Reproduc mai jos Textul Comunicatului de la Rădeni, cu comentariile necesare:
COMUNICAT
Ca urmare a publicării în mass media a unui proiect de rezoluție referitor la provocările actuale la adresa luptei antiecumeniste, noi, preoții ortodocși slujitori la Schitul Rădeni, împreună cu preoții susținători, facem următoarele precizări:
1. Acest proiect de rezoluție a fost conceput de un număr foarte mic de preoți care au evitat să se consulte cu majoritatea preoților îngrădiți de erezie. Cuvântul rezoluție înseamnă o hotărâre luată de un colectiv în urma unei dezbateri. În situația noastră această dezbatere nu a avut loc, de aceea rezoluția propusă este o construcție lipsită de temelie.
Dragii mei Părinţi, acest proiect este rodul muncii celor şase semnatari care l-au făcut public tocmai pentru o consultare amplă, la care suntem invitaţi toţi preoţii nepomenitori, monahii şi credincioşii mireni. Ştim ce înseamnă ,,rezoluţie’’ şi chiar dacă proiectul ar fi fost redactat de o singură persoană, cum se întâmplă de obicei, nu era niciun neajuns din moment ce este supus ,,colectivului’’ spre analiză De aceea e proiect de rezoluţie şi nu rezoluţie. Rezoluţie ar fi devenit în cazul adoptării lui într-o Sinaxă. Vă rog să înţelegeţi aceasta. Sigur că în acest moment nu are temelie. Sunteţi invitaţi să puneţi această temelie. Citiţi, vă rog cu atenţie textul acesta din proiect preluat prin copy paste: ,,Aceste principii vor fi propuse spre dezbatere publică, apoi vor fi supuse analizei celorlalți membri ai Sinaxei Ortodoxe Naționale, în cadrul următoarei întâlniri trimestriale legitim întrunite, aceștia putându-le cu acel prilej modifica sau completa, iar dacă vor întruni acordul necesar al majorității membrilor Sinaxei, vor fi transpuse într-o rezoluție față de care își va putea exprima adeziunea poporul credincios, în cadrul unei sinaxe legitim organizate, cu participarea clericilor și credincioșilor care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști’’.
2 .Provocarea cea mai gravă din ultima vreme la adresa luptei antiecumeniste o constituie acțiunea preoților dezbinători care în loc să participe la o sinaxă clericală care urmărește să întrunească toți preoții ortodocsi îngrădiți de erezie lansează în mod pripit și unilateral un proiect de rezoluție prin care urmăresc obținerea unor adeziuni individuale – fără dezbatere din partea preoților și laicilor.
Dragilor, Îl luăm Martor pe Dumnezeu, şi acesta-i lucru mare, că nu dorim dezbinarea şi nici n-am făcut nimic pentru a o provoca, socotind că dezbinarea sau schisma e un păcat grav , la fel ca erezia. Ştiţi prea bine că nu ne-aţi consultat în privinţa întrunirii Sinaxei de la Roman, precum se stabilise la Beiuş, dar nici nu ne-aţi invitat decât prin Comunicat. Vă rog să spuneţi dacă mint sau spun adevărul. Sunt gata să vă cer iertare dacă mă socotiţi mincinos.
3.Atragem atenția că, lansarea în public a unor hotărâri amestecate, care nu au la bază nicio dezbatere prealabilă, dovedește în mod clar pericolul manipulării la care se expun semnatarii rezoluției.
Cereţi dezbatere şi iarăşi dezbatere. Citez din proiectul de rezoluţie:
,,… reprezintă un punct de vedere comun al semnatarilor săi și va fi propus spre analiză celorlalți părinți nepomenitori, iar dacă va fi aprobat, va putea deveni o rezoluție pe care să și-o însușească toți cei ce s-au îngrădit de erezia ecumenistă și de cei ce o propovăduiesc în Biserica Ortodoxă Română’’. Citatul este reprodus prin copy paste. Doamne, iarta-mă, mai limpede de-atât nu se poate. Este scris acest ucru în prembulul proiectului de rezoluţie sau nu? Dacă nu, spuneţi-mi că sunt mincinos şi-mi asum această ,,calitate’’. De ce să ne mai certăm pentru vini imaginare, când propunem exact ceea ce doriţi Sfinţiile Voastre?
Spuneţi-ne, vă rugăm, care este pericolul manipulării la care ne expunem şi de unde vine?, ca să ştim să ne ferim. Şi iarăşi: de ce hotărârile din proiect sunt amestecate? Cu ce?
4.Cei ce doresc să semneze un proiect de rezoluție mai întâi trebuie să aștepte să fie rezolvate problemele teologice controversate și eliminate toate concepțiile greșite. Abia după aceea se poate elabora o strategie teologică și pastorală sub forma unei rezoluții care trebuie acceptată de către toți.
Proiectul de rezoluţie nu este făcut public pentru a fi semnat. Nicăieri nu veţi găsi, în cuprinsul lui, această cerinţă. Vă este supus atenţiei pentru consultare şi analiză, cum spuneam şi mai înainte. Problemele teologice controversate se elimină în chipul cel mai simplu: să nu fie luate în discuţie. Cu tot dragul vă împlinim această dorinţă. Copy paste din textul proiectului de rezoluţie: ,,Recomandăm tuturor clericilor și credincioșilor care au întrerupt pomenirea să se dedice vieții liturgice și de rugăciune și împlinirii poruncilor evanghelice, prin care se obțin despătimirea și urcușul duhovnicesc, iar nu speculațiilor și dezbaterilor teologice inutile, ce riscă să producă dezbinare între cei ce au pornit la drum cu același țel și devieri schismatice sau eretice de la calea patristică a acestei lupte. Accentuăm nevoia de unitate, frățietate și coerență în mărturisirea celor ce au întrerupt pomenirea, pentru ca exemplul nostru să fie unul demn de urmat pentru toți cei ce ar dori să ia atitudine contra ecumenismului’’. Suntem de acord şi cu strategia teologică şi pastoral, ca atare, îngrijorarea exprimată în acest punct n-are niciun temei.
5.De aceea recomandăm preoților și laicilor care s-au implicat în lupta antiecumenistă să nu semneze acel proiect de rezoluție apărut în ultimile zile.
Cele afirmate la punctual 4 sunt valabile şi pentru acest punct. Nimeni n-a cerut, nimeni n-a semnat.
6..Întrucât există suspiciuni asupra sinaxei clericale ce urmează a se desfășura în 25 ianuarie în orașul Roman, aducem la cunoștința tuturor că scopul acesteia este de a rezolva în lumina învățăturii Sfinților Apostoli și Sfinților Părinți toate problemelor apărute până acum, fapt pentru care dorim participarea tuturor preoților care s-au îngrădit de erezia ecumenistă. Cu toată deschiderea și bunăvoința îi invităm și pe semnatarii proiectului-rezoluție. Cu ocazia sinaxei urmărim să elaboram o strategie unanim acceptată care să asigure atât pacea și unitatea între noi cât și eficiența în lupta în care ne-am angajat.
Din partea noastră nu există nicio suspiciune privind Sinaxa de la Roman. Atâta doar că nu ne-aţi consultat pe cei din Ardeal, cum ar fi fost firesc, dar nu vedem în aceasta un impediment major. Vă mulţumim pentru invitaţie şi vă spunem că nu suntem câtuşi de puţin deranjaţi de întârzierea cu care ne-o adresaţi. Iniţial eram hotărât să nu particip. Pentru a nu tulbura pacea şi a nu fi catalogat drept dezbinător, nădăjduiesc că voi veni. Vă rugăm să ne daţi informaţiile necesare privind ora de începere, locaţia, tematica ce urmează a fi discutată şi câteva aspecte legate de organizare.
Încheiere. Îi rog pe Cinstiţii Părinţi semnatari ai Comunicatului să dovedească public erorile cuprinse în proiectul de rezoluţie, să spună deschis motivul pentru care îl resping. Şi ca să fiu şi mai convingător, apelez la logica dumnezeiască a Mântuitorului, în momentul când era lovit de un slujbaş: ,,Dacă am vorbit rău, dovedeşte acest rău, iar dacă am vorbit bine, de ce mă baţi’’ (Ioan 18, 23).
Socotim incidentul încheiat, vă cerem iertare şi vă îndemn să purcedem împreună la împlinirea rosturilor pentru care ne-am constituit în Sinaxa Ortodoxă Naţională. Vă îmbrăţişez cu drag.
Pr. Ioviţa Vasile
18 ianuarie 20018
Si eu va imbratisez cu drag parinte Vasile pentru ca m-ati bucurat!
Doamne ajuta. Socotesc ca va da Dumnezeu sa ne intalnim candva, intr-un viitor apropiat.
Frumos spus, Doamne ajută! O atitudine foarte echilibrată! Să vă dea Dumnezeu sănătate.
Multumesc pentru faptul ca mi-ati inteles mesajul. Va suntem datori cu un raspuns, n-am uitat. Doamne ajuta!
Multumim pentru lamuririle aduse si interventia in duh de pace si adevar!
PS: avand in vedere informatia:
„Vă rugăm să ne daţi informaţiile necesare privind ora de începere, locaţia, tematica ce urmează a fi discutată şi câteva aspecte legate de organizare.”
nadajduim ca cineva din (sau de pe langa) grupul celor 16 parinti care au emis comunicatul din 17 ianuarie sa va transmita TUTUROR parintilor care v-ati ingradit (dar si monahilor, daca li se cunosc datele de contact) aceste informatii. Sa se vada buna intentie!
Doamne ajuta!
Doamne ajuta. Multumesc si eu pentru intelegere. Nadajduiesc sa ne intalnim candva.
Cinstite Părinte Vasile (să mă iertați că mă adresez astfel, dar, în calitatea mea de internaut care nu cunoaște activitatea dvs – ca persoană și ca grup de români pe care îi doare de Biserică – decît din mediul virtual îndrăznesc să vin cu cîteva obserevații care sper să MAXIMIZEZE impactul extrem de valorosului dvs mesaj, adică să ajute pe ORICINE DOREȘTE SĂ CUNOASCĂ la înțelegerea problemei, fără a solicita prea mult efortul de cercetare (pe care nu-l fac nici cei care ar fi ținuți obligatoriu să-l facă).
Mai clar:
1. nu tot românul cinstit care folosește internetul (prin „cinstit” vreau să zic ortodox și iubitor de adevăr, deci ANTI-EREZIE, DECI ANTI-CRETA) știe ce e aia „Sinaxa Ortodoxă Națională” – el poate crede că „poate are de a face cu sfîntul sinod ceva, cu ședințele alea de pe la mitorpolie, episcopie, parohie…..sau așa ceva…”. N-ar strica o notiță scurtă și clară, chiar din titlu – unde folosiți prima dată expresia – a ceea ce este „Sinaxa Ortodoxă Națională”, cînd a apărut ea, cu ce ocazie și ce dorește să facă.
2. Nu oricine înțelege IMEDIAT (din capul locului, adică – și cine se ostenește să citească pînă la sfîrșit? vai, nici măcar ortodocșii care își zic oameni serioși și responsabili nu fac asta dacă nu li se atrage atenția DIN CAPUL LOCULUI asupra datelor fundamentale ale textului de citit: CINE l-a scris, ÎN CE SCOP, CĂTRE CINE, și CÎND. Personal, am cules doar parcurgînd pînă la sfîrșit că acest text este emis de „…noi, cei din Ardeal„ iar semnatarul este Pr Ioviță Vasile (numele e IOVIȚĂ iar prenumele VASILE? – atunci ar trebui să figureze Pr Vasile IOVIȚĂ – PRE-numele stă ÎN FAȚA numelui, de aceea e PREnume iar nu POSTnume).
3. Cine sînt „Cinstiții Părinți semnatari ai Comunicatului”, și despre CE comunicat e vorba? Se pot rezolva întrebările astea prin introducerea de link.uri CHIAR ÎN TEXT (deci scutit de efort de cercetare care abate focusul/timpul/energia omului) unde să poată fi citit Comunicatul și afla cine sînt Părinții.
4. „Comunicatul” e același lucru cu „Proiectul de rezoluție”? – confuzia (asta și altele) apar(e) de acolo că nu se face distincție clară între „Comunicatul de la Rădeni” reprodus cu copy-paste și „comentariile necesare”. Niște semne ale citării în care să fie inclus COMUNICATUL DE LA RĂDENI în sine, apoi precizarea: „iată comentariile noastre” (sau așa ceva) ar clarifica rapid mult din problemă.
5. Cred sincer că cele expuse în acest articol de blog (și în toate intervențiile pe această MARE TEMĂ, probabil cea mai mare, mai grea șimai importantă din societatea noastră – și nu probabil, ci sigur) constituie interesul multor sute și zeci de mii, ba chiar milioane de români, nu doar din țară, dar și din diaspora, pt că acesta este efectul colosal al INTERNETULUI. Deci nu doar al celor care luptă fizic și concret pe această sfîntă și mucecinească baricadă, care sînt în primul rînd ABSOLUT TOȚI PĂRINȚII NEPOMENITORI ÎN PRIMUL RÎND, CARE ȘI-AU RISCAT ȘI ÎȘI RISCĂ VIAȚA (mijoacele de trai, casa și masa adică, poate chiar și viața fizică, de ce nu, în condițiile lumii de azi), PE A LOR ȘI PE A FAMILIILOR LOR, ÎNTRU APĂRAREA CURAJOASĂ A ADEVĂRULUI. Am zis „Părinții NEPOMENITORI în primul rînd” fără ca să-i exclud pe cei POMENITORI, dar care își deschid sfințita lor gură și GRĂIESC RĂSPICAT ADEVĂRUL. Precum îi includ aci și pe toți MĂRTURISITORII CREȘTINI, INDIFERENT DE CIN.
Cinstesc cu respect și cu drag Dreapta Preoției Voastre, Dumenzeu să ne ajute pe toți și să ne trezească pe toți la lupta cea dreaptă, care începe mai întîi și mai întîi cu noi înșine.
Va multumesc pentru modul civilizat, respectuos de adresare si incerc sa raspund cat se poate de succint si lamuritor.
1.SINAXA este un compus grecesc. SIN=IMPREUNA si AXIA=VALORI, deci IMPREUNA VALORI ar fi sensul acestei vocabule. Si acum va rog sa nu socotiti ca noi cei din Sinaxa ne consideram niste valori care ne reunim din cand in cand. Nu. Ceea ce vreau sa spun este ca impartasim aceleasi valori, in fruntea lor stand Evanghelia Mantuitorului. Acesta e sesnul cuvantului Sinaxa. E folosit si pentru a desemna o reuniune a staretilor din manastiri. De ce am numit-o ORTODOXA, cred ca nu mai e cazul sa explic. Acum de ce e NATIONALA? Pentru ca ea cuprinde preoti calugari (ieromonahi), preoti de mir, calugari si mireni din toata tara. Denumirea noastra a aparut spontan, in primele noastre intalniri, la inceput putini, apoi in numar crescator. Nimeni nu-si asuma paternitatea acestei denumiri, care nu desemneaza o institutie organizata cu statut, regulament, conducere aleasa. Pur si simplu ne reunim atunci cand coditiile ingaduie si cand e necesar. Fiecare are deplina libertete de a se exprima. Participarea nu e obligatorie, dar nici ingradita. O cutuma aparuta spontan este aceea ca preotul care organizeaza reuniunile este si moderatorul discutiilor. Si sa nu uit: un alt factor care ne leaga este pozitia intransigenta fata de sinodul II talharesc din Creta. Exista Sinaxe la care participa si mirenii, laolalta cu calugarii si bineinteles preotii care s-au ingradit de erezia ecumenista.
2. Numele meu este absolut insignifiant. Deoarece urmatoarea Sinaxa va fi in Moldova, Parintii de-acolo au avut o lacuna in organizare si nu ne-au tinut la curent pe preotii din Ardeal. Scaparea aceasta a fost inlaturata simplu si in timp scurt. Comunicatul de la Radeni e semnat de 16 preoti antiecumenisti si e cuprins in postarea mea din 18 ianuarie. Ce e numerotat e Comunicatul, comentariile sunt distincte. Comunicatul il gasiti pe site-ul STRANA ORTODOXA. Iertati, dar nu stiu sa postez link-ul. Proiectul de rezolutie poate fi vazut pe portalul ORTODOX info.
3. Parintii semnatari ai Comunicatului ii gasiti la finalul acestuia pe site-ul indicat. Proiectul de rezolutie e distinct de Comunicat, desi exprima, in esenta aceleasi puncte de vederea. Le vom armoniza.
4. Aveti, din pacate, dreptate cu privire la situatia grea a unora dintre Parintii nepomenitori. Unul a fost amenintat cu inchisoarea si apoi cu moartea, chiar de pseudo-episcopul locului. Toate insa la vremea lor. In ce ma priveste, n-am niciun merit pentru ca sunt un batran hodorogit, pensionar, cu situatie materiala multumitoare. Ceilalti Parinti sunt tineri, au cate cinci sau sase copii, deci dansii duc greul.
Nadajduiesc ca am fost destul de explicit. Va doresc sanatate si mantuire. Doamne ajuta.
Sărutăm Dreapta Preoției Voastre și vă mulțumim pt răspuns, Preacinstite Părinte! Dumnezeu să vă umple de sănătate și putere spre mîntuirea nu doar a dvs, dar și a noastră și a multora.
Iertați erorile de dactilografiere din mesajul anterior, poate le corectați în procesul aprobării. Multe mulțumiri.
E bine, nu va faceti probleme. Greseli facem cu totii. Daca ar fi numai de scriere, n-ar fi rau. Doamne ajuta.
.
Sfintia voastra, Comunicatul parintilor de la Radeni face referire la acele serii de semnaturi culese si promovate pe site-ul http://www.ortodoxinfo.ro in aceasta saptamana. Desi nu vi s-a specificat acest lucru cand ati semnat si nu este mentionat in textul propunerii de rezolutie, o reactie publica aparent spontana cu adeziuni manifestate in scris s-a produs si iata ca este acum intens mediatizata.
Aceasta genereaza evident o presiune, cand aspectele trebuie bine cantarite si cu masura exprimate de clericii sincer marturisitori si slujitori ai Ortodoxiei.
Poate ca trebuie evitata o conjunctura care sa nu determine luarea in Sinaxa a unei atitudini doar pentru a exista o contra-reactie la primejdiile mai mult sau mai putin existente si nu cele mai importante in delimitarea de erezie dar intens semnalate.
Se trambiteaza deja prea mult acest pericol de schisma. Este un mesaj care paraziteaza discutiile din ultima vreme si este folosit drept paravan pentru a justifica tot felul de atitudini mai putin ortodoxe referitoare fata de mai toti preotii nepomenitori.
Ecumenistii au acum momentul lor prielnic de interventie si provocare a diversiunilor.
Doamne Iisuse Hristoase, doar pentru ca Tu esti Cel ce aperi Biserica Ta va trece si aceasta.
Nu stiu cine sunteti. Observ ca sunteti de la Radeni, sau, in orice caz, apropiat. Ma bucur ca in sfarsit am un canal de comunicare cu Parintii de la Radeni. Sper. Controversele sunt multe, de aceea am si declarat incidentul inchis, pentru a nu ne pierde timp pretios cu discutii cu sau fara rost. Mai sunt cateva zile pana la Sinaxa si noua nu ne-ati comunicat nimic cu privire la locatia si ora la care va avea loc. Nu stim nimic nici despre tematica ce va fi pusa in discutie. Va rugam sa ne informati prin aceasta adresa de e-mail asupra acestor aspecte. Eu voi prelua mesajul si-l voi comunica celorlalti Parinti, daca nu cumva ati facut-o chiar Sfintiile Voastre pana acum. Daca nu era Comunicatul de la Radeni, noi eram pur si simplu ignorati. Doar pri n Comunicat am fost invitati. Nu ne supara faptul, dar macar acum va rugam sa ne informati cat de cat. Primejdia unei sciziuni (nu spun schisma) exista. Ca sa o inlaturam, ne pregatim de Sinaxa si nu de dispute fara sens. Va multumim pentru intelegere, va iubim, Dumnezeu ne vede ca ne straduim sa inlaturam orice neajuns. Sarut mainile Parintilor de la Radeni si in numele Mantuitorului Hristos va rugam sa ne iertati. Doamne ajuta.
Pr. Iovita Vasile
Mesajul dvs este extrem de INCOERENT, vă dați seama de asta?
Imi dau seama de incoerenta mea extrema. Ma voi uita la articole coerente si voi incerca sa ies din extremismul meu. Va doresc mantuire.
Pr. Iovita Vasile
Preacinstite Părinte, îmi exprim REGRETUL, sînt SCANDALIZAT – NU al dvs mesaj este incoerent, ci al celei/celui/celor care postează prin contul „gabrielanaghi” – „ei” i-am adresat comentariul de INCOERENȚĂ (pe care mi-l mențin) – vă implor să IERTAȚI! (am făcut eforturi serioase să adresez corect, nu-mi dau seama cum s-a ajuns la CONFUZIA asta!)
Va rog sa fiti linistiti, nu sunt suparat pe dumneavoastra. Capacitatile mele de operare pe calculator si de intelegere a unor lucruri sunt extrem de reduse. Mi s-a intamplat si altadata sa-mi asum mesaje care nu-mi erau adresate. Pana la urma ne-am lamurit si n-a ramas nicio ranchiuna. Am o varsta deloc frumoasa, 66 de ani, si fac si eu ce pot, adica putin, neavand un specialist care sa ma invete. Sanatate sa va dea Dumnezeu.
Vă contrazic! Aveți o vîrstă din cele mai frumoase! Nu degeaba în Senatul Roman aleșii era musai să fi împlinit 50 de ani – de acolo înainte e cazul să se vadă înțelepciunea cea de aur, cîștigată într-o viață de luptă dreaptă și de experiență scump cîștigată, pe care nu o poți cumpăra cu toate averile lumii. Iertați!
Preacinstite PĂRINTE, ÎNCĂ un amănunt: observ acum că mesajul meu nu este adresat dvs: „ortodoxiacatacombe” (dar nici „gabrieleinaghi”) – ci lui „orthodoxpsychology” căruia (? corora, căreia, etc) dvs îi spuneți „nu știu cine sînteți” – mă văd nevoit, la re-lectură, să îmi mențin ȘI ACI comentariul de incoerență, din păcate.
Comunicatul Preoților ortodocși slujitori la Schitul Rădeni împreună cu Preoții susținători , publicat pe un singur site ortodox,mi-a dat mult de gandit.
1.Nu au fost informati si cooptati in stabilirea datei si a ordinei de zi a sinaxei toti Parintii Marturisitori si fratii intru Hristos,ingraditi de panerezia ecumenista.Promovarea unei sinaxe se face largit pe toate site-urile ortodoxe de mare audienta.
2.Ideea sinaxei a aparut ,dupa publicarea Proiectului de rezolutie,considerat ” Provocarea cea mai gravă din ultima vreme la adresa luptei antiecumeniste de catre preoții dezbinători”.(ofensa publica adusa stradaniei si jertfei depuse de persoanalitati demne,pline de curaj duhovnicesc,modele pentru foarte multi, care au dovedit in ultimul an si jumatate de la asa-zisul sinod cretan , nasterea unor „comunitati ziditoare si sfintitoare, adica mantuitoare.”
3.Preotii semnatari ai Comunicatului,din start si-au exprimat opinia ca nu sunt de acord cu ideile promovate de Proiectul de rezolutie,inaintea dezbaterilor din sinaxa, dezaproband categoric Proiectul de rezolutie(care deja a gasit sustinatori in afara Romaniei), indemnand chiar pliroma ortodoxa sa nu semneze,sa nu aprobe,aceasta incercare de „manipulare”a constiintelor.Sa-mi fie iertat,dar noi numai gandim,suferim de oarece handicap,Doamne-fereste, care ne impiedica sa ne exprimam liber confom cu constiinta noastra,avem nevoie sa fim „indrumati tovaraseste”, impinsi de la spate precum faceau primarii unui partid cu alegatorii trecuti de o anumita varsta si cointeresati la alegerea „catindatului”,prin gumari,malai,ulei si alte produse?
4.Numai exista un duh comun antiecumenist,intre Sfintitii Parinti din Radeni&sustinatorii si dl.teolog Mihai-Silviu Chirila,ale carui studii teologice concretizate deja in cartea care va fi prezentata duminica in Grecia,numai intruneste aprobarea unora din nemultumiti.Dupa Sfantul Vasile cel Mare bunurile duhovnicesti se dobandesc „prin osteneli si sudori”. Trebuie „sa se faca lupta si razboi” spun Omiliile duhovnicesti atribuite Sfantului Macarie cel Mare.
Imi pare rau ,Sfintia Voastra Parinte Vasile Iovita ,care de fiecare data cu un optimism debordant,plin de cele mai bune intentii ,in pace si iubire frateasca,doriti ceea ce ne dorim toti,dar de aceasta data ,totul se dovedeste a fi prea tarziu.
Daca din start sfintiile lor s-au grabit ,poate sub inflenta unor duhuri vrajmase adevaratei Ortodoxii,sa categoriseasca Proiectul,ca o „constructie lipsita de temelie”,spre satisfactia deplina a unora tocmiti in zadarnicirea luptei antiecumeniste,care au bagat demult calul troian „in cetate”,iata vor culege spre durerea noastra spinii,acoperiti cu venin ,strangand la piept furtuna ,in locul unor idei benefice tuturor, nu numai ortodoxiei adevarate romanesti ci si celei universale.
5Cuvintele mele adresata Sfintitilor Parinti de la Radeni &sustinatorii este de ce nu au lansat aceasta sinaxa inaintea Proiectului-rezolutie,si de ce nu au prezentat pe larg tematica problemelor teologice si proiectelor aflate in discutie spre cunoasterea lor de catre intreaga pliroma ortodoxa.Pana acum cand dezbinatorii tocmiti cu sau fara simbrie au creat un adevarat tsunami de osandire a tuturor celor care intruneau „calitatile unor veritabile tinte”,de ce nu au luat atitudine publica ?Care sunt roadele concrete aduse dupa sinaxa de la Botosani?
Sfantul Simeon Noul Teolog scrie: „Sufletul este nevazut, nu se vede daca este sanatos sau nu… Sunt insa semne care fac vadita tuturor starea sa…” Duhul Sfant aduce roade (Galateni 5, 22), or acolo unde se vad aceste roade, acolo ramane Dumnezeu.
Va multumesc pentru mesajul amplu pe care l-ai redactat si apoi l-ati postat. Eu raman in continuare increzator ca lucrurile vor intra in matca lor fireasca. Primele semne s-au si aratat. Socotesc ca va birui dragostea crestina, care nu cade niciodata. Sunt convins ca Hristos Domnul va fi in mijlocul nostru si atunci cine va fi impotriva noastra? Rugati-va pentru noi nevrednicii ca Bunul Dumnezeu sa ne lumineze. Doamne ajuta.
Pr. Iovta Vasile
ȘI matale, dragă Gabriela, ca și „orthodox psychology” ai un mesaj profund INCOERENT! (oare nu ți-am mai spus vreodată asta?) oare de INCOERENȚĂ și AFLARE ÎN TREABĂ e nevoie acum?
Pentru Părintele Vasile IONIȚĂ: Într-adevăr, pe pagina dvs nu se vede săgețica cu NUMELE clar căruia i se adresează mesajul, dar la noi (în ActaDiurna) se vede! – apare totuși pe pagina dvs mesajul meu explicit prin care arăt, în același loc/mesaj atît „gabrieleinaghi” căt și lui „orthodoxpsychology” că mesajele lor din adîncă nefericire sînt profund incoerente, iar în ce o privește pe „gabrielanaghi” de crasă aflare în treabă.