Alt păcat grozav pentru care ne merge rau este apostazia în care ne aflam cei mai multi. Ereziile din Creta, promovate de minciuno – ierahii români, atârna greu in balanță. Asa cum spunea IPS Iustinian Chira, care stiu din surse sigure că era înainte – văzător, toti ierahii romani s-au lepadat definitiv de Hristos. Poporul este tinut in minciuna si nestiinta de pastorii apostati dar nu avem nici o scuza pentru ca azi exista multe posibilitati de informare. Părintele Iustin Pîrvu ne spune ca ;’’DE NU VOM PAZI ORTODOXIA NE VOM PIERDE SI NEAMUL’’.
Dar noi ce facem, cind pseudo-ierarhii nostrii stau tot in CMB, participa la intruniri precum crislamul si isi pun semnatura in numele nostru pe acele hârtii blestemate, se străduiesc sa introducă ecumenismul in Bisericile Ortodoxe. Manastirile au devenit locuri de întrunire ale ateilor si lgbt-istilor, nu se lasa de rugăciunile in comun cu ereticii in fiecare an, incalcind Canoanele Ortodoxe, slujesc împeună cu ereticii, precum papa si apostatul Bartolomeu.
Pasivitatea noastră, a mirenilor, a preoților, tăcerea monahilor, care ar trebui sa fie flamura, avangarda terestră a lui Hristos nu face decât să atragă mânia lui Dumnezeu asupra noastra. Atunci sa nu ne miram de ceea ce se intimpla si la Frăsinei, o locatie independenta, dar a carei independență nu este păstrată, ci minciuno-ierarhii, cu încuviintarea Patriarhiei caută să se faca stapâni acolo si fură banii dati de creștini pentru pomelice.De ce devin tâlhari, intr-o zonă în care nu au dreptul? Oare mănăstirile si bisericile sunt proprietatea lor, ei le-au construit din banii lor?
Mitropolitul Augustin Kandiotis, care a trait 104 ani, a cautat sa atraga atentia mirenilor, spunând că ei, adică noi, avem posibilitatea și dreptul de a schimba ierarhii care ne subminează Ortodoxia din interior. Aceștia nu ne mai reprezinta.
Prin predică, oral şi în scris, mă lupt să trezesc conştiinţa religioasă a credincioşilor şi să înţeleagă că au drepturi şi în societate, şi în Biserică. Trebuie să înveţe, spre exemplu, că au dreptul să ceară ca clericii şi mai ales episcopii să fie aleşi prin votul clerului şi al poporului. Să înveţe că au dreptul şi datoria de a striga «nevrednic» la hirotonia unui nevrednic. Să conştientizeze că în spaţiul Bisericii creştinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor şi în administrarea Bisericii. Să înveţe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinţei şi să se lupte pentru curăţirea Bisericii.
Creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe.
Avem mari sinoade locale şi pretins ecumenice care au fost afurisite de Poporul credincios ca tâlhăreşti.
Cu alte cuvinte, urmăresc prin predici şi prin luptele împotriva răului ca Poporul evlavios să dobândească o vie conştiinţă bisericească şi să înveţe că nu este responsabil să-şi mântuiască doar «sufleţelul său», dar este împreună-răspunzător cu toţi credincioşii, clerici şi laici, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca poporul evlavios să înveţe să se împotrivească! Sursa: Graiul Ortodox
Se cade, așadar, oricărui preot ortodox și oricărui creștin al Bisericii noastre Dreptmăritoare, să fie un bun ostaș al lui Hristos cu toată evlavia și cu mânie bărbătească și tare să apere prin cuvânt vorbit și prin scris adevărul Dreptei noastre Credințe. (Părintele Cleopa)
Pe orice cleric – zice Sfîntul Simeon Teologul–, ale cărui spuse şi lucrări nu sunt conforme cu învăţăturile Sfinţilor Părinţi, să nu-l primim în casa noastră. Ci să-i întoarcem spatele şi să-l urîm ca pe un demon, chiar dacă învie morţii şi face o mulţime de alte minuni”.4
Ne învaţă Marele Fotie: „De aceştia trebuie să ne ferim aşa cum sărim cînd ne iese în drum un şarpe, şi să întrerupem orice comuniune, şi să ne îndepărtăm din toate puterile chiar atunci cînd aceştia ni se par evlavioşi şi blajini”.21
Dr. Sofia Iuga