Părinte, spuneţi adeseori că vor să le distrugă pe toate. Vă referiţi şi la învăţământ?
– Da, nu vedeţi ce se petrece? Acestea sunt şcoli? Aceasta e limba, care se predă azi copiilor? Care este istoria noastră? Dar şi in Teologie, ce nu se face? Un ateu are diploma în teologie şi îl lasa să predea religia. Nu cercetează: ateismul învaţă religie? “Nu-l putem scoate” – spun ei. Dacă un filosof ar vrea sa predea matematica, îl vor lasa? Unul este teolog şi nu lasă pe oameni să se împărtăşească, ca să nu se molipsească de SIDA! Este din aceia pe care computerul i-a trimis la Teologie. Asta nu este cunoaşterea lui Dumnezeu. Demult spuneau: “Copilul a învăţat slovele sfinte“, pentru ca slovele erau sfinte. Vezi profesor de Teologie care nu crede, şi mai vorbeşte de rău şi pe Prooroci înaintea studenţilor, şi să nu-l scoată. Dar ce cauţi, omule, la Teologie? Ce teologi vei scoate?
Cât au influenţat protestantii şi catolicii! Cât de mult a pătruns duhul ateist în catolicism! Catolicii, incet-incet, ciuntesc pe sfinti. “Sfanta Ecaterina n-a fost o sfanta mare” – spun ei. “Ci tatal ei a fost un mic regişor’’. ,,Sfantul Nicolae a fost un sfant mic. Sfantul Gheorghe un basm. Arhanghelul Mihail n-a existat, ci a fost o prezenţă a lui Dumnezeu. La fel si Arhanghelul Gavriil”. Dupa aceea vor spune: “Hristos nu e Dumnezeu, ci a fost numai un dascal mare”. Dupa aceea vor merge mai departe: “Dumnezeu este o putere”. Şi dupa aceea vor spune: “Dumnezeu este natura”. În timp ce există fapte palpabile, Prooroci, proorocii, minuni atât de vii, ajung si unii de-ai nostri sa creadă astfel de prostii.
A venit şi la mine unul să ia binecuvântare ca să meargă in Italia, să studieze Liturgica şi să faca doctoratul. ,,Eşti in toate minţile?” – i-am spus. “Vrei să mergi la iezuiţi să-ti faci doctoratul şi ai venit să-ţi dau si binecuvântare? Aceia nu ştiu ce-i cu ei! Acolo predau uniţi, iezuiti şi mai ştiu eu ce“. E nevoie de luare aminte în toate părţile. Pentru că aşa fac; merg şi studiază în Anglia, Franţa etc., se molipsesc de microbii europeni şi fac după aceea doctorat. Studiază de pilda pe Sfinţii Părinţi, din traducerile ce le-au făcut străinii în limba lor. Aceia, fie că n-au putut reda noimele corect, fie din viclenie, au adăugat şi greşelile lor. Ortodocşii nostri care au învăţat limbi străine, iau de acolo microbii străini şi-i aduc aici, şi mai şi invaţă pe alţii. Fireşte, dacă eşti atent, uşor poţi deosebi aurul de chihlimbar.
– Părinte, unii tineri care sunt aproape de Biserică, atunci când pleacă în străinătate pentru studii, deoarece nu intră aici la Universitate, îşi pierd credinţa şi se rătăcesc.
– Voi spune unuia din cei pe care îi cunosc, să mai faca vreo doua Universităţi în Grecia, ca să nu mai plece copiii in străinătate. Să studieze aici, deoarece copiii se pierd, parinţii cheltuiesc şi atât venit iese afară. Mereu spun tinerilor care merg în străinătate la studii: ,,Să mergeţi, dacă vreti, dar să luaţi aminte să nu vă pierdeţi credinta. Şi mai ales, nu uitaţi să vă intoarceţi înapoi, în Patrie. Grecia va aşteaptă, sunteţi datori s-o ajutaţi. Să fiţi aproape de eleni, ca să nu fie nevoiţi să alerge în străinătate spre a afla un medic sau un specialist în vreo ştiinţă. Sa luati aminte mult, să nu vi se răcească inima. Europenii sunt reci, America este numai ca să te îmbogăţesti materialiceşte şi să dai faliment duhovniceşte!“
– Şi grevele, Părinte, ce rău fac! O lună întreagă copiii n-au făcut şcoala, ci au umblat pe drumuri.
– Eu le spun profesorilor să nu facă niciodată grevă, numai daca vor voi să desfiinteze, de pilda, religia, rugăciunea, sau să scoată crucea de pe drapel etc. Atunci trebuie sa protestăm. Altfel ce sunt vinovaţi copiii să piarda lecţiile?
– Părinte, aşadar, în felul cum s-a fasonat, învăţământul va face mult rău.
– Acum se vor secătui mulţi copii, dar şi Bunul Dumnezeu va judeca corespunzător. Va examina în ce stare ar fi fost dacă nu ar fi fost influenţaţi şi nu li s-ar fi făcut rău. Dar şi noi trebuie sa facem multă rugăciune pentru sărmanii copii, astfel ca să intervină Dumnezeu să îi ajute să nu se secătuiască, ci să fie sănătoşi duhovniceşte şi să dobandească virtuţi.
Text selectat şi editat de Dr. Gabriela Naghi

Pt.informarea publicului:exista prevederi legale care stipuleaza ca in conditiile in care statul face un abuz (cum a fost cazul pelerinajului de la Iasi,pelerinajului de la Bucuresti) precum si abuzuri grave in forma continuata si nu vrea presedintele tarii,Parlamentul,Avocatul Poporului sa sesizeze Curtea Constitutionala a Romaniei ,institutie publica de rang superior care are rolul de a veghea si de a sesiza respectarea Constitutiei tarii,pentru bunul mers al statului de drept din Romania in care sunt implicate in mod deosebit elemente de drept inalienabile din punct de vedere al obligatiilor ce revin statului roman in relatia acestuia cu cetatenii sai,logaritm ce nu se poate schimba dupa bunul plac al diverselor organizatii fascisto-masonice de pe teritoriul Romaniei,Curtea Constitutionala este somata prin lege sa se autosesizeze,sa emita rezolutii in timp de 24-48 de ore cel tarziu.Normele metodologice dupa care se guverneaza o institutie publica de asa anvergura contin prevederi clare pt toate categoriile de abuzuri grave unde victima este nu unul-trei cetateni romani,ci categorii de oameni cu convingeri religioase si manifestari religioase prevazute clar in legislatia romana si internationala,stiindu se clar ca stipulatele manifestari religioase nu aduc vatamare nici bunului mers al climatului pasnic social,nu provoaca tulburari publice,nu dauneaza securitatii sanatatii publice,nu afecteaza stabilitatea tarii si indiferent ce situatie de razboi,calamitate,epidemie,ca lucru demonstrat in ultima suta de ani,ar fi,practica religioasa ortodoxa cu manifestare publica in mod special nu a cauzat rau public,ba dimpotriva,credinta manifesta a fost de multe ori singura solutie salvatoare din colaps.
Daca Curtea Constitutionala a Romaniei sta pasiva si nu reactioneaza dupa lege atunci cand statul roman recidivist incalca in mod continuu si grav,brutal si santajist drepturile cele mai de temei ale conationalilor romani ,inseamna ca aceasta institutie este parte a unei guvernari opresive necunoscuta publicului roman,dominata de interese secrete cu scopul clar al exterminarii tuturor cetatenilor romani,cetateni care daca nu se vor trezi la timp sa constientizeze pericolul real care le este in fata,vor risca sa si piarda in totalitate bunurile lor,copiii(pt.ca organele lor interne sa mearga spre destinatii medicale financiare dubioase) si sotiile lor(pt.produs prin exploatare sexuala si sclavie casnica,bune de vanzare pt acest scop).
ATENTIE!!!…..DECIZIA nr. 457 din 25 iunie 2020referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 4 alin. (3) și (4), precum și ale art. 65 lit. s) și ș), ale art. 66 lit. a),b) și c) în ceea ce privește trimiterile la art. 65 lit. s), ș) și t) și ale art. 67 alin. (2) lit. b) în ceea ce privește trimiterile la art. 65 lit. s), ș) și t) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19………..
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
În numele legii
DECIDE:ADMITE EXCEPȚIA DE NECONSTITUȚIONALITATE RIDICATĂ DIRECT DE AVOCATUL POPORULUI ȘI CONSTATĂ CĂ DISPOZIȚIILE ART. 4 ALIN. (3) ȘI (4), PRECUM ȘI ALE ART. 65 LIT. S) ȘI Ș), ALE ART. 66 LIT. A), B) ȘI C) ÎN CEEA CE PRIVEȘTE TRIMITERILE LA ART. 65 LIT. S), Ș) ȘI T) ȘI ALE ART. 67 ALIN. (2) LIT. B) ÎN CEEA CE PRIVEȘTE TRIMITERILE LA ART. 65 LIT. S), Ș) ȘI T) DIN LEGEA NR. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 sunt neconstituționale.Definitivă și general obligatorie.Decizia se comunică președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Pronunțată în ședința din data de 25 iunie 2020…………..
Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19…..
ART. 13. – Pe durata stării de alertă, prin ordin comun al ministrului sănătății și ministrului afacerilor interne se poate institui:
a) OBLIGATIVITATEA PURTĂRII MĂȘTII DE PROTECȚIE ÎN SPAȚIILE PUBLICE ÎNCHISE, SPAȚIILE COMERCIALE, MIJLOACELE DE TRANSPORT ÎN COMUN ȘI LA LOCUL DE MUNCĂ;
B) OBLIGATIVITATEA ORGANIZĂRII ACTIVITĂȚII INSTITUȚIILOR ȘI AUTORITĂȚILOR PUBLICE, OPERATORILOR ECONOMICI ȘI PROFESIONIȘTILOR, ASTFEL ÎNCÂT SĂ SE ASIGURE LA INTRAREA ÎN SEDIU, ÎN MOD OBLIGATORIU, TRIAJUL EPIDEMIOLOGIC ȘI DEZINFECTAREA OBLIGATORIE A MÂINILOR, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori. Pentru personalul propriu triajul epidemiologic constă în măsurarea temperaturii prin termometru noncontact, iar pentru vizitatori triajul se realizează prin măsurarea temperaturii.
P.S DECI,DECIZIA C.C.R NU ANULEAZA NICI O AMENDA PTR BOTNITA,CI DOAR ALTE/ANUMITE ARTICOLE DIN ACEA LEGE SCHIZOFRENICA nr 55 si NU ART 13,CEL REFERITOR LA BOTNITA….Adica C.C.R si avocata JIDANA ,dar a POPULATIEI romane,NU E DECAT O ALTA INSELATORIE. Cititi singuri si o sa va lamuriti….
Multumim pentru aceste binevenite precizari. Ne pierdem in acest hatis legislativ. Ticalosii nu pot produce decat legi ticaloase.
Curtea Constitutionala a dat niste decizii bune, insa statul roman este KW Iohannis, care face ce vrea netulburat de nimeni. A dat o decizie conform careia Iohannis nu-l putea desemna inca o data pe Orban ca premier. Ei si? Nesimtirea neamtului e mare si il va desemna de cate ori vrea el. Nimeni nu-l trage la raspundere. PSD a ajuns la mana lui Iohannis. Peste o luna va avea si parlamentul lui, si-atunci dictatura va actiona nestingherita. Chiar daca Iohannis ar fi suspendat, va interveni ambasadorul sua si-l va repune pe scaunul de la Cotroceni.
Dubiosenia in cazul CCR consta si in faptul ca actioneaza taraganat.Spre exemplu,de ce trebuia sa treaca 3 luni de „epidemie” pt.ca CCR sa reactioneze la amenzile ilegale?Ma face sa cred ca CCR tine de paravan sau un fel de perdea a terorii din Romania iar in cazul acesta,TARA NOASTRA E SAT FARA CAINI,CASA FARA USI,FARA FERESTI SI FARA GARDURI,O TARLA PARASITA care poate sa prade aici oricine oricand;te busesti pe ele de sisteme de securitate,arunci pe ei de securisti vanatori de doamne de calibru,ca nu fac doi bani.Si doua sute de d’-astia de ai avea cu tine in ograda,n-ai ce face cu ei.La gonoi.
Sfânta isihie, în învăţătura Părintelui Paisie Aghioritul
Părintele Paisie a trăit sfânta isihie în toată adâncimea sa. Oriunde a vieţuit, în chinovie* sau în idioritmie, la Mănăstirea Stomiou din Konitsa, în Muntele Sinai sau în alte părţi din pustia Sfântului Munte, a iubit atmosfera de sfântă isihie, a trăit şi s-a adăpat din duhul ei aducător de mult rod, ce se revarsă în toată viaţa sa, privită în lumina diferitelor ei feţe. Când vorbea şi învăţa, dar şi prin simpla sa prezenţă, transmitea atmosfera pustiei isihaste.
Mănăstirea Sfântului loan Teologul de la Souroti a îngrijit editarea a şase volume ce cuprind transcrierea unor convorbiri cu Părintele Paisie. Sunt cuvinte ce par a aparţine unui nevoitor al pustiei din secolul al IV-lea, care, cunoscând starea societăţii de astăzi, vorbeşte frumos şi pe înţelesul omului contemporan. Titlurile cărţilor sunt: Cu durere şi dragoste pentru omul contemporan, Trezvie duhovnicească, Nevoinţă duhovnicească, Viaţa de familie, Patimi şi virtuţi, Despre rugăciune.
Din aceste scrieri putem vedea în chip lămurit cum omul, odată ce dobândeşte luminarea minţii, devine dascăl şi teolog ce învaţă şi păstoreşte poporul lui Dumnezeu întru adevăr şi fără înşelare, prin isihia ortodoxă, care este lucrarea de căpetenie.
Aş vrea să subliniez aici mai cu seamă câteva puncte, ce pun în lumină însemnătatea sfintei isihii, însuşi climatul de trebuinţă pentru trăirea unei vieţi creştine şi a teologiei ortodoxe.
Să spunem pentru început faptul că Părintele Paisie a vorbit adeseori despre isihie şi grija plină de nelinişte a omului contemporan. Faptul că omul contemporan a învăţat să trăiască în zgomot reflectă întocmai acest lucru. Spune:
„Astăzi toţi s-au învăţat să trăiască în zgomot. Vezi, mulţi copii vor muzică rock în timp ce citesc. Adică pe ei îi odihneşte mai mult să citească cu muzică decât în linişte. Se odihnesc în nelinişte, fiindcă există nelinişte înlăuntrul lor. Peste tot este zgomot.”
Învăţându-se cu zgomotul, omul contemporan duce mereu pretutindeni o astfel de viaţă zgomotoasă.
„Duhul lumesc cel neliniştit al epocii noastre a distrus, din nefericire, cu aşa-zisa lui civilizaţie, chiar şi locurile sfinte cele liniştite, care odihnesc şi sfinţesc sufletele. Omul neliniştit nu se linişteşte niciodată. N-au lăsat nicăieri vreun loc liniştit. Chiar şi sfintele locuri le-au făcut azi… ”
În alt loc scrie:
„Cel neliniştit chiar şi în pustie va duce starea lui de nelinişte. Mai întâi de toate sufletul va trebui să dobândească liniştea lăuntrică în neliniştea exterioară pentru a se putea linişti în liniştea pustiei.”
Oamenii contemporani care trăiesc cu acest duh de nelinişte îl transmit mai departe prin tot ceea ce fac. Spunea Gheronda:
„Atunci când lucrează cineva cu linişte îşi păstrează pacea şi îşi sfinţeşte întreaga zi. Din păcate, n-am înţeles că atunci când lucrăm ceva prea repede dobândim nervozitate, iar lucrarea care se face cu nervozitate nu este sfinţită. Scopul nostru nu trebuie să fie a face multe şi să fim într-o continuă nelinişte. Căci aceasta este o stare diavolească.
Lucrul de mână care se face în linişte şi cu rugăciune se sfinţeşte şi sfinţeşte şi pe cei care îl folosesc. Atunci are sens ca mirenii să ceară lucru de mână de la monahi ca binecuvântare. În timp ce lucrul făcut cu grabă şi nervozitate transmite această stare diavolească şi celorlalţi. Treaba grăbită, făcută cu nelinişte, este caracteristica oamenilor celor mai lumeşti. Sufletele tulburate care lucrează transmit tulburare prin lucrul lor de mână, iar nu binecuvântare. Dacă aţi şti cât de mult influenţează starea omului lucrul de mână pe care îl face, chiar şi lemnul unor obiecte făcute de el! Înfricoşător lucru! Rezultatul muncii omului este pe potriva stării în care se află atunci când o face. Dacă este nervos, se mânie şi înjură, ceea ce face nu va avea binecuvântare, iar de cântă, de rosteşte Rugăciunea, se sfinţeşte lucrul său. Unul este lucru diavolesc, iar celălalt dumnezeiesc.”
Omul stăpânit de o grijă plină de nelinişte nu poate simţi dragostea lui Dumnezeu. Spune Părintele Paisie:
„Când un copil se joacă şi este absorbit de jucării, nu-şi mai dă seama dacă tatăl său este alături şi-l mângâie. Dar dacă-şi va întrerupe puţin joaca, atunci îşi dă seama. Tot astfel şi atunci când avem vreo grijă, nu putem simţi dragostea lui Dumnezeu. Dumnezeu dă, dar noi nu simţim. Ia aminte să nu risipeşti puterile tale preţioase în griji de prisos şi în lucruri deşarte, care într-o bună zi se vor face toate praf. Aşa te oboseşti si trupeşte, şi mintea ţi-o împrăştii fără rost, iar după aceea Îi dai lui Dumnezeu oboseala şi căscăturile în vremea rugăciunii, la fel cu jertfa pe care a făcut-o Cain.”
După ce atrage de multe ori atenţia în cadrul convorbirilor asupra lipsei de linişte, a liniştii lăuntrice ce îl caracterizează pe omul contemporan, vădindu-i, desigur, grija plină de frământare, îi îndrumă pe oameni să agonisească atmosfera sfintei isihii. Ii sfătuieşte să nu-şi cheltuiască viaţa fără rost. Spune:
„Nu vă risipiţi timpul fără folos, fără să-l valorificaţi în cele duhovniceşti, pentru că veţi ajunge să vă sălbăticiţi mult şi nu veţi mai putea lucra cele duhovniceşti. Veţi dori sa vă îndeletniciţi numai cu treburi sau să discutaţi sau „veţi urmări să aflaţi subiecte de vorbă ca să vă aflaţi în treabă. Prin neglijarea rugăciunii şi a îndatoririlor duhovniceşti, vrăjmaşul ne ocupă înălţimile noastre duhovniceşti şi ne războieşte atât trupeşte, cât şi prin gânduri. Ne netrebniceşte toate puterile, atât cele sufleteşti, cât şi trupeşti, şi ne taie legătura cu Dumnezeu, urmând ca sufletul nostru să fie robit de patimi.”
În alt loc, învaţă că pentru a dobândi pacea lăuntrică şi a spori duhovniceşte, omul trebuie să-şi simplifice viaţa. Spune:
„Însă fericiţi sunt cei care au izbutit să-şi simplifice viaţa şi s-au eliberat din laţul acestui progres lumesc al multor înlesniri, sau mai degrabă al multor greutăţi, şi au scăpat de acest stres înfricoşător al vremii noastre de azi. Dacă omul nu îşi simplifică viaţa, se chinuieşte. In timp ce dacă şi-o simplifică nu va avea acest stres. (…)
Încă şi la mireni insist mult asupra simplităţii, pentru că multe din cele ce se fac nu sunt de trebuinţă şi îi mănâncă stresul. Le vorbesc de cumpătare şi ncvoinţă. Strig mereu: «Simplificaţi-vă viaţa, şi stresul va fugi.» Cele mai multe divorţuri de aici pornesc. Oamenii au de făcut multe treburi, multe lucruri şi astfel se ameţesc. Lucrează amândoi, tata şi mama, şi îşi lasă copiii de izbelişte. Osteneală, nervi – din probleme mici, scandaluri mari -, apoi divorţ fără justificare. Acolo ajung. Dar dacă şi-ar simplifica puţin viaţa, ar fi şi odihniţi, şi veseli. Acest stres este o catastrofă. ” Chiar şi munca de fiecare zi trebuie făcută în aşa fel încât să ne păstrăm inima liberă pentru cele duhovniceşti şi să I-o dăruim lui Hristos. ”
Spune:
„Să nu va daţi toată fiinţa, toată puterea dimpreună cu mintea voastră celor materiale. În felul acesta omul devine închinător la idoli. Pe cât puteţi, nu vă dăruiţi inima treburilor; să daţi numai mâinile şi mintea. Să nu vă daţi inima lucrurilor stricăcioasc, nefolositoare. Căci după aceea cum va sălta inima pentru Hristos? Când inima este la Hristos, atunci şi treburile se sfinţesc, există şi o continuă odihnă sufleteasca lăuntrică. Un astfel de om simte adevărata bucurie. Să vă puneţi inima în valoare! Să n-o risipiţi!
Dacă se va risipi în multe lucruri fără însemnătate, nu va avea putere după aceea să se îndurereze pentru ceea ce se cuvine să o doară. Eu îmi voi da inima unui bolnav de inimă, unui îndurerat. Durerea inimii mele este pentru copiii ce se primejduiesc. Îmi fac cruce şi rog pe Dumnezeu să le dea luminare. Iar atunci când primesc lume, toată grija mea se îndreaptă spre durerea celuilalt, spre dragostea de semeni. Durerea mea n-o iau în seamă. În acest chip se uită toate, căci omul se îndreaptă spre altă direcţie.”
Mărimea de suflet este de trebuinţă în viaţa duhovnicească; mintea, mai cu seamă, trebuie să fie la Dumnezeu. Astfel omul învaţă să se încredinţeze lui Dumnezeu. Spune Părintele Paisie:
„Să se nevoiască, pe cât pot, cu mărime de suflet şi să se încredinţeze lui Dumnezeu în toate, iar Dumnezeu va lucra. Mintea să se afle întotdeauna la Dumnezeu. Aceasta este cea mai bună lucrare.
O nevoinţă peste măsură (…), dacă se face din mărime de suflet, se bucură şi omul, Se bucură si Dumnezeu de fiul Lui cel iubitor de osteneală.
Dacă este mânat de dragoste, El picură miere în inima sa, iar dacă e presat de egoism, se chinuieşte.”
+ Ierotheos Vlachos
Sfântul Paisie Aghioritul; Editura Sophia-prima parte
N.m.
*Chinovie = (chinovion = în comun, care trăieşte în comun) – mânăstire ce-l are pe egumen drept întâi stătător şi în care viaţa călugărilor este comunitară (au toate lucrurile în comun): nu au avere personală, muncesc împreună, mănâncă împreună la masă (trapeză) şi au ca locuinţă o chilie în incinta mânăstirii; ei sunt subordonaţi stareţului care se îngrijeşte de toate problemele comunităţii monahale pe care o conduce. Asemenea organizare monahală se numeşte chinovitică, iar călugarii se numesc chinoviţi sau cenobiţi. Opusă acesteia, într-o mânăstire ideoritmică nu există egumen şi fiecare călugăr se îngrijeşte singur de hrana sa şi de toate cele necesare.
**Idioritmic (idioritme, idioritmie) = organizare monohală în care călugarii duc o viaţă liberă, cu avere personală, cu gospodării proprii (case, grădini etc.), aşezate în preajma bisericii mânăstirii, dar în afară de incintă. Dacă din punct de vedere material sunt independenţi, călugarii cu organizare idioritmică trăiesc totuşi în comunitate în timpul slujbelor la biserică; şi în aceste mânăstiri se află stareţ care este conducătorul şi care veghează la buna desfăşurare a disciplinei şi împlinirii îndatoririlor faţă de biserică a monahilor din mânăstirea respectivă.
Buna seara, Am citit articolul dv despre scoli. Aminteați și de cei ce merg pe la doctorate prin vestul Europei. In acest context am văzut la biografia mai multor înalți ierarhi că și-au făcut doctoratul prin Elveția ( ceva cu Boss…). Dar nu puteau să îl facă pe la greci sau pe aici prin țară? Ce-i cu mândria asta? As spune mai multe, dar las și pe alții să o facă. Lumea vede, constată și acționează în consecință și după aia ne plângem că nu știu ce se mai întâmplă. Doamne ajuta și mă iertați! Constantin.
Cat adevar a grait Sf Paisie Aghioritul
Constantin Gheorghies,va propun doua autoare de lucrari din domeniul psihologiei sociale din SUA anului 2020:prima se numeste Chiara Bresciani (cu o lucrare importanta despre legatura dintre invidie si lacomie si dezastrul social care le implica)https://www.researchgate.net/publication/337740513_Introduction_Ugly_Emotions_and_the_Politics_of_Accusation_In_Envy_and_Greed_Ugly_Emotions_and_the_Politics_of_Accusation_Special_issue_of_the_Cambridge_Journal_of_Anthropology,
iar a doua se numeste Anne Hendershott cu o lucrare recenta numita The politic of Envy(politica invidiei).Anne Hendershott,desi este savant catolic si scrie prin prisma catolica,ofera o imagine excelenta asupra agresiunii factorilor masonici secularizanti din societatea americana,in numele liberalismului,asupra a tot ce pomeneste de crestinism si valorile crestine.In SUA exista chiar o directie evidenta spre sanctionarea disciplinara a muncitorilor din fabrici care au frecventat vreo „biserica crestina”.https://archive.org/stream/statusenvy–thepoliticsofcatholichighereducationannehendershott2011/Status%20Envy%E2%80%94The%20Politics%20of%20Catholic%20Higher%20Education%2C%20Anne%20Hendershott%20%282011%29_djvu.txt.
Personal trecand prin acest material ,mi am gasit o explicatie a succesului colosal al lui Biden care a promovat avortul in campania electorala.Biden vine pe tava acolo,pe fondul unei campanii sufocante venite din toate directiile si care are un scop unic si clar:distrugerea crestinismului.Falsii episcopi de aici din Romania,nu s au scolit in institutii occidentale care vorbesc limbaj „crestin”;ei sunt scoliti in acele institutii didactice occidentale si din SUA care prigonesc crestinismul .
Dupa Hendershott,invidia consta de fapt in multitudinea de instrumente la indemana statului de a inlatura ca pe un puroi de pe rani si de a distruge crestinismul pana la eliminarea fizica a crestinilor.Multi cercetatori sociologi ai SUA atrag atentia,pe baza referatului savantei Hendershott,ca lucrurile de acolo tind accelerat spre incarcerarea tuturor celor cu conceptii si convingeri crestine,chiar daca ar fi ramas Trump la guvernare si nu in sensul ca si Trump ar fi aceeasi marioneta,ci in sensul ca aceasta este societatea americana care duce evident spre aceasta directie,mai ales dupa ce s a copiat modelul chinez de evaluare sociala a sclavului.As asemana climatul american distructiv al conceptiilor crestine din SUA cu acel climat din Japonia unde,ca si cutuma,inainte de a merge la serviciu sau la plimbare ori la hipermarket,toata suflarea,la primele ore ale diminetii,indiferent de natie si religie,merge,in virtutea cutumei de acolo sa se inchine in templul buddhist cel mai apropiat.Daca cineva din apropiere,vecin,prieten,ruda,cunoscut afla ca tu nu mergi sa te inchini dimineata la prima ora la templu,ca ai alte conceptii de viata de cum au ei,te barfeste in asa hal ,esti scos drept lenesul de care trebuie sa scape societatea,vei fi tratat pas cu pas drept suspect,esti incoltit de toti pana la innebunire,deces sau plecarea de acolo.Si sa nu va mirati de ce ii tranteste Dumnezeu pe japonezii”model de harnicie” cu cataclisme din ce in ce mai mari;sa nu va mirati de ce ii bubuie Dumnezeu pe greci pentru rautatea lor ecumenista ,de ce ii arunca Dumnezeu pe americani pentru vrajmasia lor cu El si de ce le da mereu uragane.De ce Romania are coliva pregatita si de ce romanii nu se bucura in propria tara:1.pt.crimele groaznice,rapirile care au loc si toata lumea este indiferenta;2.pt. supunerea populatiei atunci cand sunt imbotnitate sf.moaste si pelerinajele;3.pt. prigoana de catre populatia de rand a tuturor crestinilor ortodocsi,la indemnul clericilor,mai ales prin excluderea lor din comunitatea bisericeasca ca:”schismatici”,”sectari ortodocsi”,”inselati”,”apostati”,”teroristi”,”neolegionari”,”radicalisti-extremisti”si alte denumiri iudaice.
Ce este programul Hammer care are actori „teroristi” pt . promovarea terorismului si locatiile unde trebuie sa se intample si ce este programul de software numit Scorecard prin care sunt trucate alegerile pt.candidatul dorit de oculta nu numai in SUA ,ci pe toata planeta.
https://youtu.be/U2NeC6FvkoI
„Iar mie nu mi este a ma lauda decat in neputinta mea…
…iar harul intru neputinta se desavarseste” spune Sf.Ap.Pavel.Priviti cum se desavarseste talentul acestui copil orb:https://www.facebook.com/897711083767622/posts/1519191678286223/?sfnsn=mo
Actrita Leandra Ashton arestata pt ca a incercat sa si scape mama de 97 de ani de la un azil unde se omoara oameni.
Nu va fie frica
Ca sistemul pica.
There will be no fear
As the system fails.
Il n’y aura de peur
Comme le systeme ecouche.
Actrita Leandra Ashton
https://youtu.be/E6RwQMDRCDA
E foarte grav că târgurile și piețele se închid din mai multe motive:
1. Se lovește dramatic in producătorii interni.
2.Vom fi dependenți de supermarketuri care vor putea impune condiții pentru achiziționarea celor necesare sau le vor aproviziona când și cu ce vor dori.
3. Departe de a fi o măsură de protecție, prin aceasta se face un pas pentru împlinirea profeției conform căreia nu vom mai putea vinde sau cumpăra dacă…
-nu vom fi vaccinați
-nu vom fi cipuiți etc.
Falsul patriarh ecumenic,locatarul de la Fanar,Bartolomeu nu este doar mare eretic;el pe unde se duce numai tulburare face,https://spzh.news/ru/news/75651-v-upc-otvetili-na-zajavlenija-fanara-otnositelyno-statusa-mitropolita-onufrija,
dar i se infunda pt.ca e urmarit penal in Turcia si va face puscarie acolo.
Nu va faceti iluzii. Bartolomeu e omul sistemului si e intangibil. Vor intra o suta de nevinovati in inchisoare si el tot liber va fi.
Buna remarca privitoare la batjocorirea producatorilor romani si favorizarea fara masura a strainilor nesatui. Dumnezeu nu le ajuta sa se bucure de cele jefuite romanilor.
Sfânta isihie, în învăţătura Părintelui Paisie Aghioritul
-partea a doua-
Adevărat lucrător al isihiei, Părintele cunoştea din experienţă faptul că principala condiţie pentru dobândirea părtăşiei cu Dumnezeu este ca omul să păzească totdeauna neîmprăştierea minţii şi căldura inimii. Spunea:
„Dacă însă tu singură depăşeşti limitele, adaugi împrăştiere si te ocupi de lucruri nefolositoare, atunci mintea ţi se împrăştie şi se îndepărtează de Dumnezeu. Iar atunci când mintea nu este la Dumnezeu, cum va simţi cineva bucuria lui Dumnezeu? Inima îngheaţă repede. (…)
Mult ajută şi puţină citire duhovnicească, mai ales înainte de rugăciune. Ea încălzeşte sufletul şi (alungă grijile zilei şi atunci, cu sufletul eliberat şi transmutat în atmosfera dumnezeiască, mintea se mişca nerăspândită. Cu un text din Evanghelie sau din Pateric, care are bucăţele mici, dar tari, mintea se transpune în spaţiul duhovnicesc şi nu mai aleargă. Pentru că mintea este ca un copil zburdalnic care aleargă când pe aici, când pe dincolo. Dacă însă îl îndulceşti cu o caramea, nu mai pleacă. ”
Adevărata linişte lăuntrică este strâns legată de mângâierea pe care Dumnezeu i-o dă omului care a dobândit smerenia. Spune Gheronda:
„Oamenii încearcă să se liniştească cu calmante sau cu teorii yoga şi nu vor adevărata linişte, care vine atunci când se smereşte omul şi care aduce mângâierea dumnezeiască înlăuntrul lor.”
Este de trebuinţă să trăim în locuri cu linişte şi să urmărim atât liniştirea simţurilor, cât şi pe cea a inimii.
Părintele Paisie învaţă:
„Liniştea este o condiţie esenţială. Chiar de nu s-ar ruga cineva cu cuvinte, singură liniştea îi este rugăciune.
Ea este o rugăciune tainică şi ajută mult pe cel care se roagă, aşa cum îl ajută pe om respiraţia, care este nevăzută.
Cel care face lucrare duhovnicească în linişte se adânceşte după aceea în rugăciune. Ştii ce înseamnă «se adânceşte»? Atunci când stă în braţele maicii sale, copilaşul nu vorbeşte. Sunt în unire, în comuniune. De aceea, mult ajută ca mănăstirea să fie departe de lume, de centre arheologice, de zgomote lumeşti şi chiar de oameni mulţi.
Liniştea exterioară, departe de lume, cu discernământ în nevoinţă şi cu rugăciune neîncetată, foarte repede aduce şi liniştea lăuntrică – pacea sufletului – care este condiţia absolut necesară pentru lucrarea duhovnicească fină.
Atunci omul nu mai este deranjat de neliniştea exterioară, pentru că în esenţă numai trupul se află pe pământ, în timp ce mintea se află în Cer.”
Petrecând în liniştea simţurilor şi a gândurilor, omul poate lucra rugăciunea lăuntrică, a minţii. Spune Gheronda:
„Mintea este baza. Ochii pot privi ceva şi să nu vadă. Când mă rog, pot privi, dar fără să văd. Umblu şi pot privi un peisaj etc., dar fără să îl văd. Când cineva nu este obişnuit să rostească Rugăciunea în mijlocul zgomotului, pătimeşte aceasta din pricină că mintea nu este dăruită lui Dumnezeu. Trebuie ca omul să ajungă la distragerea dumnezeiască, astfel încât să poată simţi liniştea lăuntrică şi să nu fie deranjat de zgomot în timpul rugăciunii. Ajunge la acel punct al dumnezeieştii «distrageri» în care nu mai aude zgomote, sau le aude când vrea, sau mai degrabă atunci când îi coboară mintea din Cer. Şi va ajunge la acest punct dacă va lucra duhovniceşte, dacă se va nevoi. Atunci va auzi numai când el va voi. Împlinind aceste condiţii duhovniceşti, omul primeşte Duhul Sfânt şi devine teolog. Spune:
„Cuvântul spus din mintea proprie nu pricinuieşte schimbare în suflete pentru că este trup. Însă cuvântul lui Dumnezeu, care se naşte din Duhul Sfânt, are lucrare dumnezeiască si schimbă sufletele. Duhul Sfânt nu coboară cu aparate. De aceea teologia nu are nici o legătură cu duhul ştiinţific sec. Duhul Sfânt coboară singur în om, atunci când acesta împlineşte condiţiile duhovniceşti.
Condiţia duhovnicească este ca omul să-şi cureţe de rugină cablurile sale duhovniceşti, să devină conductor bun, ca să poată primi curentul duhovnicesc al iluminării dumnezeieşti, făcându-se în felul acesta savant duhovnicesc, teolog. Când spun «teolog» mă refer la teologii care au «garanţie» teologică şi diploma lor are valoare, nu la aceia care au numai hârtie fără putere de cumpărare şi a căror diplomă este asemenea cu banii fără valoare din timpul ocupaţiei germane.”
Când omul trăieşte astfel, dobândeşte o frumuseţe lăuntrică ce străluceşte şi în trup. Spune:
„Curăţia lăuntrică a sufletului frumos al omului adevărat înfrumuseţează şi exteriorul omului, iar dulceaţa cea dumnezeiască a dragostei lui Dumnezeu îndulceşte chiar şi înfăţişarea lui. Frumuseţea lăuntrică a sufletului, pe lângă faptul că înfrumuseţează duhovniceşte şi îl sfinţeşte pe om, chiar şi la exterior, înfrumuseţează şi sfinţeşte şi hainele urâte pe care le poartă omul lui Dumnezeu cel harismatic, trădând prin aceasta Harul dumnezeiesc.”
Fericitul Gheronda Paisie a fost un rod preadulce al pustiei, a agonisit sfânta isihie, s-a veselit de duhul ei şi pe acesta ni-l transmite şi nouă, învăţându-ne că liniştea, atât de trebuincioasă omului contemporan, este principala caracteristică a vieţii creştine ortodoxe.
+ Ierotheos Vlachos
Sfantul Paisie Aghioritul; Editura Sophia