Sfântul Prooroc Ilie a trăit în vremuri deosebit de grele, din pricina tiranilor regi Ahab şi Izabela, dar şi a relelor purtări ale poporului evreu, care se depărtase cu totul de Dumnezeu. Cei doi tirani căutau să ia viaţa Proorocului Ilie, încât acesta a fost nevoit să fugă în pustie, unde, cuprins de mare mâhnire, îşi ruga moartea: ,,Mi-ajunge acum, Doamne! Ia-mi sufletul, că nu-s eu mai bun decât părinţii mei!’’ (III Regi 19, 4). Dumnezeu avea însă să-i încredinţeze mai multe misiuni, de aceea îl îndeamnă să se întărească şi să meargă la Muntele Horeb. Aici i s-a arătat în chip minunat, pe măsura puterii sale de cuprindere şi înţelegere, în adierea de vânt ce a urmat după o vijelie năprasnică, un cutremur teribil şi un foc mistuitor (III Regi 19, 11-12). Cercetat fiind iarăşi de Domnul, Sfântul Prooroc îşi arată pricina întristării sale: ,,Cu râvnă am râvnit pentru Domnul Dumnezeul Savaot, căci au părăsit fiii lui Israel legământul Tău, au dărâmat jertfelnicele Tale, şi pe Proorocii Tăi i-au ucis cu sabia; numai eu singur am rămas, dar caută să ia şi sufletul meu!’’(III Regi 19, 14).
Într-adevăr, starea de atunci a poporului şi regilor săi era generatoare de mari nelinişti şi tristeţi, şi Proorocul trăia această dramă naţională în toată intensitatea ei. Ce nu ştia el, era faptul că nu era singurul care rămăsese credincios lui Dumnezeu, Care a avut grijă să păstreze neprihănirea câtorva mii de oameni, rămaşi neclintiţi în credinţa şi slujirea Lui. Acest fapt i se dezvăluie ca o mângâiere şi întărire în misiunile Dumnezeieşti ce avea să le primească: ,,Eu însă mi-am oprit dintre israeliţi şapte mii de bărbaţi; genunchii tuturor acestora nu s-au plecat înaintea lui Baal şi buzele tuturor acestora nu l-au sărutat!’’ (III Regi 19, 18).
În toate timpurile Dumnezeu are planurile Sale tainice şi acolo unde mintea omenească nu mai întrezăreşte vreo nădejde, vine Dumnezeu şi aduce lumini nebănuite. Aşadar, iubite cititorule, având atâtea pilde ale purtării de grijă a lui Dumnezeu, să nu cădem în deznădejde şi întristare în aceste vremuri cumplite, când oamenii se înstrăinează de Dumnezeu prin lepădarea de Credinţă şi prin păcate grele şi necurmate. Ziceţi că suntem puţini? Aşa este…
,,Suntem o minoritate… Ce înseamnă acesta pentru noi? Trebuie să ne retragem din faţa ateismului militant? Să nu fie aceasta! Indiferent de cât de puţini am fi, întreaga putere a făgăduinţei lui Hristos cu privire la invincibilitatea Bisericii, rămâne cu noi. Cu noi este Hristos, Biruitorul morţii şi al iadului. Istoria Creştinismului ne arată că în toate perioadele, când ispitele şi ereziile au tulburat Biserica, purtătorii adevărului Bisericii şi cei care l-au exprimat au fost puţini, dar aceşti puţini, cu focul Credinţei lor şi cu statornicia lor zeloasă în Adevăr, i-au aprins treptat pe toţi… Acelaşi lucru se va întâmpla şi acum dacă noi, cei puţini, ne vom împlini datoria înaintea lui Hristos şi a Bisericii sale până la sfârşit’’ (Episcopul Damaschin de Glukhov)
Buna nădejde va veni cum nici ne putem noi închipui. Aşa să fie! Amin.
Presbiter Iovita Vasile
Cand va veni Sf Ilie toti vor fi primit pecetea si vor spune rugaciuni de dezlegare de blestem pt cei care vor fi primit pecetea constransi la serviciu pt ca aveau familie si pt cei constransi cu sila ori pt cei care se vor cai si vor zice ca au primit ca niste oameni intunecati la minte ia4 acum vor sa plineasca voia lui Dumnezeu.Sf Parinti spun ca si pecetluitii vor avea aceste ultime sanse pt ca sansele de a primi iertare si reabilitare si in cazul primirii pecetii antihristice raman valabile cat timp are omul suflarea de viata in el.Sansele de indreptare chiar si din lepadarea de Dumnezeu cand va fi Antihristul vor inceta prin moartea fiecaruia.Eu am vazut oameni cu cornite deja dar nu e de speriat pt ca si ei,cat mai traiesc au sansa de la Dumnezeu sa se reabiliteze pt ca vointa le e inca libera.De ce spunem ca pecetluirea e cale fara intoarcere?Pt ca prin aceste campanii de pecetluire care se vor inmulti,va creste alarmant inclinatia spre rau a oamenilor dar vointa nu le va fi luata de nimeni niciodata nici chiar de Dumnezeu Creeatorul.Prin vointa,omul are cale fara intoarcere,nu prin destin.Vointa lui spre rau ii face calea fara intoarcere de care discutam.Daca cititi vietile sfintilor veti vedea 3 cazuri de diavoli reabilitati in ingeri,reabilitati la starea de ingeri pe care au avut o inainte de a deveni diavoli.Le au cazut aripile de diavoli si le au aparut aripi de ingeri.Cititi si documentati va.Nu stati asa pt ca va veti pierde.
@Ioan
Cei care vor primi pecetea vor fi exact aceiași care s-au vaccinat. Vaccinându-se ei nu mai sunt oameni. Sunt hibrizi. Dumnezeu iartă omul pe care El l-a creat, nu mașina pe care a creat-o diavolul. Dacă ar fi așa cum spui tu atunci de ce de abia va mai găsi Domnul doar 144.000 de credincioși pentru a-i salva. Diavolul a devenit foarte șiret. Până acum lua suflete acum pune stăpânire cu totul pe om. Te înșeli dacă crezi că este același diavol și îi înșeli și pe cei care citind ce spui tu cred că nu-i nici o problemă dacă se vaccinează și iau pecetea că se mai pot răzgândi. Nu este adevărat.
Mai crestine,cine a bagat in cap teoria eretica persana cu oamenii hibrizi?Studiati corect teologia ortodoxa(antropologia crestina ortodoxa).Nu va suparati pe mine pt cum pun problema.Vii cu dovezi cand discuti cu oameni de alta credinta dar pt crestinii nostri nu ai de ce sa vii cu dovezi:asa invata Sf Parinti si atat.In ce priveste modificarea genetica umana cand am scris pe undeva ca e imposibila pt ca conform invataturilor Sf Parinti faptura umana nu poate fi modificata genetic,omul nu e pomul acela care se poate altoi.Deocamdata nu suferim de ceva la cap sa credem teoriile eretice despre oameni hibrizi.Sigur zici dar centaurii din vechime nu erau fiinte cu cap de om si corp de animal?Dar nu ai cum sa ma infunzi pt a sustine si eu aberatia eretica cum ca omul poate fi modificat genetic pt ca altfel as tagadui mantuirea mea,invatatura ortodoxa si as cadea,pe calea teoriei ,in sincretism religios,chiar daca merg bine cu teologia ortodoxa dar sustin doar atat,ca omul poate fi modificat genetic.Atentie mare ca diavolul e pervers.Te lasa sa crezi corect credinta ortodoxa dar iti baga „nevinovata „asta cu posibilitatea ca si omul,asemeni animalelor si copacilor,sa poata fi si el modificat genetic de ceva(spre ex.vaccinurile) si te a trantit cum bine spunea Sf Arsenie Papacioc.Si iti raspund:au fost centauri,dar rasa umana nu a ramas centaurii aceia;ea a ramas rasa umana.Un putintel la minte cand am scris pe undeva ca omul NU POATE FI NICIODATA MODIFICAT GENETIC,DECI NU POATE FI NICIODATA MODIFICAT GENETIC,PT CA INVATATURA SF PARINTI ESTE CEVA IAR O BUNA PARTE A GENETICII CARE ARE MULTE LIMITE SI CONTRAZICE INVATATURA SF PARINTI,ESTE ALTCEVA stiti ce mi a raspuns?Ca,cum adica omul nu poate fi si el modificat,ce,suntem feti frumosi si zane?Crestine,suntem mai mult decat asa ceva.Suntem fiinte create cu posibilitate de indumnezeire.Ori,cand sustii erezia mod .gen.umane negi invatatura de credinta cum ca omul se poate indumnezei dupa har.De ce plantele si animalele nu se pot indumnezei,te intreb?Pt ca acestea pot suferi (nu toate)modificari genetice pe parcurs.Cum poti sustine nerozia,cum ca o fiinta pasibila de modificare genetica se poate indumnezei?Sau ce suflet ai sa crezi ca persoana ta iubita,cu atata gingasie feminina,ar putea sa ajunga pe jumatate copac?Doar povestile cu asemenea subiecte impanzite azi printre copii contin asa aberatii de natura sa imbolnaveasca oamenii de schizofrenie.
Timpul va dovedi cine a avut dreptate și cine nu. Comparațiile tale nu au nici o legătură cu hibridarea omului. Mutațiile naturale sunt una și cele induse sunt alta. N-are rost să polemizăm pentru că nu suntem pe aceeași lungime de undă. În orice caz rămân la ideea că nu este bine să încurajezi luarea pecetei și să promiți în numele Domnului.
Uite si poate doamna Doctor Gabriela N.,cu buna pregatire medicala nu cred sa nu observe acest fapt care iti sare in ochi:de ce la om procesul de vindecare este precedat de spiritual iar la animal si la plante nu se cere acest lucru?Si omul are parte de vindecari si animalele si plantele deopotriva.Asadar si plantele si animalele beneficiaza de vindecari fara sa li se ceara vreo schimbare launtrica pt a se pecetlui vindecarea lor.Stii de ce e imperativa conditionarea vindecarii umane de schimbarea interioara?Pt ca actul imbolnavirii omului se rasfrange si asupra animalelor si plantelor si din jurul lui si in general.Omul bolnav trage in carca lui si soarta plantelor si animalelor.Sau hai sa te iau altfel.Cum crezi tu ca raspunde pt faptele sale o fiinta pasibila de a fi modificata genetic?Nu raspunde.E impasibila.E o fiinta condamnata sa nu poata aspira niciodata la perfectiunea morala si unirea cu Dumnezeu.E leguma spiritual vorbind.Ori,un om care,mai intai,in planul sau de vindecare de boli ,actul tamaduirii fizice este impregnat si decis de actul vindecarii spirituale ,atunci vorbim de o alcatuire genetica neschimbabila niciodata total.Daca un om poate fi schimbat genetic,atunci omul acela este condamnat sa nu poata fi niciodata si persoana spirituala si nici nu poate influenta pe nimeni si nimic si iar,nimeni si nimic nu l poate influenta .Ceea ce e o prostie,absurditate,erezie.Pe cand teoria sanatoasa a Bisericii despre imposibilitatea schimbarii genetice umane arata INTEGRITATEA FIINTEI UMANE SI DIN PUNCT DE VEDERE SPIRITUAL SI DIN PUNCT DE VEDERE BIOLOGIC, ALTFEL AM FACE SCRIPTURA MINCINOASA CAND AFIRMA CA DUMNEZEU LE A FACUT PE TOATE „BUNE FOARTE”(AICI FACANDU SE ALUZIE SCRIPTURISTICA NU NUMAI LA INTREAGA CREATIE CAT MAI ALES LA OM).Te mai intreb ceva:o fiinta modificabila genetic se caieste?Nu .Invata ceva din lucrarea lui Dumnezeu din viata lui?Nu.Pt ca nu poate zace ratiunea in fapturile care se pot modifica genetic pt ca nu pot fi calauzite spiritual.
Dar unde vezi ca am spus ca nu i nicio problema daca cineva ia pecetea si se poate razgandi.Departe de mine aceasta bazaconie.Mai citeste o data,te rog:am spus ce gandeste Biserica,ce spun Sf Parinti pt vremurile acelea:ca si daca ai ajunge pecetluit de Antihrist,posibilitatea de a te mantui nu ti o va hali nimeni si nimic pt ca vointa libera de a inclina spre bine sau spre rau o va avea omul si atunci si am mai spus ca in virtutea acestui mare dar din creatie,posibilitatea mantuirii ii va sta in fata omului pana in ultima clipa de suflare.Sau nu stii taina talharilor de pe cruce.Hai sa ne imaginam talhar din dreapta Mantuitorului,sa zicem ,cu pecetea pe frunte sau pe mana si cazul talharului din stanga tot cu pecetea pe frunte sau pe mana.Ce a facut vointa la acesti doi „pecetluiti” la fel,cu aceeasi pecete antihristica a pacatoseniei?Vointa pe unul l a facut Sfant Marturisitor,chiar acolo in ultimele lui clipe iar vointa celuilalt din stanga l a facut condamnat pe vecie.Vointa acestuia din stanga a intarit asupra persoanei sale pecetea antihristica,pe cand vointa talharului din dreapta prin manevra care a facut o spre cer,si a anulat efectele pecetii antihristice s a nimicit,aceasta neavand in sine nicio putere de condamnare la pierzania vesnica a talharului care s a cait de relele sale.Poate acum sunt inteles in cele ce le am spus.Pt ca Biserica mereu il priveste pe pacatos cu nadejde pana la a doua venire a lui Hristos.
Sigur ca tonul cu care se vorbeste oamenilor e necesar sa fie unul trezitor,care sa tune in urechi.Dar trebuie spus si adevarul despre providenta lui Dumnezeu asupra omenirii in general si asupra omului pe plan individual cre este si va ramane pe vecie pozitiva pt ca de aceea si pacatosi si drepti Il numesc pe Dumnezeu Tata.Cand evreii din robia babilonica traiau vreme de pedeapsa divina ani de zile pt apostazie ecumenista a vremii aveau o lipsa a providentei divine?Nu vad asta.Din contra ,mai accentuat s a vazut providenta in vreme de nefericire a omului.Studiati exemplele scripturistice cu Daniil in groapa leilor,studiati vieti de sfinti care s au inchinat prin inselare antihristului nevazut cand pustniceau ca sihastri si incercati sa aveti o viziune despre viata prin prisma experientei Bisericii de veacuri.
Arhiepiscopia Ciprului a decretat vaccinare obligatorie pe tot cuprinsul bisericii Ciprului iar cei ce vor refuza vor fi dați afară din biserici și mănăstiri
Cel ce vrea să urce în viață, va urca umblând pe urmele însângerate ale Începătorului mântuirii noastre
Este adevărat că după cădere ne-am pierdut orientarea, am uitat că suntem plăsmuiți după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, că aici în această lume suntem exilați și în scurtă vreme vom pleca și ne vom întoarce la locașurile veșniciei. Dar care veșnicie? Căci veșnicie este în ambele laturi. Veșnicie este acolo unde este fericirea și bucuria cu Dumnezeu. Dar tot veșnicie este și acolo unde este osânda și conviețuirea cu diavolul.
Prin urmare omul cu înțelepciune trebuie să-și potrivească cele care contribuie la fericirea lui în veșnicie. Și acestea ni le-a descoperit Dumnezeu în felurite chipuri, cum aflăm din Scriptură. În vechime ni le-a descoperit prin oamenii sfinți, prorocii, ulterior, prin triumful milostivirii Lui celei fără de asemănare, prin venirea unei Persoane din Sfânta Treime, a Fiului și Cuvântului lui Dumnezeu, Care Și-a manifestat atotdragostea Lui specială față de om.
Ne-a vizitat nu doar așa pentru a ne mângâia, ci a purtat firea noastră, S-a unit cu toate neputințele și neajunsurile firii noastre, afară numai de păcat. Ne-a vorbit personal și ne-a arătat în mod practic modul întoarcerii de la faptele morții la faptele vieții. Toate acestea le avem din descoperire. Nu sunt teorii abstracte. Nu sunt concluziile cunoașterii omenești pe care oamenii le spun în fiecare zi și ziua următoare le răstoarnă. Aici nu se întâmplă așa ceva. A venit Îngerul de Mare Sfat și ne-a vorbit personal! Numai ne-a vorbit? A venit la noi și ne-a deschis calea. Acum și cu ochii închiși, drumul este deschis. Cel ce vrea să urce în viață, va urca umblând pe urmele însângerate ale Începătorului mântuirii noastre și nu încape vorbă să se poticnească undeva.
Gheron Iosif Vatopedinul, Cuvinte de mângâiere, traducere de Laura Enache, în curs de publicare la Editura Doxologia, doxologia.ro
Trăiește simplu și vei fi puternic
SFÂNTUL IERARH IOAN GURĂ DE AUR, ARHIEPISCOPUL CONSTANTINOPOLULUI
Cei care nu au nimic, tocmai aceștia, mai cu seamă, pot să grăiască liberi de toate cele. Câți bogați nu erau în vremea lui Irod, câți puternici ai zilei? Dar cine a avut [curajul] să iasă în față și să-l certe pe tiran? Cine a apărat legile nedreptățite ale lui Dumnezeu? Niciunul dintre cei avuți. Ci săracul și sărmanul, cel care nu avea nici măcar pat, nici masă, nici acoperiș: cetățeanul pustiului ‒ Ioan Botezătorul. Numai el singur, și cel dintâi, l-a mustrat pe tiran, cu toată îndrăzneala, și a dat pe față nunta lui adulteră. Și, fiind toți de față, a osândit-o pe cea care îl nedreptățea pe Irod.
Iar înaintea acestuia a fost marele Ilie, cel care nu avea nimic mai mult decât un cojoc, singurul care l-a mustrat cu multă bărbăție pe nelegiuitul și necredinciosul Ahab. Căci nimic nu ne pregătește așa de mult să grăim slobod și nu ne înduplecă atâta să îndrăznim când sunt asupră-ne toate înfricoșările și nu ne face așa de nebiruiți și tari, precum a nu avea nimic al nostru și a nu ne înconjura de vreun lucru.
Așadar, dacă cineva vrea să aibă multă putere, să-și atragă de partea lui sărăcia, să disprețuiască viața de aici și să socotească moartea un nimic. Acesta poate să fie de folos bisericilor nu doar mai mult decât bogații și demnitarii, ci chiar decât împărații. Căci împărații și bogații toate câte le fac, le fac cu ajutorul banilor. Dar unul ca acesta, adeseori împlinește isprăvi multe și mari, primejduindu-se și dându-se la moarte. Și pe cât sângele este mai de preț decât orice aur, pe atât este mai bună jertfa acestuia decât a banilor.
Sfântul Ioan Gură de Aur, Cateheze maritale. Omilii la căsătorie, traducere din limba greacă veche Preot Marcel Hancheș, Editura Oastea Domnului, Sibiu, 2004, p. 81
A republicat asta pe Mucenicul's Blog.
Cu rudele tale mănâncă, bea, dar fereşte-te să dai sau să iei ceva de la ele
Fiicei mele celei adevărate, urări de bine părinteşti.
Am primit scrisoarea ta sau, mai bine zis, “gazeta” ta! ! Am râs când am văzut-o şi m-am neliniştit când am citit-o.
De ce gândeşti astfel, copilul meu? Nu s-a întâmplat absolut nimic si nici nu se va întâmpla. Greşeala se datoreaza lipsei mele de experienţă, pe care am dovedit-o crezând că pot împăca cele ce nu sunt de împăcat. Fiecare om are îşi caracterul său şi propria personalitate, pe care şi-a format-o în urma experienţelor trăite în trecut, după propriile modele, măsuri şi convingeri. Prin urmare, pe baza acestora ia hotărâri, se exprimă şi acţionează.
Numai cei care sunt ai lui Hristos se pot împotrivi şi pot anula aceste legi şi reguli, şi aceasta, din iconomie. Nu te-ai izbit niciodată în viaţă de sisteme şi moduri de gândire diferite de al tău, aparţinând celorlalţi, celor din jurul tău, cu care, în multe alte situaţii, împartăşiseşi aceleaşi idei şi convingeri? Nici aceia nu sunt răi şi perverşi şi, cu atât mai mult, nici tu. Sunt ideile lor, sistemele lor de gândire, ideologia lor generală. Nu ţi s-a întâmplat niciodată să ai alte păreri decât proprii tăi copii? Nu te-ai aflat niciodată în dezacord cu soţul tău, care este al doilea înger păzitor pentru tine? Cauza este, oare, faptul că aţi devenit răi? Sau poate îngeraşii tăi cei nevinovaţi sunt răi sau îndărătnici? Cu siguranţă, nu. De vină este personalitatea dezbinată a omului, care dă naştere, brusc, disensiunilor şi scindărilor. Singura soluţie este respectul reciproc şi evitarea contactelor şi intervenţiilor străine.
Cei din vechime aveau o vorbă: «cu rudele tale manancă, bea, dar fereşte-te să dai sau să iei ceva de la ele». Alungă, copilul meu, puţina tulburare sau părere de rău şi convinge-l pe îngeraşul nostru să nu-şi piardă curajul şi să considere conjunctura drept un prilej de a învăţa practic despre sensul relaţiilor sociale şi al vieţii. De altminteri, aceasta a fost o soluţie temporară şi comodă şi, desigur, pentru o situaţie limitată. Uiţi, fata mea, că Avraam şi Lot s-au despărţit, pentru că le era imposibil să locuiască sub acelaşi acoperiş? Asta-i toată filosofia: să porţi neputinţele altora şi nu să le judeci, fără să iei seama la ce sunt şi ce gândesc aceia. Au nevoie de îngăduinţă şi răbdare.
Cu cât oamenii uită sensul Crucii, cu atât mai mult acesta sporeşte şi se generalizează, cu feluritele constrângeri naturale sau tehnice care pot apărea; când va veni vremea să meargă pe drumul Crucii, atunci se vor înspăimânta, desigur, fără ca aceasta să le folosească la ceva. Fericit cel ce petrece în priveghere şi-n rugăciune, ca să se izbăvească de necazul cu care-i va încerca Dumnezeu pe locuitorii pământului.
Rana cea adâncă a omului contemporan este pierderea credinţei, ca temelie şi început, şi nici o formă de terapie nu-l poate ajuta în această stare. Dumnezeu ne supără cu mici atacuri formale, îngăduie, adică, ispitele, pentru a ne cuminţi, dar omul, în loc să-şi vină în fire, să-şi ceară iertare, din păcate, blasfemiază, ceea ce are drept rezultat părăsirea lui deplină. Adunați-vă în sine înşivă şi, cu adâncă smerenie, cereţi mila lui Dumnezeu, pentru ca Harul să aibă motiv să ne acopere de mânia viitoare, care va veni oricum, cu vuiet mare!
Pacea lui Hristos să fie totdeauna cu voi !
Cu rugăciunile şi dragostea mea părintească,
Părintele vostru Iosif
Gheronda Iosif – Epistolă: “Singura soluţie este respectul reciproc”
Mitropolitul Serafim din Pireu i-a „mustrat” pe adversarii vaccinării
Mitropolitul Serafim din Pireu, vorbind la televiziunea greacă Mega TV, a vorbit în detaliu despre activitatea „Fundației pentru ospitalitate și îngrijire a persoanelor vârstnice” situată în zonă.
În plus, a fost evidențiată problema vaccinării: „Toți oaspeții sunt vaccinați, iar personalul instituției este vaccinat in proporție de 98%”.
Mitropolitul a condamnat mitingul oponenților vaccinării cu rușine, subliniind: „Au folosit crucea și steagul împotriva coronavirusului. Oamenii au nevoie de trezire spirituală. Avem aproximativ 5 milioane de persoane vaccinate. Au existat câteva efecte secundare, dar pe de altă parte, am avut 12.500 de decese. Pe cântar sunt vieți omenești! ”
Rezumând prezentarea sa, el a adăugat: „Vaccinarea este o descoperire științifică. Nu este nevoie să-l demonizăm. Sfântul Sinod și Arhiepiscopul au decis personal să clarifice problema vaccinării ”.
Să vă reamintim că există și dezacorduri între cler și protopopi. Unii nu permit vaccinații în Biserica lui Dumnezeu, susținând că sunt antihriștii, „și nici credincioși mascați, în timp ce cealaltă jumătate insistă asupra vaccinării universale imediate.”
În general, toată lumea trebuie să decidă singură această problemă. Și cu cât mai repede, cu atât mai bine.
https://en.rua.gr/2021/07/15/metropolitan-seraphim-of-piraeus-branded-opponents-of-vaccination/
Biserica Greciei: Vaccinarea este singura soluție pentru a opri virusul
Sfântul Sinod permanent al Bisericii Greciei a decis să trimită o enciclică credincioșilor, care recomandă oamenilor să se vaccineze.
Ierarhii au discutat în timpul ședinței, cursul pandemiei și necesitatea vaccinării.
Ei au decis, printre altele, să îndemne turma să se vaccineze împotriva răspândirii pandemiei coronavirusului.
De asemenea, au fost de acord că numai Sfântul Sinod ar trebui să vorbească credincioșilor, întrucât acesta exprimă punctul de vedere al Bisericii Greciei.
Scopul este, în acest mod- de a limita diferitele puncte de vedere individuale care îi tulbură pe credincioși – atât din partea preoților, cât și a mitropoliților.
Ministrul sănătății, V. Kikilias, și profesorul Sotiris Tsiodras au fost prezenți în timpul ședinței, pentru a informa Sfântul Sinod despre evoluția pandemiei și necesitatea vaccinării.
Mai exact, Sinodul permanent a Bisericii Greciei a decis:
a) Să trimită Sfintei Arhiepiscopii din Atena și Sfintelor Eparhii ale Bisericii Greciei o Enciclică pentru a informa credincioșii despre învățătura duhovnicească și canonică a Bisericii asupra pandemiilor, recomandând trezvia rugăciunii și participarea frecventă la slujbele Bisericii.
b) Să recomande încă o dată libertatea alegerii vaccinării, ca soluție exclusivă și testată științific pentru a opri răspândirea virusului.
c) Pentru a reaminti că singura autoritate pentru exprimarea punctelor de vedere ale Bisericii Greciei cu privire la toate problemele ridicate este Sfântul Sinod permanent ca „voce sinodală” constantă, iar reprezentantul său, mitropolitul Atenagora din Ilion, Acharnes și Petroupolis este singurul exponent autorizat al deciziilor sale către mass-media.
d) Să controleze și să limiteze fiecare voce irațională și individuală atribuită stării sinodale a Bisericii și Tradiției sale canonice de lungă durată, pentru a evita tulburarea credincioșilor și periclitarea sănătății tuturor.
https://orthodoxtimes.com/church-of-greece-vaccination-is-the-only-solution-to-stop-the-virus/
Mitropolia Messiniei: Vaccinările ar trebui să fie obligatorii pentru toți – Cei care nu sunt vaccinați păcătuiesc
Credința că vaccinarea ar trebui să devină obligatorie pentru întreaga populație și preoți a fost exprimată de Mitropolitul Hrisostomos din Messinia la postul de Radio din Grecia.
„Obligația vaccinării trebuie să aibă o aplicație generală în întreaga societate. Nimeni nu poate fi exclus, nici măcar preoții, întrucât suntem cu toții vulnerabili la pericolul infectarii cu Covid ”, a spus Mitropolitul.
„Vaccinarea trebuie să se aplice întregii populații. Fiecare membru al societății, pentru a nu răspândi moartea și distrugerea, trebuie vaccinat ”, a spus Mitropolitul, menționând că drepturile individuale nu sunt încălcate de obligativitatea vaccinării. „Dreptul individual este apreciat atunci când respect cealaltă persoană și când nu devin motivul pentru care cealaltă persoană moare. Trebuie să ne vaccinăm pentru a sparge lanțul morții. În fața dilemei vieții sau a morții, nu există dacă aplicăm Constituția sau nu ”.
Mitropolitul Hrisostom a fost de asemenea indirect de acord cu poziția Bisericii Rusiei, care îi caracterizează drept „păcătoși” pe cei care refuză să fie vaccinați. „Din momentul în care o persoană cauzează moartea în viața sa și a semenilor săi, acesta este un păcat. Fiecare dintre noi trebuie să hotărască ce relație are cu semenii săi ”, a spus el, menționând că negaționiștii vaccinării sunt păcătoși în sens moral.
Mitropolitul Messiniei a menționat că „până astăzi, atitudinea Bisericii oficiale față de vaccinare și necesitatea acesteia sunt specifice. Aproape majoritatea mitropoliților susțin acest efort ”, a spus el, adăugând că vaccinarea este un mijloc de protejare al vieții tuturor oamenilor.
El a subliniat, de asemenea, că Biserica, tot ce poate face, este să încerce să-i convingă pe negaționiștii vaccinării prin învățătura sa și prin contactul personal al clerului cu credincioșii, că „nu există nimic metafizic” în spatele vaccinurilor, „Nu există superstiții sau teorii ale conspirației ”. El a adăugat, însă, că peste tot în toate domeniile există negaționiști atât ai vaccinului, cât și ai implementării măsurilor împotriva pandemiei.
„Ceea ce este îngrijorător este că există o mulțime de tineri care se află sub acest văl de conspirație și superstiție și nu vor să fie vaccinați. „Ei sunt un pentru întreaga societate”, a spus Hrisostom.
Întrebat despre atitudinea preoților din Creta care refuză să comunice cu cei care au fost vaccinați, el a clarificat că „nimeni nu are dreptul să excludă un credincios de la Taina Sfintei Împărtășanii pentru că a fost vaccinat sau pentru că nu a fost vaccinat. „Cei care o fac răspund în fața lui Dumnezeu, a bisericii și a episcopului lor”.
Sursa: ertnews.gr
https://orthodoxtimes.com/metropolitan-of-messinia-vaccinations-should-be-mandatory-for-all-those-who-are-not-vaccinated-sin/
A vorbi despre providenta e una si a incuraja pecetluirea e alta.Va invit sa mai cititi inca o data ce am scris.