Nu puneţi la îndoială ecumenismul IPS Teodosie

Să vă relatez ceva: ieri am fost la IPS Teodosie cu o problemă personală şi, profitand de ocazie, am început o discuţie prietenească – pentru că mă cunosc cu IPS Sa de 17 ani – despre Creta spunându-i fără ocolişuri ca acolo ierarhia română a trădat Ortodoxia şi, ca orice ierarh român dacă vrea, poate să repare acest lucru. I- am spus delicat şi cu dragoste că pentru trădarea Ortodoxiei de către ierarhia BOR apasă bătaia lui Dumnezeu peste România şi am incercat sa-l fac să conştientizeze gravitatea actelor trădării Ortodoxiei de-a  lungul anilor. Ce credeţi că- mi raspunde? Fără să se enerveze:

1.Că nu-l învăţ pe popa carte.
2.La Creta nu s-a luat nicio decizie, iar când am început să i le spun toate cu dovezi şi tot ce au parafat ierarhii, mi-a cerut să vin cu dovezi scrise, precum fac sectarii.
3.A venit cu o logică a la IPS Teodosie, că dacă s-a pogorat Sfânta Lumina la Ierusalim şi după sinod, unde e patriarh unul care a fost la Creta şi a semnat, atunci sinodul e valid pentru că prezenţa Sfintei Lumini certifică valabilitatea sinodului cretan.
4.Tot ce se scrie pe net sunt lucruri ne-verificate şi că nu trebuie să ne luăm după lucruri ieftine şi ne-probate, că exista comisii de teologi şi că nu trebuie să facem afirmaţii fără noimă, nefondate.

V-am prezentat aceste lucruri pentru a informa corect credincioşii cu privire la credinta IPS Teodosie, si dacă mai vrea cineva să se lamurească personal, să pună mâna să mearga la Constanta, să poarte o discuţie pe tema Cretei cu IPS Sa, şi se va lămuri.

D. Giani

12 comentarii la „Nu puneţi la îndoială ecumenismul IPS Teodosie

  1. ioansperling spune:

    Nu stiu de IPS Teodosie cum este dar stiu un ieromonah atonit care este anti-ecumenist convins de zeci de ani dar cand e vorba de Creta spune ca nu e timpul sa ne scindăm ca asta se doreste! Mai stiu de alti inalti episcopi greci care aparent sau declarativ sunt ecumenisti, practic nici vorba! Nu pot da nume si nici nu am pretentia sa fiu crezut dar ganditi-va ca nu totdeauna ce zboara se si mananca ce sclipeste e aur!

    1. Ieromonahul atonit e ecumenist. Fara ,,anti”. El inceara sa se indreptateasca pe sine si recurge la scuza scindarii. Episcopii greci care se declara ecumenisti, si nu sunt, is fatarnici. Nu tot ce zboara se mananca, adevarat este. Dar cel ce tace si sta-n pasivitate, e complice la faradelege.
      Vedeti ca tocmai a publicat Doamna Dr. Gabriela Naghi un excelent articol despre indreptatirea de sine. Iertati. Doamne ajuta.

      1. ioansperling spune:

        Dumnezeu sa te ierte frate! Eu cred ca gresesti dar s-ar putea sa gresesc si eu…Dumnezeu o sa ne judece pe fiecare!

    2. Mihai spune:

      Ioansperling, oare ai idee ce se petrece in clipa de fata la Sf. Munte?! Citeste blogurile grecesti antisistem si te vei cruci

  2. Mihai spune:

    Pai o alta dovada este faptul ca si el insusi ips Teodosie a ratificat si semnat tilharescul sinod cretan,

  3. Gabriela Naghi spune:

    Întregul sinod BOR acţionează ca un stat major unitar, o structură indisolubilă, care nu va da înapoi nici măcar un pas de la dezideratul ocultei masonico-sionisto-globaliste impus prin sinodul tâlhăresc de la Creta 2016.
    Ce rost mai are dialogul cu cei care prin tăcerea lor s-au facut complicii trădării Ortodoxiei, cei care vor tăcea chiar în momentul nu foarte îndepărtat al „potirului comun”?

    Conform agendei cunoscute , aşa cum a anunţat de curând „papa” de la Constantinopole, într-un interviu acordat ziarului italian Avvenire*, fie că vrem , fie că nu vrem, în 2025 , în cinstea Aniversării a 1700 de ani de la Sinodul I Ecumenic de la Niceea, s-ar putea înfăptui unitatea prin unirea cu papistașii. Cei care „sub pretextul” apărării adevăratei Ortodoxii numesc erezie ecumenismul, rup unitatea Bisericii Ortodoxe, a declarat conducătorul Patriarhiei Constantinopolului.

    Îndreptăţirea este o tâlcuire satanică.

    – Am observat că astăzi şi cei mici şi cei mari pe toate le justifică cu o gândire satanică. Diavolul pe toate li le explică în modul său personal şi astfel se află în afara realităţii. Îndreptăţirea este o tâlcuire satanică.

    – Şi cum se face, Părinte, că unii la fiecare cuvânt află replică?

    – O, este înfricoşător să discuţi cu un om care s-a obişnuit să se îndreptăţească! Este ca şi cum ai vorbi cu un îndrăcit. Cei care se îndreptăţesc – Dumnezeu să mă ierte – îl au de stareţ pe diavolul. Sunt nişte oameni chinuiţi. Nu au pace înlăuntrul lor. Iar din aceasta au făcut o ştiinţă. Adică precum un hoţ nu doarme toată noaptea şi se gândeşte cum poate reuşi să fure, tot astfel şi aceştia se gândesc mereu cum să-şi îndreptăţească o greşeală sau alta a lor. Sau precum cineva se gândeşte cum să afle ocazia de a face un bine sau cum să se smerească, aceştia, dimpotrivă, se gândesc cum să justifice pe cele ce nu se pot justifica. Se fac avocaţi! N-o poţi scoate la capăt cu unii ca aceştia. Este ca şi cum ai vorbi cu diavolul însuşi. Ce-am păţit cu unul! În timp ce îi spuneam: „Ceea ce faci nu este corect, la cealaltă trebuie să iei aminte, nu mergi bine. Trebuie să faci asta şi asta…”, acela pentru orice afla îndreptăţiri şi la sfârşit îmi spune: „Nu mi-ai spus ce să fac”. „Bre, omule, oare ce vorbim de atâtea ceasuri? Îţi spun greşelile tale, că nu mergi bine şi mereu te îndreptăţeşti. Trei ceasuri m-ai sufocat, m-ai topit! Cum nu ţi-am spus ce să faci?” Să-i spui pilde ca să-i dai să înţeleagă că nu este decât egoism satanic felul cum înfruntă lucrurile, că primeşte influenţe diavoleşti şi că, dacă nu se schimbă, se va pierde, iar el în cele din urmă să spună: „Nu mi-ai spus ce să fac!”. Cum să nu explodezi? Când cineva este nepăsător, le depăşeşte pe toate cu „nu-i nimic”. Dar dacă nu este nepăsător, se sufocă. Eu îi fericesc pe cei nepăsători.

    – Părinte, cred că în niciun caz nu aţi vrea să fiţi nepăsător.

    – Măi copile, cel puţin cel nepăsător nu se consumă aşa, fără rost. Să suferi pentru un îndurerat, aceasta are sens. Dar ca să te topeşti cu acesta, să-i spui atâtea şi atâtea şi în cele din urmă să-ţi spună „Nu mi-ai spus ce să fac”, şi să justifice cele ce nu se pot justifica! În felul acesta din om se face diavol. Înfricoşător! Dacă s-ar gândi numai la osteneala pe care o faci – ca să nu mai vorbim de durere – ca să-l ajuţi, s-ar schimba puţin. Deşi te vede că suferi, te osteneşti, te chinuieşti, nu ia în seamă nimic.

    – Părinte, atunci când cineva se îndreptăţeşte pentru o neorânduială pe care a făcut-o şi-i spui: „Aceasta este îndreptăţire”, dar acela continuă să se îndreptăţească, încercând să demonstreze că aceea nu este îndreptăţire, oare este cu putinţă ca unul ca acesta să se mai îndrepte?

    – Cum să se îndrepte? Îşi dă seama că greşeşte, pentru că se chinuieşte, dar din egoism nu vrea să recunoască. Este foarte înfricoşător!

    – Da, dar acela spune: „Nu mă ajuţi. Vreau să mă ajuţi. Nu m-ai chemat ca să discutăm? Pentru ce mă dispreţuieşti?”.

    – Ei, aceasta tot de la egoism porneşte. Adică este ca şi cum ar spune: „Eu nu sunt vinovat, tu eşti vinovat că nu merg bine”. Acolo ajunge. Lasă-l! Nu trebuie să te preocupi de el, pentru că nu poate fi ajutat. Pentru un astfel de suflet duhovnicul sau stareţul nu are nicio răspundere. Acesta este egoism satanic, nu omenesc. Egoism omenesc are şi acela care nu se va smeri să spună „iartă-mă”, dar cel puţin nu va vorbi ca să se îndreptăţească. Cel care se îndreptăţeşte pe sine atunci când greşeşte îşi schimbă inima sa în refugiu diavolesc. Dacă nu-şi va zdrobi eul său, va continua să greşească mai mult şi se va zdrobi fără folos de însuşi egoismul său. Când cineva nu ştie ce mare rău este îndreptăţirea, are circumstanţe atenuante. Dar când ştie sau i-o spun alţii, atunci nu are circumstanţe atenuante.

    Este trebuinţă de multă atenţie atunci când mergi ca să ajuţi pe cineva care a învăţat să se îndreptăţească, pentru că uneori se întâmplă următorul lucru: dacă se îndreptăţeşte înseamnă că are mult egoism, iar când îi vei spune că ceea ce a făcut nu este corect, va spune alte minciuni şi alte îndreptăţiri, până ce îţi va dovedi şi aceea şi cealaltă, ca să apară nevinovat. Dar în felul acesta tu, care ai mers să-i dovedeşti că greşeşte, te faci pricina să se facă mai egoist, mai mincinos. Din clipa în care vei vedea că îşi continuă îndreptăţirile, nu mai este nevoie să-i dovedeşti nimic. Fă numai rugăciune ca să-l lumineze Dumnezeu.

    Extras din Nevoință duhovnicească – Cuviosul Paisie Aghioritul, Editura Evanghelismos.
    *https://spzh.news/en/news/77586-jubilej-nikejskogo-sobora–povod-dlya-obedinenija-khristian–glava-fanara

    1. Mariana Gheorghiu spune:

      Ceed ca ai ff multa ura in tine.Daca l-ai fi cunoscut pe IPS Teodosie de 17 ani,nu ai fi scris asemenea articol,doar daca in acest timp ai fost raspopit.Esti din Topraisar? De la Valu? Cernavoda? Sau un altul? Nu cred ca ,ati discutat impreuna acest subiect,poate intr-o realitate virtuala.Sau poate esti cu treaba….si atunci,cat iei pe articol?

      1. Mihai spune:

        Aloo Doamna Mariana, cand ips Teodosie sa inhaitat cu tot felul de eretici si au slujit in catedrala Episcopala din Constanta, cand tovarasul Tanasescu categoriseste la radio Dobrogea, cartea Apocalipsei si semnele vremurilor ca fiind teorii ale conspiratiei, cum de nu ve vede asa nimeni deloc

    2. ioansperling spune:

      Stai un pic sa inteleg si eu!
      Dumneata dai citate dintr-o carte scoasa de o editura a unui schit considerat de voi ecumenist! Ba mai mult aproape toate cartile despre Sf. Paisie Aghioratul vin prin munca acelui schit! Deci ca sa faca lumea ecumenista scot carti anti-ecumeniste? Interesant!

  4. Mihai spune:

    Parinte Vasile, va rog sa ma iertati pt iesirile astea, insa sunt si persoane care nu au habar ceea ce se petrec sub privirile noastre

    1. Draga Strajerule, Dumnezeu sa ne ierte pe toti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *