De vreo șase- șapte ani nu s-a umblat la salariul dascălilor. Au rămas la un nivel deplorabil, în vreme ce bolovanii de la putere au triplat prețurile, și nu se vor opri aci. Pe bună dreptate, au intrat în grevă și bine au făcut. Nu mă interesează speculațiile care se fac în jurul grevei, eu judec după realitatea incontestabilă.
Fac o paranteză. În vremea comunismului biruitor, primăria din satul meu avea vreo șase angajați: Președintele, vicepreședintele, contabilul, casierul, cel care bătea toba și înștiința populația și femeia de serviciu. Populația satului, cu cele două sate aparținătoare, trecea de 3000 de suflete. Toate operațiile necesare se desfășurau în câteva încăperi modeste. Nici vorbă de calculatoare performante și toate înlesnirile moderne. Creionul și indigoul.
Lucrurile s-au schimbat. Calculatoare, telefoane de serviciu, clădire nouă a primăriei, cu multe încăperi, fiecare cu biroul său. Populația comunei? Vreo mie de suflete. Angajați în primăriei? Vreo 15. (,,Cum mă cheamă? Ce trebuie să spui cum mă cheamă… vorba e, sunt alegător?’’) Unul e membru psd, altul – pnl și câte mizerii politice or mai fi. Vine stimabilul mason, fără pregătire, fără capacitate intelectuală, și e angajat ca bibliotecar. De prisos să spun că primăria n-are bibliotecă. Și uite-așa, se completează schema primăriei cu tot felul de oameni care trebuie să mănânce și ei o pâine cu e-uri, ca să poată purta hârtiile dintr-un birou în altul. Salariile lor se măresc periodic și ritmic, ca nu cumva să ducă lipsă.
Școala, cu mai puțini angajați, a rămas în încremenire. Iohannis, acest nesimțit ordinar, ne-a promis România educată. L-ați crezut? Ați fost naivi. Bolovanii de la conducere vor ca învățământul să producă idioți, nu intelectuali veritabili. Reperele sunt, bineînțeles, Iohannis și Ciucă. Nimeni n-are voie să depășească mediocritatea lor. Așa vor partenerii noștri americani. De aceea spun că bolovanii se bucură de această grevă, o prelungesc nepermis de mult, pentru că e un pas, nu spre distrugerea învățământului românesc, ci spre degradarea lui, spre a produce iohaniși, ciuci, anisii, orbani, câți, ciolaci și alți tâmpi, precum cel cu pixelul albastru, că i-am uitat numele, uita-l-ar relele.
Presbiter Iovița Vasile
Profesorii l-au votat pe Johannis. De două ori! Nu-i suficient să fii prost o singură dată, calci pe greblă și a doua oară. Până aici, nimic neobișnuit! Ajungi să te obișnuiești cu idioții utili!
Dar în 2010, când Băsescu prin Boc tăia salarii și pensii cu 4 pixuri, clasa profesorală română „protesta” în fața Cotroceniului dansând sârbe și-ntr-o stare intens-bahică. Fără să le pese că țara e vândută bucată cu bucată și că fără industrie și agricultură, ei, ca bugetari, NU pot beneficia de venituri mai mari. Pentru că nu-i de unde, câtă vreme ăștia pe care-i votează la două mâini fură fără să clipească și au mânuțele până la cot vârâte în bugetul coloniei!
Că învățământul românesc prin părinți și domnii profesori eliberează pe bandă rulantă analfabeți funcționali, cu mici excepții care, de obicei, ne părăsesc pentru străinătate și mai ales pentru oportunitatea de a face carieră adevărată, iarăși nu-i considerat ca fiind de-o importanță capitală de către dascălii care știu să ceară DOAR bani, fiindcă la noi s-a răspândit de mult ideea cu „las’ că merge și-așa!” Oare de ce NU au protestat când s-au tăiat pădurile de către austrieci? Dar când s-au închis mii de fabrici?
Problema e alta, iar profesorașii de mucava din zilele actuale (NU și cei de până-n ’89) se prefac a trece cu vederea, continuând să se bălăcească în aceeași disonanță cognitivă: noua lege a învățământului preuniversitar ÎNCALCĂ legea fundamentală a statului – Constituția României – deoarece precizează că învățământul nu se mai desfășoară doar în limba română ci și „ÎN limbile minorităților naționale și în limbi de circulație internațională”. Dacă prin constituție se garanta dreptul minorităților naționale „de a învăța limba lor maternă”, – fără conjuncția „ÎN” pe care nu degeaba am subliniat-o prin majuscule – legea le dă acum dreptul „de a învăța ÎN limba lor maternă”. Se remarcă, așadar, cum această amărâtă conjuncție „în” schimbă conținutul textului de lege??? Și încă ceva: dacă în actuala lege, istoria românilor este tratată ca o materie secundară, dar în schimb minorităților li se garantează dreptul de a învăță propria lor istorie, peste care se suprapune harta Ungariei Mari (unul dintre motivele venirii prințului Charles în România, fiind acela de-a-l presa pe Johannis și pe „tovarășul” Hellvig de-a ceda Transilvania bozgorilor) precum și „holocaustul evreiesc”, știut fiind că România NU a deportat evreimea în lagărele naziste, ci prin decretul antonescian, aceasta a fost protejată, care va fi reacția domnilor profesori??? Sau nu-i va interesa decât creșterile salariale în ton cu inflația și cu vacanțele exotice, știut fiind că banii din meditații au alte destinații??? Vedeți, de aceea n-are ursul coadă! Fiindcă-i ipocrit și urăște tot ceea ce ține de românism. Exact ca dascălii demo(no)crației de astăzi!!!
Doamne ajută
Mulțumesc frumos pentru articol. L-am publicat imediat. Bun articol. tocmai pentru că este scris cu un condei foarte ascuțit, foarte incisiv. De asta avem nevoie în aceste vremuri de nesimțire și indiferență. Pacxe, sănătate, mântuire.
Cu drag, Sfinția Voastră! Vă mulțumesc mult, la rându-mi, pentru „găzduirea” pe blog și pentru posibilitatea de a-mi permite lăsare unui gând, a unei opinii, pe secțiunea pe care o păstoriți! Apreciez!
Cu drag, întotdeauna.