Sinodul Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei :
,, Anatema celor ce atacă Biserica lui Hristos învăťând că Biserica Sa este împărțită în așa-zise ,,ramificații” ce se deosebesc în doctriną și în felul de viață, sau că Biserica nu există vizibil, ci va fi formată în viitor când toate ,,ramificațiile” sau sectele sau denominațiunile, și chiar religiile, vor fi unite într-un singur trup, și care nu deosebesc Preoția și Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul și euharistia ereticilor sunt eficace pentru mântuire, prin urmare, celor ce cu bună știință sunt în comuniune cu acești eretici înainte-menționați sau celor ce susțin, răspândesc, sau păzesc erezia lor ecumenistă sub pretextul dragostei frățești sau al presupusei uniri a creștinilor despărțiți, Anatema!”
,,Tălmăcirea Anatemei :
…Biserica Ortodoxă Rusă de peste hotare, condusă în acest moment (1983 n.m.) de Mitropolitul Filaret, se mărturisește ca fiind o parte de nedespărțit a Bisericii istorice a Rusiei.Ca Biserică Locală are dreptul să-și țină soboarele obișnuite și să dea hotărâri ce sunt obligatorii în totalitate pentru toți fii ei împrăștiați în întreaga lume.
Timpul va arăta dacă celelalte Biserici Locale vor accepta hotărârea noastră privind Ecumenismul, chiar dacă la vremea lor, hotărârile celor zece Sinoade Locale au fost acceptate de către toți, și au fost înscrise în ,,Cartea Canoanelor Sfinților Apostoli, ale Sfintelor Sinoade Ecumenice și Locale și ale Sfinților Părinți ” a Bisericii Sobornicești…
Cât privește Ecumenismul, fiecare Biserică Locală a avut timp suficient în decursul ultimei sute de ani pentru a-l studia, și dacă o anumită Biserică Locală își bazează învățăturile și viața pe canoanele Sfinților Apostoli, pe canoanele tuturor Sinoadelor Ortodoxe, atunci nu poate decât să recunoască faptul că Ecumenismul s-a format într-una din ereziile care au existat din totdeauna, atât în trecut cât și în prezent, și numește această unitate o biserică.
O astfel de manifestare este deja pe deplin a Antihristului.
Astfel, dând Anatema, ne-am protejat turma de această ispită apocaliptică, și în mod neintenționat am ridicat o întrebare profundă conștiinței tuturor Bisericilor Locale, pe care trebuie mai devreme sau mai târziu să o soluționeze într-un fel sau altul (BOR a ,,soluționat-o”: a legiferat ecumenismul! n.m.).
Viitoarea lor soartă duhovnicească va depinde de răspunsul la această întrebare.
De jure (de drept) Anatema care a fost dată de noi are un caracter strict local al Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare, dar de facto (de fapt) are o semnificație istorică imensă, pe plan universal, istoric și ecleziastic, exact fiindcă Ecumenismul este o erezie de scară mondială.
Această poziție a Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare este vădit conștiința tuturor ortodocșilor.
Pentru noi, este o cruce grea pusă asupra noastră de Domnul. Dar nu mai putem păstra tăcerea, căci tăcerea în continuare ar echivala cu o trădare a adevărului, de care trădare să ne izbăvească Domnul pe noi toți” ( Arhiep. Vitalie de Montreal)
Concluzie:
Dacă tăcerea este echivalentă cu trădarea adevărului sau… cu ateismul…, atunci acceptarea oficială/legiferarea ereziei ce înseamnă?
Dar comuniunea cu aceștia?
Pe ce criterii se bazează comuniunea cu aceștia? Unitatea la cel mai înalt nivel păstrată cu ei?…
Iona
Precizare
Cu multă vreme în urmă, am afirmat că acest text al Bisericii Ortodoxe Ruse din Exil trebuie așezat la locul ce i se cuvine, în rîndul celor hotărîte de Sinoadele Locale ale Bisericii. Chiar dacă ierarhia (acum pseudo-ierarhia) Bisericii Ortodoxe refuză acest lucru, textul se sflă în uzul Bisericii, ca un instrument de combatere a ecumenismului diabolic, care pregătește calea antihristului. În acest sens îl folosim și noi în alcătuirea de față și în orice demers menit să apere Turma Ortodoxă de capcanele ecumenismului.

Am să deschid un subiect care este foarte sensibil și care stârnește reacții virulente din partea unora…Dar dacă nu se încearcă clarificarea și înțelegerea lui, atunci și raportarea la prezența ereziei în Biserică rămâne una defectuoasă, greșită și cu urmări nebănuite pe plan duhovnicesc și din perspectiva mântuirii…
Tema nu este abordată în scopul de a întărâta pe cineva sau de a eticheta sau de a condamna, ci cu scopul de a conștientiza și de a lămuri, pentru folosul tuturor.
Trebuie să menționez că cele scrise în continuare reprezintă punctul meu de vedere sau înțelegerea mea, pe care îndrăznesc să o expun aici (dacă aceste lucruri nu se discută, nu au cum să fie lămurite…Și dacă nu sunt înțelese, nu poți avea pretenția la cineva să se raporteze corect la această situație…).
Trebuie lămurit de la început un aspect(este vorba de situația din BOR):
Cei care nu sunt îngrădiți de erezie, se află în erezie!
Părintele Theodoros Zisis:
,, Această întrerupere a pomenirii este numită în Canon,,îngrădire”: ,, îngrădindu-se pe sine de comuniunea cu cel ce se numește episcop”.
Nu sunt două lucruri diferite îngrădirea și întreruperea pomenirii.
Nu există altă îngrădire în afara întreruperii pomenirii, astfel încât să poată crede cineva că se îngrădește fără să treacă la întreruperea pomenirii.
Această îngrădire nu provoacă schismă, fiindcă nu se îngrădește nimeni de Biserică, ci de erezie; nu se îngrădește de un episcop ortodox, ci de un așa-zis episcop, pe care canonul îl numește în continuare pseudo-episcop și pseudoînvățător „. -Îngrădirea nu este schismă, pag. 33-34
Așadar, de ce ne îngrădim de erezie?
Pentru a nu petrece în ea, pentru a ne despărți/delimita de ea.
Dacă nu te îngrădești de ea, înseamnă că ești în erezie, petreci în erezie, căci nu există altă îngrădire de erezie decât întreruperea pomenirii !
Asta nu înseamnă că toți cei aflați în erezie , în cazul de față (în care episcopul ne-a băgat în erezie fără acordul nostru) sunt și eretici (adică cu cuget eretic), dar nici că nu sunt în erezie (pentru că nu au cuget eretic), ci indiferent de cugetul lor toți se află în erezie, pentru că nu sunt îngrădiți de ea.
Unii sunt eretici (au cuget eretic), alții sunt în comuniune cu ei ( ,, comuniunea dă mărturie despre unire, o concretizează și o manifestă în cel mai înalt grad”).Drept urmare și unii și alții se află în aceeași tabără.În tabăra ecumeniștilor, în tabăra celor care sunt membrii în CMB și care acceptă oficial/sinodal ecumenismul…
Cei care afirmă că au cuget ortodox dar se află în comuniune cu ecumeniștii, trebuie să înțeleagă că ,,ceea ce condiționează în mod absolut comuniunea este mărturisirea dreptei credințe”,mărturisirea aceleiași credințe.
Mărturisesc ecumeniștii aceeași credință?
Dacă nu, ce ne învață Sfânta Scriptură, ce ne învață Sfântul Apostol Pavel?
,, Chiar dacă noi sau înger din cer v’ar propovădui altceva decât ceea ce v’am binevestit noi, să fie anatema!”
Și apoi repetă:
,, Așa cum v’am spus-o mai înainte, v’o spun din nou și acum: Dacă cineva vă propovăduiește altceva decât ceea ce ați primit, anatema să fie!”.Gal.1, 8-9
Iar în alt loc ne îndeamnă /precizează care este atitudinea pe care trebuie s-o avem față de omul eretic (adică cel care propovăduiește altceva decât ceea ce ați primit):
,,Pe omul eretic, după întâia și a doua mustrare îndepărtează-l, știind că unul ca acesta s-a înstrăinat și rătăceşte-n păcat, osândit de sine însuși ” Tit 3,10-11
Deci, vedem că îngrădirea de unul ca acesta nu e condiționată de condamnarea lui sinodală, ci de faptul sau din momentul în care acela propovăduiește erezia și persistă în ea…
Deci, cine spune că are cuget ortodox, această atitudine reprezintă cugetul ortodox, nu comuniunea cu erezia/cu ecumeniștii.
Dacă nu se procedează în acest fel, cel care spune că are cuget ortodox, trebuie să țină cont că are statut de ecumenist, din două motive:
-pentru că este membru în CMB (fie că vrea fie că nu).Dar cert esta că refuză să iasă din CMB pentru că nu se îngrădește de ecumeniști/ecumenism);
-pentru că este în comuniune cu cei care mărturisesc altceva decât Biserica Sobornicească (iar comuniunea se bazează tocmai pe acest aspect: pe mărturisirea credinței sobornicești), de care ecumeniștii s-au lepădat oficial…, situație în care Sfântul Apostol Pavel și prin dânsul întreaga Biserică învață că trebuie să ne separăm de cei care mărturisesc altceva decât am primit…
Iar dacă Biserica nu o face la nivel instituțional, căci este parazitată de eretici (necondamnați/neosândiți nominal și oficial, dar ,, osândiți de ei înșiși „), atunci, până când Biserica va rezolva problema la nivel instituțional, trebuie să o rezolvăm noi la nivel personal, pentru a nu petrece în păcat/erezie și a fi și noi osândiți împreună cu ei pentru că am acceptat această situație și unitatea/părtășia cu ei în/la erezie…
Așadar, toți cei care se declară ortodocși, trebuie să o arate concret în faptă, căci nu are ce să caute un ortodox în erezie/ecumenism și nu poate fi un ortodox membru al unei organizații eretice, respectiv CMB.
Iar dacă cineva este membru al CMB, nu poate afirma că nu-i ecumenist (indiferent de cuget)…
Nu vrei să fi ecumenist?Ieși din ecumenism!Renunță la statutul de ecumenist pe care ți-l conferă apartenența la acea organizație.
Te-a băgat episcopul (pseudoepiscopul)? Refuză-l! Depărtează-te(îngrădește-te) de el! Așa spune Sfântul Apostol Pavel și prin dânsul Biserica (Sobornicească, căci cea instituțională este parazitată de ecumeniști și din cauza noastră și cu acceptul și concursul nostru, căci nu dorim să ne delimităm de ei, ba mai mult, îi mai și cinstim ca pe niștre vrednici urmași ai apostolilor).
Așadar ecumenist nu te face numai cugetul eretic, ci și statutul de membru al CMB și comuniunea cu ecumeniștii, care comuniune,,dă mărturie despre unirea cu ei și o concretizează și o manifestă în cel mai înalt grad”…
Ar fi bine de meditat la aceste lucruri…
Una din consecințele comuniunii cu ecumeniștii, a celor cu cuget ortodox, dar care petrec în erezie/ecumenism și sunt membrii ai organizației satanice CMB, este surprinsă foarte limpede de Părintele Theodoros Zisis:
,,Este impresionant faptul că persoane care au în general cuget ortodox, și chiar episcopi erudiți, preoți și profesori, percep îngrădirea în mod eronat ca separare de Biserică, și nu de erezie și de pseudoepiscopi.
Susțin, scriu și predică că ei rămân în Biserică, nu se îngrădesc, își duc lupta în sânul Bisericii (de parcă Canonul 15 l-ll iar scoate în afara Bisericii…n.m.).
Se fac astfel buni împreună-lucrători și ajutători ai pseudoepiscopilor eretici, fiindcă nu lasă să se ridice zidul întreruperii comuniunii și al pomenirii, rezultatul fiind că erezia ecumenismului înaintează de decenii nestăvilită…”.-Îngrădirea nu este schismă, pag.16
Așadar, cei cu cuget ortodox, aflați în comuniune cu ecumeniștii ,, se fac buni împreună-lucrători și ajutători ai pseudoepiscopilor eretici”.De ce? ,,Fiindcă nu lasă să se ridice zidul întreruperii comuniunii și al pomenirii”.Rezultatul? Dăinuirea ereziei în Biserică! , spune Părintele Theodoros Zisis.
Mai mult!
Datorită faptului că cei care au întrerupt pomenirea sunt denigrați și ponegriți de ecumeniști și etichetați ca și schismatici, răzvrătiți, sectari ş.a.m.d., o mare parte a credincioșilor, victime ale manipulării și propagandei ecumeniștilor,se orientează spre clericii cu cuget ortodox, dar aflați în erezie sau în comuniune cu ecumeniștii sau neîngrădiți și…, sub pretextul că nu sunt nepăsători,prin faptul că urmează celor cu cuget ortodox , rămân și ei în erezie, dar cu conștiința că ei sunt în regulă (petrecând în ecumenism și având statutul de membrii ai CMB…).
Și astfel, clericii cu cuget ortodox aflați în erezie, dar care spun că duc lupta împotriva ereziei rămânând în Biserică, pe lângă faptul că denaturează grav învățătura Bisericii, pentru că nicidecum aplicarea Canonului15 l-ll nu te scoate în afara Bisericii *,ba din contră,chiar el te menține în Biserică, nu doar la nivel instituțional/canonic,dar și sobornicesc (lucru pe care cei aflați în erezie/ecumenism l-au pierdut),așadar, aceștia ignoră și explicarea Canonului de către Arhid.Prof.Dr.Ioan N.Floca, care subliniază clar că în astfel de situații, preotul (cu cuget ortodox) este dator ca imediat să întrerupă pomenirea, și…, încă și mai mult, îi determină și pe credincioșii care sunt conștienți de gravitatea ecumenismului, să nu se îngrădească de el, sub pretextul că pot din iconomie, să rămână în erezie, urmând clericilor cu cuget ortodox ,,buni împreună-lucrători și ajutători ai pseudoepiscopilor eretici „……….
Profetic a grăit Sfântul Ioan Maximovici:
,,Căutarea compromisului va fi o dispoziție a oamenilor.Sinceritatea spovedaniei va dispărea.Oamenii își vor justifica inteligent propria cădere, o astfel de dispoziție generală va fi susținută de o răutate plină de afecțiune.
Oamenii se vor obișnui cu apostazia de la adevăr și cu dulceața compromisului și a păcatului”.-Noi minuni ale Sfântului Ioan Maximovici,pag.162
*,, Constituie o absurditate din punct de vedere logic, teologic, bisericesc și juridic a admite că întreruperea pomenirii provoacă schismă.
Este cu putință ca însăși Biserica, într-un canon al unui Sinod oficial și celebru, la care a prezidat chiar Sfântul Fotie cel Mare, ilustru învățător, teolog, canonist, jurist, filosof, precum și mulți alți episcopi, să recomande săvârșirea schismei, și nu doar împotriva Bisericii, ci și împotriva lor înșiși, ca episcopi?”-
Îngrădirea nu este schismă, pag.36
Atenție mare ca sinodalii din bor pe lîngă pan erezia ecumenismului, sunt părtași și la două schisme, prin recunoașterea fracțiunii schismatice de la Skopje și crearea unei structuri schismatice in Republica Moldova