le îndepărtează de Biserica în care au ființat pînă acum. Aceași schismă au provocat-o și în Republica Moldova prin înființarea mitropoliei peste care au pus un fost ierarh caterisit. E vorba de Petru Păduraru.
Patriarhia Romană socotește că hoardele de derbedei asmuțite asupra Bisericii păstorite de Prea Fericitul Onufrie sunt… ,,biserica ortodoxă a Ucrainei’’. Pe de altă parte, ,,Patriarhia Ecumenică a acordat Tomosul de autocefalie ierarhilor, clericilor și credincioșilor care se aflau în schismă cu Biserica Ortodoxă Rusă și cu întreaga Ortodoxie, însă acest tomos a fost acceptat doar de către ortodocșii ucraineni care nu se aflau în comuniune cu Patriarhia Moscovei’’.
Dacă Bartolomeu ,,a acordat Tomosul de autocefalie unora care se aflau în schismă cu Biserica Ortodoxă Rusă și cu întreaga Ortodoxie’’, în schimbul a 20 de milioane de dolari, mai putem să-l numim patriarh ecumenic? Doamne, ferește! Omulețul acesta ursuz ar trebui să fie interzis pe pămînt romanesc, nu să fie invitat la ,,sfințirea’’ unei jumătăți din catedrala zisă a mîntuirii Neamului, în luna octombrie.

Presbiter Iovița Vasile

2 comentarii la „Zelenski cere pseudo-ierarhilor romani să recunoască hoardele schismatice, care terorizează Biserica Ortodoxă Canonică a Ucrainei, păstorită de Prea Fericitul Onufrie

  1. Mihai spune:

    Umblă deja zvonuri că în Sighet tupeul perciunatilor ia amploare, despre ce este vorba mai exact, aceștia ar umbla din poartă în poartă cerandule proprietarilor sa părăsească imobilele întrucât le-au fost date, dacă într-adevăr se confirmă acest zvon, se pare că România va avea soarta Palestinei

    1. Monica spune:

      Exact acest lucru l-am spus, alor mei, în urmă cu câteva zile, fără să am cunoștință de ceea ce ne spuneți dvs., acum. Incredibil…!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *