Când spunem „Dumnezeu vede”, la ce ne referim?

Omul are astfel de puteri încât poate transmite bine sau rău mediului înconjurător. Aceste probleme sunt foarte delicate. Are nevoie de multă atenție. Trebuie să vedem totul într-un mod bun. Nimic rău sa nu gândim despre alții. Și o privire și un oftat îi afectează pe semenii noștri, cand gandim despre ei. Și cea mai mică indignare fata de faptele aproapelui face rău. Fie să avem bunătate și iubire în sufletele noastre pentru a transmite aceste sentimente celor care ne-au gresit. Să avem grijă să nu ne supărăm pe cei care ne fac rău, doar să ne rugăm pentru ei cu dragoste. Orice ar face semenul nostru, să nu gândim niciodată rău despre el. Să le dorim mereu cu dragoste tot binele.

Nu ar trebui să ne gândim niciodată că Dumnezeu îi va face vreun rău sau că îl va pedepsi pentru păcatul său. Acest calcul ne aduce un mare rău, fără să ne dăm seama.

De multe ori ne indignăm și îi spunem celuilalt: „Nu ți-e frică de dreptatea lui Dumnezeu, nu ți-e frică că te va pedepsi?” Ar trebui să spunem: „ Lasă, Dumnezeu nu te va pedepsi pentru ceea ce ai făcut” sau „Doamne, nu pedepsi această persoană pentru ceea ce mi-a făcut” sau „Nu lăsa să se întâmple ceva rău cu acesta și cu celălalt”.

În toate aceste cazuri, în adâncul sufletului avem dorința de a pedepsi pe cealaltă persoană. Dar, în loc să ne mărturisim mânia față de greșeala lui, să ne prezentăm indignarea într-un alt fel și, să încercăm să-L rugăm pe Dumnezeu să se îndure de el. Și dacă, în loc să ne rugăm pentru el, spunem: „să-l vadă Dumnezeu, Dumnezeu să-i plătească pentru tot răul pe care mi l-ai făcut”, iar apoi in sinele nostru sperăm că Dumnezeu îl va pedepsi, de fapt îl blestemăm pe fratele nostru.

Chiar și atunci când spunem: „Lasă pe Dumnezeu să-l vadă”, dispoziția sufletului nostru acționează într-un mod tainic, afectează sufletul semenului nostru și el poate suferi un mare rău. Deci ai înțeles cum gândurile noastre rele, starea noastră proastă îi afectează pe ceilalți? De aceea trebuie să găsim și o modalitate de a curăța profunzimea sufletului nostru de tot răul. Când sufletul nostru este sfințit, iradiază bunătate. Apoi trimitem în tăcere dragostea fără să vorbim.

Hristos nu vrea niciodată răul nimănui. În schimb poruncește: „Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc, ca să fiţi fiii Tatălui vostru Celui din ceruri..[Matei, 5; 44. 45]

Sfântul Porfirie Kavsokalivitul.

Traducere: Dr Gabriela Naghi

3 comentarii la „Când spunem „Dumnezeu vede”, la ce ne referim?

  1. George Hanganu spune:

    yzynqj,uy-,;kr_:!myoç!HO¨

  2. Gabriela Naghi spune:

    Uşa milostivirii dumnezeieşti.
    Sfântul Tihon din Zadonsk

    Doamne, cât s-au înmulţit cei ce mă necăjesc! Mulţi se scoală asupra mea, mulţi zic sufletului meu: „Nu este mântuire lui, întru Dumnezeul lui!” Iar Tu, Doamne, sprijinitorul meu eşti, slava mea şi Cel ce înalţi capul meu (Ps. 3, 1-3). Credinciosului, mai ales celui care a petrecut în păcate, dar prin harul lui Dumnezeu s-a lăsat de ele şi s-a pocăit, adeseori satana îi insuflă gânduri rele, amintindu-i păcatele dinainte, şi cu ele îi strâmtorează conştiinţa, zicându-i: „Incetează să mai crezi, vei fi osândit. Uite cât ai păcătuit şi cât L-ai mâniat pe Dreptul Dumnezeu, Care tuturor le răsplăteşte după faptele lor. La ce să nădăjduieşti, afară de chin?” (Cuviosul Macarie Egipteanul, Omilia 11).

    Şi aşa, răul şi vicleanul duh vrea să-l aducă la deznădejde pe cel ce se pocăieşte. Atunci, i se poate răspunde:
    „Eşti un clevetitor şi eşti deja osândit, nu judecător, iar judecata a fost dată lui Hristos, Care a venit în lume să-i mântuiască pe păcătoşi, în Care cred şi eu şi cu harul Căruia nădăjduiesc să mă mântuiesc.”

    Şi trebuie să ne întoarcem spre rugăciune şi să ne întărim cu milostivirea lui Dumnezeu, pe care nici un păcat nu poate s-o biruiască. Oricâte păcate ar avea omul şi oricât ar fi de mari, Dumnezeu are şi mai multă milostivire, pentru că după cum El însuşi e nesfârşit, şi milostivirea Lui este nesfârşită.
    Şi meritele lui Hristos, prin care nouă, celor care credem în El, ne-a mijlocit milă, har şi iertarea păcatelor de la Tatăl Ceresc, sunt de asemenea nesfârşite, dumnezeieşti fiind.
    Cu această iubire de oameni dumnezeiască să te mângâi, suflete ce te pocăieşti, şi prin harul dumnezeiesc şi prin rugăciune rămâi neclintit în credinţă. Veşnica osândă din iad împreună cu diavolul este, negreşit, numai partea celor care nu vor să se pocăiască şi să înceteze cu păcatele, pe când celor ce s-au lăsat de păcate şi se căiesc le e deschisă uşa milostivirii dumnezeieşti.

    Sfântul Tihon din Zadonsk

    Cele mai frumoase rugăciuni, Editura Sophia

  3. Gabriela Naghi spune:

    POZIȚIA CURAJOSULUI MITROPOLIT MĂRTURISITOR LUCA DE ZAPORIZHIA

    Banda Pan Ereticului Bartolomeu cu păpușarii americani Zelensky și Epifanie amenință, șantajează, persecută și închid pe Ierarhii Ortodocși ai Bisericii Ucrainei sub conducerea Mitropolitului Onufrie
    Trebuia ca Autocefalia lui Bartolomeu să aducă pacea în Ucraina…

    Nu numai că nu a adus pace, dar cu „binecuvântările” sale, Ucraina s-a transformat într-un câmp de luptă sângeros al tragediilor neimaginabile. Persecuțiile lui Nero și Dioclețian au fost reînviate în timpul zilelor sale.

    Ereticul Patriarh al Constantinopolului este autorul moral suprem pentru persecuțiile tăcute, întemnițarea ierarhilor, precum Starețul Lavrei Peșterilor din Kiev, Mitropolitul de Visgord și Cernobîl, Pavlos, și Mitropolitul de Tulchin și Bratslav, Jonathan , persecuțiile , abuzurile, intimidarea. și chiar moartea preoților, călugărilor și credincioșilor, ocuparea bisericilor și pelerinaje

    Era clar că persecuția eroicului Mitropolit Luca din Mitropolia Zaporizhia și Melitopolis nu avea să întârzia să apară.

    La 9 august 2023, a fost chemat de Poliția Națională a orașului Zaporizhia pentru audieri.[1]

    După cum afirmă însuși Înaltpreasfințitul Mitropolit Luca în mesajul său înregistrat imediat după interogatoriu, el a fost urmărit penal în temeiul articolului 161 din Codul penal al Ucrainei (acțiuni intenționate care vizează incitarea la vrăjmășie și la ură religioasă).

    Tactica bolșevică a proceselor sumare, bazată pe propriile invenții și mărturii false neadevărate a fost aplicată și în acest caz.

    Înăuntrul Mitropolitului Luca arde flacăra Credinței și râvna noilor martiri și sfinți ruși! El știe foarte bine că cei care astăzi îl persecută pe el și pe toți frații lui Ierarhi, Preoți și Călugări ucraineni au aceeași îndrumare spirituală ca și cei din Rusia comunistă care au fost întemnițați în gulaguri, au exilat, au torturat și au ucis norul de noi Mucenici ruși ca marii Sfinți,Luca de Simferoupol și Sfântul Patriarh Tychon.

    Chiar și astăzi, guvernul Zelenskyi pro-nazist, pro-Union și condus de americani îl acuză de acuzații precum: Că folosește sintagma „blasfemie împotriva Duhului Sfânt”, așa cum a indicat un expert cunoscător de filologie… și astfel el este un dușman al Ucrainei…

    La întrebările persistente ale anchetatorului despre care este atitudinea sa față de Tomul Autocefaliei al Bisericii Ucrainei și „Mitropolitul” Epifanie, Mitropolitul Luca a răspuns:

    „ Cum pot accepta Tomul Autocefaliei, care a fost recunoscut doar de 4 din cele 16 Biserici? … Arată-mi chiar și un cuvânt jignitor, spre deosebire de cele care îmi zboară în față și despre Maica Biserică. Întotdeauna critic păcatul, dar nu omul. Omul, oricine ar fi el, este făcut după chipul lui Dumnezeu, dar acest chip poate fi întunecat de păcat. Trebuie să o spun, nu am dreptul să tac. Hristos ne cheamă să iubim pe toți, iar eu chem la iubire și nu la ură, chem la mântuirea sufletelor noastre nemuritoare neprețuite”.

    El a subliniat că intervențiile sale împotriva schismei sunt o datorie preoțească și că a evitat întotdeauna insultele personale.

    Inaltul Ierarh Mărturisitor Ortodox recunoaște războiul duhovnicesc care este în plină desfășurare în țara sa natală, Ucraina. Un război care are dimensiuni globale și universale, deoarece în acest moment întunericul Iadului s-a repezit asupra celor care se țin de Sfânta noastră Credință cu dinți și ghearele! De aceea, ca un adevărat Episcop ortodox, ca un adevărat Păstor al turmei lui Hristos, a spus concluzionând „Voi avea ca îndrumător datoria episcopală în ciuda primejdiei, care mă amenință. Ei mă pot ucide, dar cuvântul lui Dumnezeu nu va muri niciodată!”

    Măreția Ortodoxiei se relevă prin gura părinților mărturisitori, precum Mitropolitul Luca :
    „Încearcă să ne închidă gura… Trăim într-o perioadă minunată când avem de ales – fie să fim numărați cu evreii, fie să participăm la umilința Calvarului și după ce vom experimenta durerea Răstignirii, vom intra în Slava lui Dumnezeu” .

    Ierarhii greci dorm… în Ucraina Adevărații Păstori veghează și păzesc turma lui Hristos și a iubitei noastre Ortodoxia!

    Traducere
    https://katanixi.gr/sernoyn-stin-astynomia-gia-apologia-ton-agonisti-episkopo-zaporozie-loyka-itan-thema-chronoy/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *