„Nu părăsiți lavra, nu deveniți tădători” – mesajul IPS Pavel de Vyshgorod, arestat la domiciliu

Kiev, 6 aprilie 2023

Rămâneți în Biserica canonică și rămâneți la Lavra Peșterilor din Kiev, a îndemnat Starețul Mănăstirii într-o declarație video emisă din arest la domiciliu la începutul acestei săptămâni. Înaltpreasfințitul Mitropolit Pavel de Vyshgorod, care este stareț al Lavrei de 30 de ani, a fost informat oficial sâmbătă dimineață că este cercetat pentru incitarea la dușmănie religioasă prin criticile sale la adresa Patriarhiei de Constantinopol și a BOU schismatică și pentru că ar fi justificat agresiunea armată a Rusiei. Procesul s-a desfășurat neobișnuit de rapid și deja în acea seară a fost condamnat la două luni de arest la domiciliu într-un sat din afara Kievului, fără posibilitatea de a participa la slujbele divine, în timp ce ancheta preliminară continuă împotriva lui.

În videoclipul său publicat marți, Vladica Pavel a mulțumit tuturor pentru rugăciunile lor, subliniind că „mă întăresc foarte mult, îmi dau putere, duh, vigoare și statornicie în credință”. Înaltpreasfinția Sa a amintit, de asemenea, că Domnul Iisus Hristos a proorocit astfel de suferințe pentru credincioși, pentru care vom primi răsplată în Rai.

Adresându-se mirenilor care au apărat curajos Lavra vreme de o săptămână, Mitropolitul Pavel a spus: „Dragi frați și surori, rămâneți de Sfânta Biserica noastră Canonică, lângă Întâistătătorul ei, Preafericitul Mitropolit Onufrie, alături de episcopii credincioși și de preoția Sfintei noastre Biserici”.

Și întorcându-se către monahii Lavrei, i-a îndemnat și pe aceștia să rămână puternici în continuare: „Dragi frați, iubiții mei, sfatul duhovnicesc, preoții, toți monahii, novicii… Sunt cu voi. Un lucru vă rog: nu părăsiți Lavra, nu deveniți trădători. Când Hristos era pe Cruce, toți au fugit, lăsându-L în pace. Nu-L părăsiți astăzi.”

Din păcate, Arhimandritul Avraam, a decis să părăsească Biserica și să se alăture schismaticilor, fiind numit stareț al propriei organizații numită „Lavra Peșterilor din Kiev”.

Vlădica Pavel a avut și un mesaj pentru oponenții Bisericii, spunându-le că într-o zi le va fi rușine de acțiunile lor. „Dacă nu te-ai dus la biserică să te rogi, nu te duce acolo pentru propria ta condamnare”. Și vorbind despre el însuși, Mitropolitul Pavel a spus: „Nu sunt descurajat. Nu am de ce să mă tem… Simt un val de putere duhovnicească. Ceea ce se întâmplă este un dar de la Dumnezeu pentru a-mi întări credința și, poate, pentru a arata pe cineva care să fie mai puternic în credință.”

Traducere: Sora Gabriela Naghi

Sursa: https://orthochristian.com/152951.html

NOTA: Cu dragoste va indemn pe toti să-l pomeniți la rugăciune și la Sfintele Slujbe pe IPS Pavel, și veti vedea lucrarea lui Dumnezeu prin Sfinții ale căror Moaste se gasesc în Lavra.

3 comentarii la „„Nu părăsiți lavra, nu deveniți tădători” – mesajul IPS Pavel de Vyshgorod, arestat la domiciliu

  1. Ioan spune:

    Ereticii nu reprezinta idealul nationalist.E plina istoria Bisericii de clerici eretici si nici pe departe sa reprezinte Biserica.Cum sa bagi eretici in CSAT?Ne bate DumnezeuCum sa fie ereticii cu tara,cu neamul romanesc?Prelatii din Romania nu au cum sa fie cu poporul,sa apere interesele nationale ca oameni vanduti.Ca sa pui un prelat in CSAT trebuie hotarat data jos toata conducerea BOR de la A la Z si inlocuita cu una ortodoxa cu ierarhi ortodocsi romani hirotoniti de ierarhi ortodocsi,cred eu din alte tari ortodoxe.Alta solutie nu exista pt redresarea neamului romanesc.Trebuie inceput pe cale politica in Parlament,in proteste masive de strada condamnarea ecumenismului si scoaterea ecumenismului in afara legii si introducerea lui in codul penal ca infractiune,introducerea in codul penal a apostaziei prin ecumenism ca infractiune de inalta tradare nationala si religioasa.De asemenea introducerea in codul penal a blasfemiei impotriva credintei ortodoxe si a calcarii juramantului depus la hirotonie de episcop si preot si staret de manastire ca vor face totul sa apere credinta ortodoxa asa cum au predanisit-o Sfintii Parinti si cele 7 sinoade ecumenice si locale in care s-au condamnat toate ereziile prin taierea din sanul Bisericii a tuturor ereziilor si a tuturor ereticilor si le-au blestemat atat pe ele cat si pe cei care vor indrazni pe viitor sa dezbine Biserica sustinand vreo erezie cat de mica.nu facem acestea nu se va putea indrepta niciodata nimic in tara si vom trage blestemul ereziei si ereticilor pentru ca starea aceasta de blestem care este acum in Romania in clipa de fata pare incurabila.Nu se fac pasii pentru condamnarea politica a ereziei ecumeniste de pe teritoriul Romaniei nu vom iesi de sub blestem si se vor intampla lucruri numai pe placul dusmanilor Romaniei ca blestem.

  2. Gabriela Naghi spune:

    A fi om puţin este?
    Sfântul Nicolae Velimirovici

    Fă binele şi-l îngroapă sub piatră, el îşi va face limbă din piatră şi va vesti lumii.

    Dacă eşti în temniţă pentru dreptate, toate stelele vor străluci deasupra închisorii tale şi vor lucra pentru libertatea ta. Dacă eşti la spânzurătoare pentru dreptate, toate cerurile nu vor avea astâmpăr şi vor lucra ca să preschimbe moartea ta în viaţă.

    „Fii om” este puţin spus. „Fiţi dumnezei,” zice Sfânta Scriptură. „Fii om” este un program scurt. „Fiţi dumnezei” este programul cel mai înalt.

    Flămânziţi, niciun program nu vă va sătura, în afară de cel mai înalt.

    Însetaţi, niciun program nu vă va adăpa, în afară de cel mai înalt.

    Cei ce vă şoptesc la ureche „fiţi oameni,” de fapt vă şoptesc „fiţi ceea ce sunteţi,” dar în alt chip.

    Iar Dumnezeu, cu încredere în voi, vă şopteşte taina cea mai înaltă şi cea mai dragă: „fiţi dumnezei!” Şi nimic mai mult decât aceasta nu se poate spune. Dincolo de aceasta, cuvintele se pierd, iar tăcerea se face grăitoare.

    Extras din Gânduri despre bine și rău – Sfântul Nicolae Velimirovici, Editura Predania.

  3. Felix spune:

    Nu parasiti Ortodoxia!
    Pregatire pentru unirea cu romano-catolicii!
    Preludiu: Impreuna praznuirea Pastilor cu romano-catolicii!

    O singură zi pentru Înviere – Papahagi va cere Sfântului Sinod să calculeze data Paștilor pe calendarul gregorian | replicaonline.ro
    https://www.replicaonline.ro/o-singura-zi-pentru-inviere-papahagi-va-cere-sfantului-sinod-sa-calculeze-data-pastilor-pe-calendarul-gregorian-552495?z=l

    👇
    Arhimandritul Epifanie Theodoropulos:

    Impreuna-praznuirea Pastelui

    (…)

    Chiar daca Biserica va fi de acord (ceea ce nu doresc) cu imediata indreptare a calculului echinoctiului si a lunii pline, va evita cu desavarsire sa lege indreptarea de savarsirea praznuirii Pastelui impreuna cu eterodocsii.
    Daca se va afla in fata propunerilor de sarbatorire a Pastelui sau a oricarei alte sarbatoriri impreuna cu eterodocsi (ereticii).
    Biserica este datoare sa evite chiar si discutia despre acest subiect.
    Aceasta discutie trebuie sa se excluda cu toata puterea si cu orice pret, deoarece ar constitui rasturnarea din temelie a Dogmaticii Ortodoxe si a Eclesiologiei insasi.
    Ori credem ca suntem Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca, si Apostoleasca, ori nu credem.
    Biserica Ortodoxa, convinsa ca ea este Trupul lui Hristos, Stalpul si Temelia Adevarului, Visteria Harului, Laboratorul Mantuirii, se intereseaza cu multa grija de intoarcerea la ea a celor rataciti, dar se dezintereseaza cu desavarsire de discutiile celor din afara, de vreme ce aceia au ramas in inselare.
    Sinodul I Ecumenic a dorit sa decreteze o Sarbatoare comuna (Invierea), dar pentru membrii Bisericii, nu pentru cei aflati in afara ei. N-a discutat nici cu gnosticii, nici cu marcionitii, nici cu maniheii, nici cu montanistii, nici cu donatistii ca sa afle o baza comuna de intelegere asupra sarbatoriri comune.
    Iar mai tarziu, cand s-au taiat din Trupul Bisericii arienii, nestorienii, monofizitii, iconoclastii etc…etc, Biserica n-a cugetat nicicand sa ajunga la o intelegere cu aceia asupra decretarii sarbatoririi comune, fie ea a Pastelui sau a oricarei alte sarbatori.
    Biserica isi randuieste problemele avand in vedere numai si numai interesul mantuitor al madularelor sale, iar nu dorintele celor care se afla in afara Trupului Bisericii.
    Daca sarbatorile ereticilor coincid cu cele ale Bisericii, sa coincida.
    Daca nu coincid, sa nu coincida.
    Biserica nu se sfatuieste de la egal.la egal cu ereticii.
    Desigur, sta de vorba cu ei, dar numai ca sa le arate calea intoarcerii.
    A se intruni ortodocsii in „Simpozioane ecumenice” sau in alt tip de conferinte cu adunatura cea pestrita a ereticilor si sa se sfatuiasca cu ei despre fixarea sarbatorilor comune, ramanand insa si unii si altii (ortodocsii si ereticii) intre propriile hotare dogmatice, acesta este un fapt necunoscut si de neconceput in istoria Bisericii, mirosind a sinistru a sincretism religios care duce la consacrarea coexistentei armonioase si netulburate a adevarului cu inselarea, a luminii cu intunericul, ce se pot explica ca „semne ale vremurilor” (de pe urma).

    Cu multa cinste si dragoste in Domnul nostru Iisus Hristos.
    10 mai 1974

    Extras din:
    Cele doua extreme Ecumenismul si Stilismul, Editura Evanghelismos, 2006,
    pp. 46-50.
    👇

    Sfantul Iustin Popovici:

    Sfantul Grigorie Palama, ne aduce Buna Vestire Apostolica:

    Pacatul ne desparte, fara indoiala, de Biserica, si numai pocainta ne impaca cu Biserica;
    Iar păcatele împotriva Adevărului Bisericii sunt grave pentru toți.
    Chiar și episcopii eparhiilor, învățătorii autorizați ai adevărului, nu sunt scutiti de această regulă: dacă rămân credincioși Tradiției Duhului Sfant și lucrează în armonie cu întreaga invatura de credinta a Bisericii si dacă marturisesc credinta nestirbita în eparhiile lor, atunci ei sunt în Adevăr.
    Dar dacă episcopii se abat de la credinta Bisericii Sobornicesti, își pierd nu numai arhieria, ci și însăși calitatea de creștini, iar anatemele lor nu mai au nicio valoare.
    Nu numai episcopii, ci chiar Biserici locale întregi pot cadea de la Adevăr, astfel încât Confesiunea Franco-Latină (Romano-Catolicismul) nu s-a întors încă la Ortodoxie.
    Biserica, Stâlpul și Temelia Adevărului, nu este mai puțin statornică și fermă, bazându-se temeinic pe cei care marturisesc adevărul dogmatic ortodox – numai acestia fac parte din Trupul Bisericii Sobornicesti.

    Toți cei partasi in Trupul Bisericii Sobornicesti marturisesc adevărul lui Hristos, iar cei care au abandonat adevărul marturisirii de credinta ortodoxa s-au taiat, prin urmare, din Trupul Bisericii.
    Minunea infailibilității Bisericii se realizează doar în comuniune de credinta cu Trupul întregii Biserici Sobornicesti.
    Aceasta înseamnă că infailibilitatea Bisericii rămâne, în cele din urmă, privilegiul exclusiv al lui Hristos, dreptul lui Hristos, Capul Bisericii, care le dă oamenilor darurile Duhului Sfant — în special episcopatului apostolic — de care toți pot fi nevrednici, insa continua să trăiască și să se manifeste în Trupul Său ca un întreg sobornicesc.
    Biserica, Trupul lui Hristos, îmbrățișează în egală măsură îngerii și oamenii neprihăniți din toate timpurile.
    Noi, cei din lumea pământească, știm, de la Dumnezeul-Om: Adevărul este Dumnezeul-Om.
    Adevărul este Logosul Dumnezeului întrupat; Adevarul este Trupul Dumnezeului-Om Hristos = Biserica. Această veste bună a fost vestită de Dumnezeul Atotputernic și de Însuși Domnul Hristos și s-a arătat împlinita în lumea pământească, care se îneacă în marea fără țărm a minciunilor: „Eu sunt Adevărul”.
    Și acesta este Adevărul, care este singura cale spre viața veșnică și viața veșnică însăși, cu toate lucrurile sfinte și frumusețea divină, la care ochiul omului nu a privit, și urechea nu a auzit, și inima omului nu a ajuns.
    Tot ceea ce este Dumnezeul-Om este infinit și nelimitat din toate punctele de vedere.
    Iar Dumnezeul-Om – Adevărul eliberează ființa umană de toate limitările ucigașe.
    Acestea sunt păcatul, moartea și diavolul.
    Acestea se străduiesc cu toată puterea lor să limiteze infinitatea asemănătoare lui Dumnezeu a omului și nelimitativitate dorului de Dumnezeu, să slăbească, să abata, să captureze, să paralizeze, să distrugă, să reducă pe om la stadiul de non-ființă și astfel să-l arunce pe om în iadul lor teribil care luptă cu Dumnezeu, în care nu există sfârșit nici in chinuri, nici in orori, nici in hule, nici in răutate.
    Eliberarea de asta cum o dobandim?
    Numai prin Domnul Hristos și prin libertatea Dumnezeului-Om care este in Hristos.
    El a spus:
    „Și veți cunoaște adevărul și adevărul vă va elibera.”
    De cine ne elibereaza? — de păcat, de moarte și de diavol.
    Într-adevăr, Domnul Hristos Atotmilostiv a eliberat neamul omenesc de cele trei cumplite,
    antihristice: păcatul, moartea și diavolul.
    Și eliberează în mod constant pe oricine dorește.
    De aici vestea bună a Sfântului Apostol și porunca:
    „Stați în libertatea cu care Hristos ne-a eliberat și nu vă mai lăsați prinși din nou în jugul sclaviei”.
    Și acest lucru este posibil pentru oricine crede.
    Potrivit promisiunii Atotmilostivului Milosard și a Atotcuprinzătorului: „Toate lucrurile sunt cu putință celui ce crede”.”

    Dogmatika Pravoslavne Crkve – Tom III (drugi deo) – Strana 40 – Svetosavlje
    https://svetosavlje.org/dogmatika-pravoslavne-crkve-tom3-2/40/

    Parintele Gheorghe Kapsanis:

    Atitudinea aceasta a aratat-o Biserica dintotdeauna fata de Papalitate.
    A simtit, asadar, Biserica ca devierea papistasa nu consta doar in adoptarea unui alt sistem de conducere, ci si in pervertirea, in profunzime a duhului evanghelic.
    Sfintii Parinti nu erau naivi, nici fanatici sau extremisti, atunci cand elaborau tratate prin care faceau dovada ereziei lui Filioque.
    Purcederea Duhului Sfant si „de la Fiul” inseamna in ceea ce priveste Sfanta Treime, dualitate, adica, semi-sabelianism, subestimand pe Duhul Sfant si falsificand dogma Sfintei Treimi.
    Pana in ziua de azi, latinii romano-catolici considera harul necreat al Duhului Sfant, ca fiind o energie creata.
    Din pacate, si aceasta este una din numeroasele diferente dintre noi si ei, care trebuie luata serios in considerare.
    Nu doar filioque, primatul papal si infailibilitatea papei se regasesc intre diferentele de baza dintre Biserica Ortodoxa si confesiunea romano-catolica, ci si cele expuse mai sus.
    Daca romano-catolicii nu accepta adevarul ca harul lui Dumnezeu este necreat, nu ne putem uni cu romano-catolicii. Pentru ca atunci cum se va realiza unirea, din moment ce harul Duhului Sfant care ne uneste in Trupul Bisericii este considerat de latinii ca fiind energie creata si nu necreata a Duhului Sfant?

    Profesorul Dimitrie Tseleghidis:

    Este, deci, clar ca, in mod oficial, incepand cu anul 1014, cand Papa a fost scos din pomenirea ca episcop, din dipticile Bisericii Ortodoxe, romano-catolicismul a cazut/a fost taiat din Trupul Bisericii.
    Practic, aceasta inseamna ca nu mai are credinta apostolica si nici succesiune apostolica, nu mai poate transmite harul necreat si, prin extensie, nu mai are Sfinte Taine valabile, care sa faca partasi pe credinciosi la comuniunea indumnezeirii in Trupul Dumnezeului-Om, Biserica.
    Si pentru ca Biserica nu poate decat sa fie si sa ramana, pana la sfarsitul veacului, Una si Nedespartita, orice alta confesiune sau comunitate crestina, care nu marturiseste dogma ortodoxa nestirbita, este pur si simplu eretica.
    Nu pot exista mai multe Biserici divizate, pentru ca aceasta ar constitui o contradictie in termenii „una” si „multe” sau intre „una” si „divizata”.
    Termenul „divizat” anuleaza, de fapt credinta in realitatea Bisericii, care poate fi inteleasa doar ca Una si nedespartita, conforma cu constiinta ortodoxa.
    Atunci cand cineva vorbeste, in cunostinta de cauza de o Biserica divizata, este ca si cum ar nega credinta Bisericii Sobornicesti, ca si cum ar nega identitatea si constiinta de sine a acesteia.
    Din formularea Simbolului de Credinta reiese ca unitatea, ca trasatura fundamentala a intregului, in cazul de fata ca trasatura a Bisericii cea Una, constituie certitudine ontologica, garantata in mod absolut si incontestabil de Capul Bisericii, respectiv de Hristos, prin prezenta continua a Duhului Sfant in Trupul Bisericii, inca de la Cincizecime.
    Ca adevar dogmatic, unitatea Bisericii se exprima atat in constiinta de sine, cat si in experienta duhovniceasca a acesteia.
    Daca, insa, Biserica este Una, conform Simbolului de credinta atunci, nu pot exista exista biserici eterodoxe, insa nici biserici surori, fiice sau nepoate.
    Biserica este cea Una si neasemuita – si intotdeauna nedespartita – aceasta dand nastere membrilor ei in mod tainic, „din apa si din Duh”, adica nu naste alte Biserici.
    Diferitele Biserici ortodoxe locale constituie manifestari in spatiu si timp a Bisericii celei Una si neasemuite.
    Desigur, Biserica nu poate fi in acelasi timp si Una si divizata.
    Pentru ca diviziunea inseamna impartirea unui intreg in doua sau mai multe parti.
    Prin urmare, a considera Biserica drept divizata vine in contradictie, astazi, cu formularea clara existenta in Simbolul de Credinta ceea ce, conform Hotararilor Sinoadelor Ecumenice, atrage dupa sine caterisirea si excomunicarea din Trupul Bisericii, in functie de caz, a aceluia care insista in acest punct de vedere.

    Sfantul Ierarh Martir Ilarion Troitsky:

    Daca in afara Trupului Bisericii celei Una exista Sfinte Taine valabile care transmit harul necreat, daca plinatatea comuniunii indumnezeirii nu este limitata doar intre hotarele Trupului Bisericii celei Una, atunci presupunerea ca exista mai multe biserici si biserici nedepline prinde contur plauzibil si inseamna ca articolul al noualea din Simbolul Credintei, „Cred intr-Una Biserica” , il lepadam/anulam!
    Asadar, nu pot exista niciun fel de biserici sau biserici nedepline.
    Daca recunoastem ca confesiunea romano-catolica transmite si ea har prin „Taine” si acest fapt nu contrazice dogma Bisericii celei Una, atunci trebuie sa intram in comuniune euharistica cu romano-catolicii.
    Dar asta este exclus!
    Nu exista Taine valide care transmit har dumnezeiesc in afara Trupului Bisericii celei Una a lui Hristos.
    Este imposibil pentru Biserica cea Una, Trupul lui Hristos, sa recunoasca ca exista Taine in afara Trupului Bisericii lui Hristos!

    Ei promovează deschis la televizor sărbătorirea in comun a Paștelui cu ereticii în 2025.

    https://tasthyras.wordpress.com/2023/04/10/%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%89%ce%b8%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%cf%87%cf%84%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%b7%ce%bb%ce%b5%cf%8c%cf%81%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *