Bartolomeu din Constantinopol adânceşte şi extinde schisma

În aceste zile,  o veste tulburătoare a întristat sufletele ortodocşilor cinstiţi din întreaga lume. Este vorba de activitatea subversivă si de trădarea Sfintei Ortodoxii, venită din partea multora dintre clericii de rang înalt ai Bisericii Ortodoxe Elene şi nu numai (cu o puternică influenţă din partea ortodocşilor greci din S.U.A.), care au recunoscut, în şedinţă extraordinară, schismatica structură din Ucraina. Înaltul for decizional al Bisericii Ortodoxe a Greciei, sinodul ierarhilor, sub conducerea Arhiepiscopului Ieronimos, a dat verdictul: structura ucrainieană formată din apostaţi şi schismatici, este recunoscută de Primatul BOG, ca „Biserica Ortodoxă a Republicii independente a Ucrainei”.


Căpetenia acesteia, schismaticul Epifanie, afurisit de Biserică şi nepocăit, va fi pomenit în diptice, în cadrul Sfintei Liturghii a Bisericii Ortodoxe Elene. Răspunsul nostru, clar şi lipsit de echivoc, este: anaxios! anxios! anaxios! Chiar nu a contat deloc pentru sinodalii greci, unii dintre ei erudiţi învăţaţi ai Ortodoxiei din întreaga lume, planul ascuns bine pus la punct de unire cu papistaşii, sub călcâiul ereticului Francisc, înainte- mergătorul antihristului? Asta doresc ei, pentru Biserica Ortodoxă din Grecia?


Daca e să luăm în considerare toate memorandumurile impuse până astăzi Greciei, de băncile sioniste din întreaga lume şi, mai ales, de Loja Masonică Internaţională, cu binecuvantarea Vaticanului, vom observa că punctul culminant a fost atins în documentul semnat la Strasbourg, intre 25-29 iunie 2014, şi intitulat super-memorandum. Astfel, intre 25 si 29 iunie 2014, la Strasbourg a fost semnat acel super-memorandum, privitor la Colaborarea politică, administrativă şi religioasă dintre Uniunea Europeană, pe de o parte, şi Guvernul Greciei, Patriarhia de la Constantinopol, o parte din Bisericile Ortodoxe, romano-catolicii , Guvernul Rusiei si Guvernul Republicii Cipru, pe de alta parte. Super-memorandumul a intrat in vigoare pe data de 1 mai 2016 şi va fi aplicat până la data de 16 august 2020.


Atat neobositul luptător, Arhimandritul Haralambos Vasilopoulos, cât şi „colaboratorii” săi de la acea vreme, dintre aceştia cel mai de seamă fiind dr. Nikolaos Seiki-Giermak, au atras atentia asupra faptului că ,,…peste doar câţiva ani, Grecia va devei doar o amintire plăcută, având în vedere că, pur si simplu, nu va mai exista …’’. Renumitul luptător pentru apărarea Ortodoxiei, dr. Nikolaos Seikin-Giermak a publicat, de asemenea, foarte multe informaţii legate de Mundana religio adunata (Noua religie planetară). Mai mult chiar, acesta, în afara faptului că a fost unul dintre cei care s-au opus dictaturii militare impuse Greciei, la vremea potrivită, de americani, a fost un luptător înverşunat împotriva cunoscutului Ax al morţii, activ şi astăzi, mai precis al masoneriei, al sionismului şi Vaticanului.


Iată, suntem martori ai aplicării hotărârilor din super-memorandum, făcătura mârşavă concepută de conducătorii întunecaţi ai masoneriei sioniste mondiale şi ai Vaticanului, în frunte cu ereticul Francisc, fratele drag al multor ierarhi din BOR.
Implicaţiile asupra întregii Ortodoxii a actului trădător alierarhilor greci, sunt dureroase. Arhiepiscopul Ieronimos nu a ţinut seama de părerea celor şapte Mitropoliti greci, care s-au pronunţat pentru amânarea deciziei şi nici de drama pe care o trăiesc în fiecare clipă, fraţii ortodocşi din Biserica Ortodoxă Ucraineană, canonică şi legitimă, aflată sub păstorirea Mitropolitului Onufrie.


Decizia ierarhilor greci este definitivă. Lumea ortodoxă se scindează, o parte va deveni schismatică prin comuniune cu schismaticii. La o primă evaluare a situaţiei, putem spune ca Patriarhiile din Alexandria și Serbia vor susţine Patriarhia Rusiei şi nu vor recunoaşte structura schismatică ucrainiană, mărul otravit al pseudo-patriarhului Bartolomeu. La fel și Bisericile Ortodoxe Locale din Polonia, Cehia-Slovacia și cea din America. Se vor alătura ierarhii români (nu Biserica Ortodoxă Română!),  prin întaistătătorul ei, care vor recunoaşte foarte curând structura schismatică din Ucraina.

Ce îi poate oferi Patriarhul Kiril, Patriarhului BOR? Dar cei doi papi, cel al Apusului şi cel al Răsăritului? Dar cetăţeanul Epifanie? Ortodoxia s-a cutremurat din temelii şi cămaşa Mântuitorului Hristos a fost din nou sfăşiată.

Dr. Gabriela Naghi

7 comentarii la „Bartolomeu din Constantinopol adânceşte şi extinde schisma

  1. Mihai spune:

    da, supermemorandumul este pus in aplicare punct cu punct, sunt retrase carti bisericesti care nu sunt ,,conforme”, sunt sarbatoriti ,,sfinti” precum Francisc de Asisi, Anton de Padova etc, se schimba crucile depe turlele bisericilor, sunt introduse ,,icoane” renascentiste, in tot mai multe parohii se oficializeaza ,,slujbe” de inmormantare la incinerari s.a.m.d, revenind la subiectul schisma din ucraina, mam uitat pe blogurile si publicatiile vasale patriarhiei romane sa vedem daca exista vreo reactie, absolut nimic, toata lumea in petreceri si festivaluri si de parca nu era indeajuns ce a fost in ucraina, la orizont se intrevad alte schisme, in state ex iugoslave

  2. gabrielanaghi spune:

    Au aparut primele declaratii ale Mitropolitilor participanti la Sinodul Episcopilor Bisericii Elene, in urma recunoasterii autocefaliei structurii schismatice ucrainiene, condusa de domnul Epifanie Dumenko, indeosebi pe sit-ul UJO.
    „Nu ne gândim la răspunsuri, ne-am îndeplinit datoria de a asigura unitatea.”a comentat decizia votata, IPS Hierotheos Vlachos.
    Mitropolitul Serafim de Kithera și Antikithera al Bisericii Ortodoxe Grecești, a declarat că „autocefalia” ucraineană are abateri infricosatoare de la Tradiția Ortodoxă, mentioneaza Romfea, citând site-ul Mitropoliei Kythera.
    Comentând dezacordul său fata de decizia Sfântului Sinod, Înaltpreasfințitul Serafim a reamintit clerului Bisericii Greciei, că o serie de declaratii au fost facute anterior de mulți ierarhi, teologi și mireni cu privire la Tomosul acordat „Bisericii Ortodoxe din Ucraina ”.
    Acestia „ consideră problema ucraineană a „autocefaliei” cu fundamentele ei canonice și ecleziologice, cu incalcarile înfricoşătoare ale Tradiției Ortodoxe în toate dimensiunile sale și cu toate consecințele sale vătămătoare și imprevizibile, că amenință coeziunea și unitatea tuturor Bisericilor Locale Ortodoxe. ”
    Inaltul Ierarh se referă la textele „publicate de Mitropolitul Serafim de Pireu, profesor onorific de teologie dogmatică la Facultatea de Teologie a Universității din Salonic, precum și cele ale multor clerici, călugări și mireni adresate conducerii Bisericii Greciei. ”

    UJO a publicat declarația Mitropolitului Serafim de Kithera, referitoare la faptul că niciunul dintre Primatii Bisericilor Locale Autocefale nu face inca pomenire liturgică a cetateanului Epifanie Dumenko în timpul Sfintei Liturghii.
    „Patriarhul” Bartolomeu a mulțumit Primatului Bisericii Ortodoxe Grecești, Arhiepiscopul Ieronimos, pentru sprijinul acordat Patriarhiei Constantinopolului, legat de decizia Bisericii Greciei cu privire la BOU. Potrivit unor experți, acest mesaj din partea conducatorului Fanarului ar trebui să fie luat drept un avertisment lansat altor Primati ai Bisericilor Ortodoxe Locale, care nu trebuie să întârzie decizia cu privire la „problema ucraineană”.

    După cum a raportat UJO, Mitropolitul Rostislav (Gont) din Țările Cehe și Slovacia a afirmat anterior atitudinea Bisericii Cehe față de schismă: „Locul ei nu este în viața Bisericii. Orice schismă poate fi vindecată, doar prin pocăință și întoarcere la Biserica canonică. ”

    Mitropolitul Serafim consideră că abordarea „problemei ucrainene” ar trebui să fie mai atentă și mai echilibrată din punct de vedere canonic și ecleziologic, tinand cont că o grava tulburare canonică domina actiunile schismaticilor ucraineni.
    Comentând întâlnirea din august a Sfântului Sinod al Bisericii Grece, Mitropolitul Serafim a spus că 5 reprezentanți ai „Vechii Grecii” – cei mai vechi membri ai Sfântului Sinod Permanent – s-au opus deciziei sinodale privind „problema ucraineană”.
    Poziția lor prudentă în această problemă este dictat de temerile „cu privire la un drept nelimitat al patriarhului ecumenic de a acorda autocefalie în întreaga lume ortodoxă și de a lua în considerare apelurile tuturor episcopilor ortodocși”.
    În plus, potrivit Mitropolitului Serafim, ierarhii au fost informați în mod corespunzător „despre haosul canonic total din rândurile celor două grupari ucrainiene care formeaza structura care a primit autocefalie din partea falsului patriah Bartolomeu – anatematizati, depusi din treapta bisericeasca, auto-hirotoniti și ne-hirotoniti”.
    De neconceput este situatia in care se afla schismaticii ucrainieni, tinand cont ca acum putin timp, au slujit Sf.Liturghie impreuna cu un „cleric”papistas care a stat in sfantul altar pe durata slujbei.
    Se mentioneaza ca de la momentul primirii autocefaliei, acestia au coliturghisit cu greco-catolici, schismatici din Belarus si Muntenegru.
    În urma deciziei Sinodului Episcopilor Bisericii Ortodoxe Grecești din Atena din 12 octombrie, doi mitropoliți greci – Serafim de Kithira și Antikithera și Serafim din Pireu – au făcut declarații cu privire la „problema ucraineană”, numind deciziile Consiliului cu privire la BOC, nevalide, raporteaza RIA Novosti.

    Sâmbătă, Mitropolitul Serafim din Kithira și Antikithera a emis o declarație în care a subliniat că, în ciuda comunicatului oficial în urma hotararii Sinodului, decizia de a recunoaște autocefalia BOU nu a fost luată.

    „Din păcate, publicul a primit știri și informații inexacte conform cărora doar șapte mitropoliți nu au fost de acord cu recunoașterea noii„ autocefalii ”, în timp ce toți ceilalți au susținut-o”, a scris Inaltul Ierarh pe site-ul mitropoliei sale. „Aceasta este o mare greșeală și vreau să cred că nu a avut un scop anume, ci este vorba de o lipsa de atentie. Deși majoritatea celor prezenți nu au luat cuvantul, acest lucru nu înseamnă că sprijină noua „autocefalie”.

    El a precizat că „din moment ce cererea urgentă a Mitropolitului Daniel din Cezareea de a organiza un vot deschis a fost respinsă, nu se poate vorbi despre o decizie de recunoastere a autocefaliei – o astfel de decizie nu a fost luată.”

    „Poate că au fost suficiente voturi pentru a recunoaste autocefalia, dar numărul celor care s-au opus, precum și a celor care i-au sprijinit tacit pe acestia din urmă, a fost semnificativ”, a spus Mitropolitul Kithirei, îndemnând pe Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului și pe Arhiepiscopul Ieronimos din Atena și toată Grecia, sa nu creeze o situație critică și sa nu faca o pomenire liturgică prematură a „primatului” BOU până când nu va avea loc o discuție ortodoxă generală a acestei „probleme canonice și ecleziologice complexe și incendiare”.
    În același timp, el a subliniat că Patriarhul Constantinopolului are dreptul să acorde autocefalie numai acelor eparhii care sunt sub jurisdicția sa, în timp ce Ucraina a fost teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse timp de 300 de ani și acest lucru este consemnat în toate documentele. și dipticele Bisericii Grecești. Inaltul Ierarh este convins că Bisericile Locale nu recunosc BOU, deoarece recunosc Biserica Ortodoxă Ucraineană condusă de Preafericitul Părinte Mitropolit Onufrie, singura Biserică canonică din Ucraina.

    O declarație cu privire la „problema ucraineană” a fost făcută și de mitropolitul Serafim de Pireu, care consideră că toate deciziile Constantinopolului cu privire la fostul cler al Bisericii Ortodoxe Ruse sunt nule, deci atât „Consiliul de Unire”, cât și acordarea autocefaliei noii structuri formate nu este valabilă.
    „I-am răspuns președintelui comisiei sinodale pe teme canonice că Mitropolitul Onufrie nu a avut nicio ocazie de a participa la„ Consiliul de unire „la fel dupa cum Preafericitul Părinte Arhiepiscop al Atenei nu ar putea coliturghisi împreună cu autoproclamatul” Arhiepiscop al Atenei Parthenios Vezireas „, un diacon excomunicat al Bisericii grecești „, a scris Mitropolitul Serafim într-o scrisoare deschisă referitoare la rezultatele Sinodului Episcopilor Bisericii Elene.
    Potrivit Inaltului Ierarh, Sinodul Episcopilor BOG ar fi trebuit să ia în considerare opiniile altor Biserici Ortodoxe Locale și să evalueze efectele posibile pentru unitatea Bisericii, inclusiv încetarea comuniunii cu Biserica Rusă și a acesteia posibilă recunoaștere a Bisericii grecești în stil vechi. În contextul celor menționate mai sus, Mitropolitul Serafim din Pireu a subliniat necesitatea unei discuții ample asupra problemei ucrainene și a propus convocarea unui Sinod ortodox, în vederea „stabilirii păcii pe pământul îndurerat” al Ucrainei.

    Reamintim, mass-media a raportat anterior că un grup de mitropoliți greci, care nu sunt de acord cu decizia Sinodului Episcopilor BOG cu privire la problema BOU, pregătește o declarație comună.

    1. Interesante acest luari de pozitie. Le voi valorifica intr-un articol viitor, daca va vrea Dumnezeu.
      Multumesc. Doamne ajuta.

    1. Nu se putea sa lipseasca Nifon din Targoviste. Cine se aseamana se aduna.

  3. ovidiu spune:

    De la uimire ,intristare si plans, n-au fost decat 40 de secunde ,cu aprox.,deci eu, putregai ,mi-e mila de ierarhii tradatori .si ca au reusit inca o ruptura a camasii DOMNULUI IISUS HRISTOS ! Iertati si va rog frumos sa va rugati, si ptr.pacatosul ovidiu.

    1. Draga Domnule Ovidel,
      Mila ni-e la toti, dar ce poti sa le faci daca se indaratnicesc in ratacirile lor? Dumnezeu sa-i lumineze, ca noi oamenii suntem neputinciosi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *