Părinţii care s-au îngrădit de pan-erezia ecumenistă, prin nepomenirea episcopilor eretici, au fost acuzaţi de schismă. Împotriva Sfintelor Canoane, au fost apoi judecaţi în consistorii şi în final s-au scris nişte hârtii fără valoare, prin care au fost anunţaţi că au fost ,,caterisiţi’’.
Dintru început voi face apel la semantica limbii române, aşa cum e consemnată în instrumentele normative ale limbii, adică în dicţionare. DEX-ul defineşte schisma drept ,,separare formală a unui grup de credincioşi de comunitatea religioasă căreia îi aparţine’’. În speţă, ar fi vorba de Biserica Ortodoxă Română. Pornind de la această definiţie, vom spune că un preot care a întrerupt pomenirea este o persoană, nu un grup de persoane. Apoi, preotul respectiv nu s-a separat de Biserica Ortodoxă, ci a întrerupt comuniunea cu altă persoană, cu episcopul căzut în erezie, ceea ce iarăşi nu corespunde definiţiei. Pentru pseudo-ierarhii români există însă reguli diferite de exprimare. Aşa au ajuns să decreteze ,,Anul omagial al Sfântului Maslu’’. Ce enormitate! Cum să aduci omagii Sfântului Maslu, când acestea sunt adresate, conform aceluiaşi dicţionar, doar persoanelor? Agramatisme de felul acesta nu fac cinste celor care se socotesc a fi stăpâni peste Biserica Ortodoxă Română.
Trecem acum la textele Sfintelor Canoane. Canonul 15 al Sinodului I – II de la Constantinopol Spune desluşit, cu multă limpezime, despre preoţii care s-au îngrădit de erezie şi implicit de eretici: ,,CĂCI CEI CE SE DESPART PE SINE DE COMUNIUNEA CEA CU ÎNTÂIUL STĂTĂTOR AL LOR PENTRU OARECARE EREZIE OSÂNDITĂ DE SFINTELE SINOADE, SAU DE PĂRINŢI, FIREŞTE DE COMUNIUNEA CU ACELA, CARE PROPOVĂDUIEŞTE EREZIA ÎN PUBLIC, ŞI CU CAPUL DESCOPERIT O ÎNVAŢĂ ÎN BISERICĂ, UNII CA ACEŞTIA NU NUMAI CĂ NU SE VOR SUPUNE CERTĂRII CANONICEŞTI, DESFĂCÂNDU-SE PE SINEŞI DE COMUNIUNEA CU CEL CE SE NUMEŞTE EPISCOP CHIAR ÎNAINTE DE CERCETAREA SINODICEASCĂ, CI SE VOR ÎNVREDNICI ŞI DE CINSTEA CUVENITĂ CELOR ORTODOCŞI CĂCI EI NU AU OSÂNDIT PE EPISCOPI, CI PE PSEUDOEPISCOPI ŞI PE PSEUDO-ÎNVĂŢĂTORI, ŞI NU AU RUPT CU SCHISMĂ UNITATEA BISERICII, CI S-AU SILIT SĂ IZBĂVEASCĂ BISERICA DE SCHISME ŞI DE DEZBINĂRI’’. Iată cine sunt ,,schismaticii’’ pe care-i încriminează cu atâta vehemenţă pseudo-episcopii români: tocmai aceia care s-au silit să izbăvească Sfânta Biserică de schisme! În orice lucru este o măsură şi trebuie să primeze măcar bunul simţ elementar. Faţă de episcopii eretici, preoţii nepomenitori nu pot fi în raport de schismă. Schisma s-a produs în Creta şi autorii ei sunt semnatarii documentelor, împreună cu cei care li s-au alăturat ulterior. Avem de-a face, în acest caz, cu o împletire dintre erezie şi schismă, această împletire definind cu precizie raportul episcopilor români cu Biserica Ortodoxă Română. Şi acest raport l-au produs domniile lor, ocupanţii scaunelor episcopale. Căderea din treapta episcopală în erezie este ireversibilă, căci spune Canonul 3 al Sfântului Atanasie el Mare: ,,celor ce au căzut şi au apărat nelegiuirea (adică erezia), pocăindu-se, să li se dea iertare, dar să nu li se dea lor loc în cler’’. Prin prisma acestui Canon, scaunele episcopale din Biserica Ortodoxă Română pot fi socotite vacante, iar episcopii vor fi socotiţi în rândul mirenilor, cu condiţia să se pocăiască şi să părăsească erezia. Trist, dar adevărat.
Schisma cea mai cunoscută în istorie este cea din 1054, când Apusul căzut în erezie s-a rupt din Trupul tainic al Mântuitorului, Sfânta Biserică. Care este rezultatul? Sfânta Biserică Ortodoxă a rămas a fi singura păstrătoare infailibilă a Revelaţiei Dumnezeieşti, în vreme ce Apusul boleşte până astăzi în erezie. Faptul că apusenii pretind că sunt ,,biserica’’, iar ortodocşii sunt acuzaţi de schismă, nu schimbă cu nimic realitatea.
Desigur că propaganda ecumenistă nu va înceta să arunce venin, invective şi calomnii împotriva preoţilor, călugărilor şi mirenilor care s-au îngrădit de erezie. Este un semn al neputinţei, al lipsei de legitimitate. Aceaşi propagandă vrea să dea impresia că fenomenul delimitării de episcopii eretici s-ar reduce la câţiva preoţi. Vă spunem cu certitudine, numărul celor îngrădiţi, preoţi, călugări, mireni, este mult mai mare. Cunosc preoţi care în viitor au intenţia să se ridice împotriva ecumenismului, de aceea nu este bine să-i acuzăm pe cei care încă mai pomenesc numele ierarhilor.
Preot Ioviţa Vasile
Deja dumnealor categorisesc canonul 15 l-ll Constantinopol ca fiind schisma sau zelotism, cu alte cuvinte Sf Părinți din lipsă de ocupație sau îngrădit de erezie in opinia ecumeniștilor, în schimb nici un gând ca ei să-și vina/revină în fire
Ne dorim din tot sufletul sa-si vina-n fire. Dupa aproape doi ani de la Creta, niciun semn, Dar Dumnezeul nostru e mare si nici nu ne dam seama cand face minuni. Stiti ce s-ar intampla daca un episcop macar s-ar dezice de Creta? Toti am face zid in jurul lui.
din pacate traim vremurile din urma si eu nu cred ca isi vor mai reveni vreunul ..si acela ar fi imediat caterisit!!caci au mai fost episcopi caterisiti de sinod
Hristos a inviat!
Parintii Bisericii spun sa nu asteptam buna randuiala in ierarhia bisericeasca, pentru ca nu va mai fi. Dumnezeu sa ne poarte de grija si sa ne ajute pentru a putea strabate vrmurile cumplite ce vor veni. Doamne ajuta.
DOAMNE AJUTĂ!
Sunt și eu o crestină practicantă, care am renunțat la a merge la slujbele oficiate de preoții ascultători de ierarhi și neascultători de DUHUL SFÂNT.
Acum însă mă aflu în situația de a vă întreba pe toți cei care îmi puteți răspunde:Care este granița între îngrădirea de erezie și – la fel de gravă – schisma??
Întreruperea comuniunii cu restul Ortodoxiei , nu este oare schismă? Înțeleg ,să nu pomenim episcopul trădător, dar a întrerupe comuniunea cu toți , nu este oare schismă??
VĂ ROG , DIN TOATĂ INIMA, SĂ- MI RĂSPUNDEȚI , CEI CARE STIȚI (veți curma o tulburare și mâhnire, și bine ar fi)
Mulțumesc MULȚUMESC!
Doamne ajuta
Caut sa va raspun dupa puterile mele.
1. Bine ati facut atunci cand ati incetat sa mai mergeti la preotii pomenitori. A fost momentul in care v-ati ingradit de erezie si de eretici.
2. Bine faceti ca intrebati, ca si noi am intrebat pe altii in 2016, ca sa nu gresim.
3. Ingradirea de erezie e perfect canonica (Canonul 31, Apostolic; Canonul 15 al Sinodului I II din Constantinopol}
4. Ingradirea nu inseamna schisma. Va rog sa cititi cu atentie ce spune Canonul 15. ,,Nepomenitorii nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit sa izbaveasca Biserica de schisme si dezbinari”
5. Prin nepomenire nu ne-am situat nici macar o secunda in afara Bisericii. Daca am fi iesit din Biserica – Doamne fereste-, ce rost ar avea sa o mai aparam? Tocmai pentru ca suntem in Biserica – mama noastra – o aparam de erezii si schisme, pentru ca o iubim.
6. Suntem in comuniune cu celelalte Biserici Ortodoxe din lume, cu episcopii, preotii si diaconii care nu s-au intinat cu erezia si schisma. Cu ecumenistii eretici si nepocaiti nu putem fi in comuniune!.
7. Va rog sa tastati ,,Sfaturi si indemnuri pentru cei ingraditi de erezie si pentru viitorii marturistori” si sa cititi cu atentie. Va veti lamuri multe lucruri.
8. Sunteti multumita de raspuns? Daca nu, va rog sa intrebati de Parintii nostri, mult mai bine pregatiti decat mine.
9. Sanatate sa va dea Dumnezeu.