Starea actuală a Bisericii Mântuitorului Hristos (I)

Statistica de mai jos ne arată numărul de credincioşi ai fiecărei Biserici locale, precum şi procentul care-l reprezintă în Ortodoxie. În aceste cifre nu sunt incluşi întotdeauna credincioşii din diaspora.

1.Biserica Ortodoxă Rusă                            164 000 000  – 75,05%

2.Biserica Ortodoxă Română                        18 800 000  –  8,60%

3.Biserica Ortodoxă Greacă                          10 000 000  –  4,57%

4.Biserica Ortodoxă Sârbă                              9 000 000  –  4,11%

5.Biserica Ortodoxă Bulgară                           4 500 000  –  2,05%

6.Biserica Ortodoxă Georgiană                       3 500 000  –  1,60%

7.Patriarhia de Constantinopol                        3 500 000  –  1,60%  

8.Patriarhia de Antiohia                                   1 800 000  –  0,82%

9.Patriarhia de Alexandria                               1 600 000  –  0,73%

10.Biserica Ortodoxă din Cipru                          700 000  –  0,32%

11.Biserica Ortodoxă Poloneză                            600 000  –  0,27%

12.Biserica Ortodoxă Albaneză                           200 000  –  0,09%

13.Biserica Ortodoxă din Cehia şi Slovacia        170 000  –  0,07%

14.Patriarhia din Ierusalim                                  130 000  –  0,05                                              

TOTAL                                                            218 500 000

Biserica Ortodoxă Rusă. Este de departe cea mai numeroasă cu cele 75 de procente. Dumnezeu a îngăduit să treacă prin urgiile comunismului, din care a ieşit întărită. Cei peste 2700 de Sfinţi Mucenici din perioada bolşevică, canonizaţi de  BORu, arată grozăviile la care a fost supus Poporul dreptcredincios de către autorii comunismului satanic. Nu întâmplător, comunismul a fost impus întâia oară în Rusia. S-a urmărit distrugerea în totalitate a acestei Sfinte Biserici, după care ar fi urmat celelalte, în viziunea bolşevicilor. Acum este lovită de aceleaşi puteri ale întunericului, în frunte cu Statele Unite, prin impunerea şi recunoaşterea schismaticilor ucraineni. Nici de data aceasta nu vor reuşi. Neajunsul major al acestei Biserici constă în prezenţa în fruntea ei a Patriarhului ecumenist, Kiril. Puterea lui este însă contrabalansată de Sinodul Arhieresc, alcătuit din mai multe sute de ierarhi, fapt care explică refuzul de a participa la sinodul tâlhăresc din Creta.

Biserica Ortodoxă Română. Este a doua ca mărime. Unanimitate, stimabile! Sinodul de la Bucureşti nu se încurcă cu jumătăţi de măsură. Orice hotărâre se ia prin acordul tuturor ierarhilor, măcar o voce discordantă nu se aude. Nimeni nu îndrăzneşte să-l contrazică pe domnul Daniel, pentru că nimeni nu vrea să-şi pericliteze scaunul episcopal. În momentul de faţă sinodul român este confruntat cu schisma care se extinde în Biserica lui Hristos cu fiecare zi ce trece. Dumnealor se prefac că nu ştiu nimic, se complac într-o condamnabilă tăcere, până când vor găsi momentul prielnic ca să-i recunoască pe schismaticii ucraineni şi, evident, să se alăture lor şi celorlalţi. Cu mare drag ar fi făcut anunţul în sesiunea de toamnă din 28 octombrie, dar au fost constrânşi de faptul că Sinaxa de la Botoşani le-a adresat un memoriu în acest sens. Pe de altă parte, credincioşii au trimis adrese tuturor ierarhilor din sinod, prin care li se atrăgea atenţia asupra consecinţelor catastrofale ale unei eventuale recunoaşteri.

Biserica Ortodoxă Greacă. Se află sub jurisdicţia ereticului schismatic Bartolomeu, ocupantul tronului patriarhal din Constantinopol. Cea mai mare parte a sinodului de la Atena s-a supus cerinţelor lui Bartolomeu şi a recunoscut schismaticii ucraineni. Spre cinstea lor, doi ierarhi, IPS Serafim din Pireu şi IPS Serafim al Kithirelor s-au opus majorităţii şi au iniţiat demersuri pentru întrunirea unui adevărat Sinod Ortodox, care să înlăture schisma, evident, fără participarea Constantinopolului. Sinodul Arhieresc a hotărât scoaterea din diptice a lui Ieronim al Greciei, moment în care acesta a devenit parte schismatică în raport cu Biserica lui Hristos, împreună cu cei care-l urmează. Accentuez faptul că schisma nu s-a produs între Biserica Ortodoxă Rusă şi cea Greacă, căci poporul grec dreptcredincios nu are vină sau implicare, ci între Biserică şi ierarhii greci trădători.

Presbiter Ioviţa Vasile

8 comentarii la „Starea actuală a Bisericii Mântuitorului Hristos (I)

  1. Mihai spune:

    La catedrala din Podgorita cu binecuvantarea lui Amfilohije de Muntenegru a fost botezat un trangender, fara ca acesta sa se pocaiasca si sa se debaraseze de mocirla sodomiei

    1. Amfilohie acesta e un tip interesant. Am inteles ca a fost ucenic al Sfantului Iustin Popovici. Acum aluneca pe panta ecumenismului. Pacat.

  2. gabrielanaghi spune:

    Ierarhi și laici din „Biserica Ortodoxă din Ucraina” schismatică, au inceput ceea ce a fost anunțat drept „primul mare pelerinaj în Grecia după recunoașterea Bisericii Ortodoxe din Ucraina de către Biserica Ortodoxă Greacă”.

    Călătoria programată pentru 9-15 noiembrie, a inclus inițial vizite la Mănăstirea Sfânta Treime din Aegina, unde se află moaștele Sf. Nectarie, Mănăstirea Sf. David din Evia, cu moaștele Sf. Alexei Omul lui Dumnezeu , Sfântul Filaret cel Milostiv, icoane pictate de Evanghelistul Luca, moaștele și crucea Sfântului Apostol Andrei Cel Dinai Chemat și multe altele.

    Au existat, de asemenea, declarații conform cărora ierarhii sperau să slujească la locurile sfinte. Cu toate acestea, potrivit rapoartelor mass-media, speranța lor nu a fost realizată, raportează Departamentul de Educație Informațională al Bisericii Ortodoxe din Ucraina.

    În mod ironic, cei doi „ierarhi” care se află in pelerinaj in Grecia, sunt singurii doi episcopi care au părăsit Biserica ucraineană canonică pentru a se alătura structurii schismatice, Simeon Șostasky și Alexander Drabinko. Dacă ar fi rămas în Biserica canonică a lui Hristos, ar fi fost bineveniți să slujească Sfanta Liturghie.

    Deși majoritatea ierarhilor greci au vorbit în favoarea recunoașterii schismaticilor la Sinodul Episcopilor din 12 octombrie și, deși arhiepiscopul Ieronim din Atena a recunoscut oficial schismaticii, nu toți ierarhii din Biserica Greacă sunt pregătiți să-i primească , știind că acest lucru va agrava relațiile inter-ortodoxe.

    Deși reprezentanții structurii schismatice au anunțat că intenționează să conslujeasca pe insula Aegina la sărbătoarea Sf. Nectarie din Aegina, programul a fost schimbat și nici macar nu au vizitat Aegina, relatează site-ul Bisericii din Ucraina .

    Înaltpreasfințitul Mitropolit Luca din Zaporozhye menționează, de asemenea, că schismaticii nu au fost lăsați să se inchine la moaștele Sf. Nectarie.

    S-a raportat recent că Mitropolitul Efrem din Hidra, Spetses și Aegina a cerut ierarhilor structurii schismatice să nu slujească în mănăstire, întrucât mulți ierarhi din cler sunt împotrivă și a dorit ca Mănăstirea Sfânta Treime și moaștele Sfântului Nectarie să rămâne accesibile spre inchinare tuturor ortodocsilor.

    După cum raportează site-ul Bisericii din Ucraina, canalul Telegram Pravblog raportează că o situație similară s-a produs în Patras. În prealabil, credincioșii ortodocsi din Patras intenționau să împiedice intrarea schismaticilor în Biserica Sf. Apostol Andrei.

    În legătură cu protestele clerului local și schimbările de program, delegația din Ucraina a mers la Mănăstirea Bunei Vestiri din Nea Makri, dar Șostasky și Drabinko nu au fost lăsați să slujească acolo la slujba de duminică, deși li s-a permis să rămână în Biserică.

    1. Se straduiesc din rasputeri sa arate lumii ca exista, ca sunt legitimi. Bieti neputinciosi! Nu-si dau seama ca lupta impotriva Mantuitorului nostru Iisus Hristos.

  3. gabrielanaghi spune:

    Decizia Patriarhul Theodor al Alxandriei, de a-l pomeni pe Epifanie Dumenko, primatul schismaticei structuri, numita „Biserica Ortodoxă din Ucraina”, în Sfânta Liturghie a fost un pas făcut pe cont propriu, fără o decizie sinodală a ierarhilor. Decizia a surprins pe mulți și a fost motivul de îngrijorare în rândul ierarhilor ciprioti, care i-au cerut să nu-l pomenească pe Epifanie Dumenko în timp ce va sluji în Cipru, unde a fost invitat la sărbătoarea Sfântului Ioan cel Milostiv, Sfantul Patron al Limassolului, unde există o populație rusă semnificativă.
    Solicitarea a venit si din partea Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Athanasie din Limassol, care l-a invitat la hram, alaturi de inalți ierarhi si peste 50 de preoți.

    Cu toate acestea, un videoclip din Sfanta Liturghie postat de jurnalistul ortodox Alexander Voznesensky, care a fost prezent la slujbă, arată ca Patriarhul Theodor a ignorat această solicitare și a pomenit pe schismaticul Epifanie.
    In acest moment trei episcopi prezenți in sfantul altar, au alergat catre Mitropolitul Athanasie și au început să-i spună ceva, vizibil emoționați.

    După ce Patriarhul a pomenit pe schismaticul Epifanie, toți episcopii și preoții au primit un plic cu un bilet pe care scria: „Onufrie- mitropolit, Epifanie-schismatic, Theodor-Iuda”.

    În timp ce peste 50 de preoți au fost prezenți la Vecernie, doar 10 au venit să slujească la Sfanta Liturghie cu Patriarhul.

    Se știe, de asemenea, că unii episcopi, inclusiv Înaltpreasfințitul Mitropolit Timotei din Bostra, Exarhul Patriarhiei Ierusalimului din Cipru, nu au participat la Sfanta Liturghie așa cum a fost planificat, după ce au aflat că Patriarhul Theodor începuse să pomenească pe schismaticul Epifanie.

    1. Timeo danaos et dona ferentes. Teodor e grec, la fel ca Teofilos al Ierusalimului.

  4. Mihai spune:

    Manastirile tind sa devina pension pt imigranti, in jur de aprox 50-60 de imigranti urmeaza sa fie cazati la manastire Poretsos in apropierea satului Agapela din vestul Greciei

    1. Uraciunea pustiirii se instapaneste in locurile sfinte. Paganii ocupa azi o manastire, maine alta…si Doamne fereste-ne de ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *