Pr. Ioan Istrati: Mai bine muriți de o mie de ori decât să ucideți vreodată un prunc

Anul trecut vine de la Brăila o fată tânără. Îmi scrisese pe mess că e o tragedie uriașă în viața ei. O primesc și îi citim rugăciuni de sănătate cu fesul Sfântului Ioan Rusul.

La sfârșit îi zic: și totuși care e tragedia?

Părinte, sunt căsătorită cu un cadru militar. E un om foarte muncitor și vrednic, dar să nu audă de copii. O zis că mă omoară dacă aude că rămân însărcinată. Urăște bebelușii, zbiară ca un nebun numai dacă aduc vorba.

Eu sunt îndrăgostită de toți pruncii din lume. Vreau să am copilașii mei, să-i strâng în brațe, asta e lumina mea, mila mea și dorul meu.

Fata plânge în hohote. O îmbărbătez.

Îmi zice: sunt însărcinată. Mi-e o frică de moarte să nu afle. Trebuie să-l scot afară, că altfel dă divorț.

Mă crucesc de răutatea fiarei. Îmi vine să urlu.Îi zic:

Pruncuțul ăsta vă va strânge în brațe. Vă va adormi la sân. Va zice mama. Va avea ochii dumneavoastră. Va căuta sânul. Va bate în burtă. Va învăța să meargă. Va gânguri. Veți fi universul lui. Mâna lui Dumnezeu.

Plângea femeia să moară. Dar asta voiam. Să realizeze ce valoare infinită are un bebeluș.

Ce să fac, părinte?

Mai bine muriți de o mie de ori decât să-l omorâți. Să dea divorț. Să plece. Dacă vă bate, chemați politia, colegii lui. Îl aruncă afară pe el în secunda doi, nu pruncul mic și minunat și scump. Aveam o înverșunare ca înaintea morții.

Femeia pleacă promițându-mi că orice în cer și pe pământ s-ar întâmpla, nu va omorî sfințenia din ea.

Îmi scrie peste o săptămână. Fiara cazonă a făcut urât de tot, amenințări, urlete, palme. Fata a plecat la mama ei.

După 7 luni, femeia aduce pe lume o fetiță superbă. E lumina ochilor ei. E perfectă și are în ea o sfială sfântă, ca a bebelușului care simte că nu e vrut. Nici nu plânge. Doar oftează încet.

La spital, vine matahala cu buchet de flori. Își cere iertare. Se așază în genunchi lângă pat și plânge. Femeia mă întreabă dacă să se mai întoarcă la el. Sigur, căsătoria e sfântă, dar lăsați-l în probe. Urmăriți-l atent. Dacă se deșteaptă iar fiara în el, dați-i cu flit.

După trei luni vin la noi la Biserică. Omul e schimbat la față. Nu mai are timp de urlete. Schimbă scutece. Dă biberon la păpușică. Îngenunchează sub patrafir.

Uneori un șoc puternic e necesar ca să aruncăm iadul din noi.

(Preluare de pe ActiveNews)

6 comentarii la „Pr. Ioan Istrati: Mai bine muriți de o mie de ori decât să ucideți vreodată un prunc

  1. Moca spune:

    Mare-i lucrarea lui Dumnezeu în cei pe care îi ia sub ochiul Său!

    1. Da, le-ar sta bine în cămăși de fotță.

  2. Mihai spune:

    Adevărul este că pe lîngă apostazie pe umerii noștri al poporului român apasă acest păcat greu al avorturilor

  3. Ioan spune:

    In Rusia globalista incepe introducerea femeilor in „cler”.Pasul „nevinovat” cu „diaconitele” s-a inceput.Conform prezicerilor Sf.Hristofor de Tula in Rusia vor fi mitropolite,episcopese si femei-preot.Vor avea si o „patriarhă” de-a lor.
    Зоря рассказал, зачем в ПЦУ женщин учат диаконскому служению.
    Зоря пояснил, что в это время преподаватель проводил в храме практические занятия по литургике.

    «Считая, что все студенты должны выполнять задачи одинаково, преподаватель поручил также выполнить практическое упражнение учащейся студентке», – сообщил Зоря.

    По словам спикера ПЦУ, преподаватель «признал, что действовал ошибочно и студентке такую практическую задачу давать не нужно было».

    Он пообещал, что девушка не будет «совершать в храме каждения».

    https://spzh.news/ru/news/77144-zorja-rasskazal-zachem-v-ptsu-zhenshchin-uchat-diakonskomu-sluzheniju

  4. Ioan spune:

    Victor Gherasim,diaconitele au fost in Biserica primara.”Sorosica”e castravetele pe care l-ai scapat sub masa la 12.De unde legatura mea cu sorosica ,lua-l-ar curca?Revino-ti.In facultatile de teologie ortodoxa care se respecta fetele nu au de unde sa participe la „greseli” din acestea cu caditul cu cadelnita preotului.Exista tamaietoare speciale de mana pentru mireni.Cadelnitele sfintite nu au ce cauta pe mana studentilor practicanti,mai ales fetelor.Studentii pot face practica cu cadelnite dar nesfintite.Ca sa stii.Studentei i s-a oferit sa primeasca asemenea proba practica si chiar mata o spui.Daca nu ai cunostintele de rigoare e bine sa te obisnuiesti ca mai inainte de a te apuca rapace de scris sa mai calatoresti putin cu intrebarea ,adica intreaba inainte de a dezbate un subiect necunoscut matale.Dupa secolul 3 p.H.cand Biserica s-a organizat in forma clericala de azi au disparut diaconitele.Diaconitele erau persoane persoane din clerul inferior care erau Hirotesite si nu Hirotonite.Hirotesia este una iar Hirotonia e altceva.Hirotesia este incununarea unui merit personal si mandatare doar din partea episcopului canonic care nu are vreo erezie pe capul lui.Exemplu de Hirotesie:diaconitele,ipodiaconii(cei care poarta mantia episcopului,praporii,carja episcopului si vesmintele lui,aduc preotului sau episcopului prescurile si vinul pt Proscomidie si au grija ca prescurile sa fie facute de maici in starea de feciorie trupeasca,de vaduve care stiu ca prescurile atat cele pt morti cat si cele pt Proscomidie nu se fac decat cu spovedanie curata,canonul dat de duhovnic facut zi de zi si in starea de feciorie a trupului adica sa nu faca prescurile in ziua cand a spalat chilotii de ciclu ai fiicei sau chilotii murdari de sperma ai nepotului sau fiului si nici dumneaei sa nu fie la menstruatie daca e mai tanara, e valabil si pt maici mai ales pt ca spala rufe de-ale maicilor mai tinere,de-ale episcopului,pt ca e si el om sau ale ierodiaconului,duhovnicului manastirii sau poate ale unui monah).Citetii(cei care citesc Apostolul si au grija de tipicul randuielii slujbelor ca sa se respecte la strana si de catre preot sau episcop exact cum scrie in Tipicul Bisericesc si nimic mai mult sau mai putin) paramonarii(cei care bat toaca de lemn din clopotnita si din jurul bisericii la timpul randuit si cei care bat toaca de alama,sau de fier in timpul cantarii a IX a a Canonului de la slujba Utreniei si care e numai in cinstea Maicii Domnului,la Pasti,la Rusalii,la Doxologia Mare ,la cantarea Axionului de la Sf.Liturghie si cand intra mitropolitul,patriarhul,episcopul si orice demnitar al statului roman in incinta manastirii,parohiei,patriarhiei,mitropoliei,episcopiei sau in biserica) paraclisierul care se ocupa cu aprinsul candelelor in biserica,ingrijeste Sf Altar,ajuta preotul in Sf Altar.Nu are voie sa aprinda lumanarile si candela de pe Sf.Masa si nu are voie sa o atinga.Lumanarile si candela le aprind diaconii,ierodiaconii sau preotul,ieromonahul slujitor cand intra in Sf Altar inainte de slujba si tot preotul si diaconii le sting si nu sufland asupra lor ci cu clame metalice speciale care se folosesc numai pt candela de la Sf Masa si lumanari si nu pt scobitul urechilor sau curatatul unghiilor de jeg,paraclisierul nu are voie sa mature el Impartasania scapata pe jos in Altar,anafura scapata pe jos sau painea binecuvantata de la Litie scapata pe jos,aceasta fiind treaba diaconului sau a preotului care e singurul in drept sa faca asta;paraclisierul taie in talerul special de lemn pt Proscomidie cubulete doar prescurile din care se scot particelele la Proscomidie si le inmana intr-o tava de metal in timpul Sf Liturghii preotului sau diaconului care,la randul lui le inmana episcopului spre sfintire in timpul cantarii Axionului de la Sf Liturghie.E gresit sa se taie prescurile de la Proscomidie sfintite la Axion abia la sfarsitul Sf Liturghii.Asa ceva nu se face).Persoana hirotesita mai este preotul care primeste puterea de a lega si dezlega pacatele oamenilor prin punerea mainilor episcopului pentru hirotesia intru

    duhovnic.Hirotesia intru duhovnic de obicei e strans legata de slujba hirotoniei dar pe alocuri,in unele manastiri hirotesia intru duhovnic nu sa face in ziua hirotoniei intru ieromonah pt ca asa considera staretul manastirii,fie ca proaspatul hirotonit sa se mai deprinda cu randuiala Sf Slujbe fie sa se mai coaca putin si de aceea hirotesia intru duhovnic poate veni ieromonahului respectiv sa zicem ,dupa 3 luni sau o jumatate de an,sau dupa 5 ani.Depinde de caz.Persoana hirotesita mai este:arhiepiscopul,mitropolitul,patriarhul,staretul/stareta de manastire,arhimandritul,protosincelul,egumenul,iconomul,iconomul stavrofor.In toate aceste distinctii bisericesti,ranguri vorbim doar de ranguri onorifice si nimic mai mult:episcopul cu mitropolitul,patriarhul,arhiepiscopul are egalitate ca episcopi numai ca peste treapta episcopala apare rangul de arhiepiscop,mitropolit,patriarh ca trepte onorifice care sa faca diferenta in rangul bisericesc.Diaconia,preotia si episcopatul nu sunt ranguri care fac diferente ci Treptele preotiei harice,canonic vorbind..

    Cunoastem situatia din Rusia si stim ca la ora actuala exista o tendinta puternica mai ales printre profesorii de teologie ortodoxa si chiar se dezbate posibilitatea introducerii femeilor in treptele preotiei.E un curent puternic acolo spre directia asta.

    E gresit sa se dea la Sf Altar prescuri pt anafura care sa nu se foloseasca si la Sf Proscomidie.Multi preoti doctori in teologie dar nestiutori sa citeasca au prostul acesta obicei de a sfinti prescurile aduse si sa le faca pt anafura fara sa fi fost slujite la Proscomidie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *