Am descoperit ca Biserica Ortodoxa a pazit intreaga si a aparat de orice inovatie invatatura de credinta pe care i-a dat-o Domnul nostru Iisus Hristos prin mijlocirea Apostolilor Sai si a urmasilor lor, episcopii si conducatorii turmei lui Hristos, ca si prin Sinoadele Ecumenice. De asemenea am descoperit ca in afara acestei Bisericii, Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca, care se numeste cu dreptate Biserica Ortodoxa; si care este cu adevarat.
Mantuirea pe care o ofera celelalte confesiuni este extrem de indoielnica si de nesigura, caci Apostolul Pavel afirma clar in epistola catre Efeseni: „Un Domn, o credinta” (Efeseni 4, 5). Aceste cuvinte arata clar ca numai credinta adevarata este Una: sub toate raporturile, celelalte confesiuni sunt deci in afara Adevarului si sunt false.
Numai adevarata Biserica este Una, aceasta Biserica pe care Insusi Domnul a intemeiat-o la inceput prin Apostolii Sai si prin episcopii care i-au urmat, aceasta Biserica despre care Hristos spune in Evanghelie: „voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui” (Matei 16, 18).
Astfel, deci, este foarte clar ca Mantuitorul nostru a intemeiat Biserica Soborniceasca Cea Una, Trupul lui Hristos, si nu mai multe Biserici divizate. Si ce semnificatie au aceste cuvinte pe care Domnul le-a adaugat: „Si portile iadului nu o vor birui” ?
Interpretarile dumnezeiesti inspirate de Sfintele Scripturi arata ca Domnul nostru stia ca Dumnezeu, ca in vremile de apoi, oamenii trufasi ingamfandu-se cu mintea nu vor dori sa asculte invatatura dumnezeiasca si sa se supuna Bisericii Sobornicesti Celei Una, zidita de Insusi Dumnezeul-Om.
Hristos stia ca poftele de stapanire si marire si sofismele omenesti ii vor starni pe oameni sa inventeze noi feluri de credinte, si anume ca ei vor banaliza adevarata cale a mantuirii in Trupul Bisericii Sobornicesti si ca vor merge pana la a fi adversarii Bisericii Celei Una. Iata pentru ce a adaugat Domnul: „si portile iadului nu o vor birui”: cei care s-au despartit de Trupul Bisericii prin mandrie, aceia sunt sub infuenta puterilor intunericului si sunt negresit „portile iadului”, deoarece prin schisma sau erezie abuzeaza de mintile neexperimentate si le conduc pana in adancurile iadului.
Toti cei care nu au comuniune euharistica cu Trupul Bisericii Celei Una, toti cei care sunt separati etans de Biserica, sa examineze cu atentie spusa Apostolului Iuda care numeste pe toti cei care sunt separati de unicitatea credintei ortodoxe, a Bisericii, straini sau lipsiti de Duhul Adevarului: „in vremile de pe urma vor fi batjocoritori, umbland dupa pofele lor nelegiuite. Acestia sunt cei ce s-au osebit (despartit) de credinta (Biserica), oameni firesti care sunt lipsiti de Duhul” (Iuda 18, 19). Acestia sunt lipsiti de succesiunea apostolica:
„Dintre noi au iesit, dar nu erau de-ai nostrii, caci de-ar fi fost de-ai nostri, ar fi ramas cu noi; ci ca sa se arate ca nu sunt toti de-ai nostri, de aceea s-au despartit” (I Ioan 2, 19). Trufia duhului si iubirea de slava desarta au dus vreodata pe cineva la Adevar?
Roada acestora sunt desarta parere si incredere in sine, ratacirea, amagirea!
Domnul spune „ca cine nu va asculta nici de Biserica (nu de gloata) sa-ti fie tie ca un pagan si vames” (Matei 18, 17). Astfel orice credincios adevarat trebuie sa apartina mai intai Bisericii vazute, Trupului Bisericii Sobornicesti, prin comuniune euharistica si marturisirea dreptei credinte. Biserica Soborniceasca este luptatoare pe pamant si triumfatoare in cer. De accea cei care gandesc altfel s-au despartit de Biserica si alearga clar spre pericolul de a ramane afara din Biserica ca fecioarele cele nebune, deoarece le va lipsi ungerea Duhului (untdelemnul) absolut necesara si asta din pricina incapatanarii lor impotriva Bisericii.
Selecție și editare: Felix