De ce ierarhii ecumeniști nu văd cu ochi buni Sfintele Canoane?

1.Pentru că niciunul dintre ei nu este ales canonic, și ei știu prea bine lucrul acesta. Sunt conștienți că ei au fost aleși și impuși în scaune nu de Biserică, ci de puterea lumească ocultă. Canonul 3 al Sinodului 7 Ecumenic spune fără echivoc: Orice alegere de presbiter ori de diacon, făcută de dregători lumești, să rămână fără tărie,  după Canonul care zice: ,,Dacă vreun episcop, folosind dregători lumești, și prin aceasta s-ar face stăpâni pe biserică să se caterisească și să se afurisească, împreună cu părtașii lor. Este evident că acest Sfânt Canon îi scoate pe impostori în afara Bisericii, și-atunci cum să fie de acord cu el? Mai bine-l înlăturăm și domnim fără griji – gândesc ei.

2.Simonia este un păcat grav, dar se practică pe scară largă, ierarhii noștri fiind deosebit de îndrăgostiți de puterea banului. Sub anumite forme mascate, cei mai mulți pretind danii de la preoți și de la credincioși. Biserica a avut grijă să pună păcatul simoniei sub osânda Sfintelor Canoane, care după multe secole, își păstrează valabilitatea binefăcătoare.

3.Toți ierarhii sunt aleși din rândul călugărilor. Uneori, cei care urmează să fie episcopi sunt tunși în monahism și după numai câteva zile sunt hirotoniți în treapta episcopală, fără să aibă o viață călugărască autentică, de mai mulți ani. La intrarea în călugărie, candidații depun trei făgăduințe, numite și voturi monahale, prin care se leagă să trăiască în sărăcie de bună voie, în feciorie și în ascultare de mai-marele mănăstirii, până la sfârșitul vieții. De prisos să spunem că după ce trec pragul palatelor episcopale, majoritatea uită ce au făgăduit în fața lui Dumnezeu și încep traiul cel bun și îmbelșugat, înconjurați de mărire deșartă și lachei preasupuși. Aș spune aci că Sfintele Canoane interzic cu asprime viețuirea femeilor în reședințele episcopale, excepție făcând mama ori sora episcopului. Nimeni nu mai ține seama de această rânduială, pentru că este mai convenabil să critici Sfintele Canoane, decât să le pui in practica.

4.Biserica s-a confruntat dintru început cu ereziile, așa cum ne este dat să vedem și în zilele noastre. Ca formă de luptă imediată împotriva ereziilor, la îndemâna clericilor și credincioșilor, Sinoadele au stabilit întreruperea pomenirii ierarhilor căzuți în erezie, până când aceștia ar reveni la Dreapta Credință. Așa avem Canoanele 31 Apostolic și 15 I II Constantinopol. În optica strâmbă a ecumeniștilor, aceste Canoane sunt depășite, învechite și trebuie înlăturate, pentru ca ei să propovăduiască în continuare ereziile lor, pierzătoare de suflete.

5.În încheiere, vă ofer o mostră de gândire ecumenistă, așa cum a fost expusă in scris de Ioachim Giosanu, pseudo-episcopul Romanului și Bacăului. ,,Trebuie să se facă distincție între canoanele disciplinare și dogmele de credință cu caracter imuabil. Canoanele nu sunt adevăruri revelate supraraționale, nu sunt dogme, ci sunt măsuri disciplinare susceptibile de actualizare în acord cu timpurile în care trăiești. E adevărat că nici un canon nu cade niciodată în desuetudine, dar atunci când își pierde operativitatea el nu se suprimă, ci ramâne în colecția de canoane ca un tezaur inestimabil.

Logică de ecumenist: Sfintele Canoane sunt un tezaur inestimabil, dacă le punem în vitrină și nu le aplicăm. Dar cu ce le înlocuim? Cu ereziile și rătăcirile plăsmuite în Creta. În Kolimbari, ecumeniștii au batjocorit și Sfintele Canoane și Dogma ecleziologică, așa încât avem de la ei doar două prezumtive așteptări: ori se pocăiesc, lepădându-se de ecumenism, ori să plece din Biserica noastră.

Presbiter Iovița Vasile

9 comentarii la „De ce ierarhii ecumeniști nu văd cu ochi buni Sfintele Canoane?

  1. Duhul Capitanului spune:

    Mai bine să plece, căci eu nu văd să se pocăiască. Dar nici de plecat nu cred că vor pleca…

    1. Asa e, nici nu se pocaiesc, nici nu pleaca. Asteapta sa-i inlature Dumnezeu si cred ca atunci nu le va fi bine.

      1. Mos Claudiu spune:

        Doamne ajută, Părinte! Problema este că dacă vine unirea tuturor în 2025 noi mirenii ce facem? Preoții toți se vor duce după pseudo-episcopi! Am vrut să fac facultatea de teologie ortodoxă pastorală, dar nu vreau să studiez ecumenismul care a înlocuit Apologetica și mistica ortodoxă, și mai nou au introdus în manuale și ”marele” ”sfânt” ”sinod” de la Creta!

        1. Voi mirenii veti urma preotii care vor ramane statornici, putini cati vor fi. Da, a face Facultatea de Teologie inseamna cadere. Nu sfatuiesc pe nimeni sa mearga la aceste Facultati, care sunt mai mult cloace ecumeniste. Celor care urmeaza a fi hirotoniti li se cere sa-si asume ecumenismul, pentru ca sa fie o cadere completa.
          Ce pot sa va mai spun, sunt minti mai luminate decat ale noastre care gandesc solutii pentru vremurile ce vor veni.
          Acesta e chiat numele tau, nu e un pseudonim, asa-i?

          1. Mos Claudiu spune:

            Doamne ajută! Numele complet este Moș Claudiu Vasile Ovidiu, este o poveste mai lungă, eu fiind bolnav de la naștere, că nimeni nu-mi dădeau șanse de supraviețuire (mi s-a spus că aș fi fost botezat prin stropire acum 40 de ani) și din acest motiv mi-au pus un prenume și bunicul și nașul pe lângă părinții trupești!

            Vă mulțumesc pentru sfat!

  2. Mihai spune:

    Mai mult decât atât, ei categorisesc Sf Canoane că fiind schismă, cu precădere canonul 15

  3. Mos Claudiu spune:

    Doamne ajută!
    Îmi puteți spune ce rugăciuni să facem deoarece ne-a furat o nicovală (ileu) de forjă din curte de la sat, și avea 60 – 70 Kg! Și s-a chinuit Tati să o aducă în satul Solona județul Sălaj?
    Vrem doar să o aducă înapoi!

    Vă mulțumesc.

    1. Cititi Acatistul Sfantului Mina, de mare folos celor care au suferit pagube. N-aveti tigani in apropiere?

      1. Mos Claudiu spune:

        Avem un vecin care unde lucra mai fura câte ceva, sunt în sat încă două persoane care se spune că ar fura chiar din pivnițe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *