Părăsiți calea pierzării. Cugetări duhovnicești

Jocurile și orice petreceri pagânești sunt ispite diavolești. Acestea, ca niște site cern creștinismul. Cei care se strecoară printr-însele, sunt făina creștinismului menită jitniței lui Hristos, iar cei care se opresc în ele sunt tărâțele creștinismului, care singuri se aleg pentru a fi lepădați în lăturile porcilor încornorați.

Mulți înfierbântându-se de focul curviei, au curvit cu mintea iar trupurile feciorești și le-au păzit; însă inimile și le-au pângărit (Matei 5, 28). Alții căzând, prin pocăință cu plângere amară, fecioria pierdută și-au redobândit-o, fii ai lui Dumnezeu au devenit și Împărăția cerului și-au agonisit.

Cu cât trupul va crește mai mult, cu atât sufletul se va pipernici, și cu cât trupul va scădea cu atât sufletul va crește. De accea zicea și apostolul: ,,Când sunt mai slab atunci sunt mai tare‘’, adică mai departe de îngâmfare și mai aproape de Dumnezeu.

Creștinii, care își răstignesc trupul cu patimile și cu poftele, se întraripează cu Dumnezeescul dor și zboară pe aripile virtuților creștinești către desăvârșirea chipului și asemănării Dumnezeești.

Lucrează ziua ca să te odihnești bine noaptea.

Mai bine este a suferi și a plânge aici, decât dincolo în veșnicie.

Cei ce zic că aici e raiul și iadul ,, sunt înrudiți cu dobitoacele cele care n-au suflet’’. Aceștia-s guri de iad care varsă duhoarea patimilor infernale în lume.

Vrei să devii ostaș al lui Hristos? Transformă-ti lăcomia în milostenie, înbuibarea în cumpătare și obrăznicia în smerenia blândețelor.

Fiecare creștin, fie cât de bun, este supus căderilor, pentru că nu suntem Îngeri ca să nu greșim; dar nici draci să nu ne pocăim.

Jocurile, praznicile drăcești, glumele, vorbele putrede, râsurile, alcoolul și femeile despart pe ostașii lui Hristos de Dumnezeu.

Ostaș al lui Hristos se numește cel ce se ostenește și se defaimă zilnic pe sine. Ostașii lui Hristos, de și-ar împlini chiar toate datoriile, totuși, să se prihănească înaintea oamenilor spunând că-s slugi netrebnice, care încă nu și-au făcut datoria de ostași precum se cade.

Vrei să rămâi ostaș al lui Hristos? În tot locul și în tot timpul să ai pe Dumnezeu înaintea ta. Toate lucrurile tale să le faci după învățăturile Dumnezeeștilor Scripturi, în așa fel ca fiecare, ca și niște monede să poarte pe ele chipul Împăratului Ceresc. Din adevărata viețuire să nu te clătești niciodată.

Ostaș al Domnului! Vrei să devii învingător, agonisește-ți focul dragostei serafimicești, ochi heruvimicești mulți spre priveghere, statornicie în viețuire creștinească, asculare desăvârșită a Dumnezeeștilor Scripturi, smerenie, altfel…vei fi doar un creștin amețit, ba chiar și omorât.

Creștine! Vrei sa devii și să rămâi ostaș (a treia moliftă după Sf. Evanghelie de la botezul pruncilor.) a lui Hristos, adică creștin nebiruit? Agonisește-ți aceste trei trepte pentru suișul duhovnicesc: credință, nădejde și dragoste; lepădare de sine, luarea Crucii și urmarea lui Hristos; înstrăinarea de patimi și ospățuri lumești, sărăcie de bogății diavolești și tăcere cu smerită cugetare în necazuri.

Vrei ca rugăciunea să-ti fie bine primită? Mai înainte de a-ți întinde mâinile pentru rugăciune, roagă-te mai întâi pentru binele vrăjmașilor tăi, și fii sigur că vei căpăta orice vei cere după voia lui Dumnezeu. Când gura cântă fără minte și inimă, zadarnică este toată osteneala.

Omul își pune mintea sa ori în slujba Domnului Dumnezeu, ori în slujba lumii, ori în slujba diavolului.

Cel ce iubește necazurile – pe care trebuie să le aibă fiecare, ca urmaș al lui Hristos (Ioan 16,33) – își agonisește bucurie și odihnă vremelnică și veșnică.

Mulți creștini zeloși și-au topit trupul luptând ca ostași ai lui Hristos, însă lepădând dreapta socoteală s-au tăiat de la Biserica lui Hristos ca niște mădulare putrede.

            Cei ce pe creștini smintesc, de Hristos se despart; iar cei ce pe creștinii căzuți îi dobândesc pentru Împărăția cerurilor, au pe Dumnezeu cu ei.

Peștii care sar din apă afară pe pamânt, mor; tot așa mor sufletește și creștinii care ies afară din cuvântul lui Dumnezeu și viețuirea creștinească, pe meleagurile viețuirii lumești.

De am făcut ceva bine, Domnul să fie lăudat, căci El cu mine a lucrat; iar pentru ale mele căderi rog pe toți să fiu iertat.

Vipera care-ți periclitează mai mult existența păcii și a vieții, este tocmai aceea pe care ai miluit-o, ajutat-o și încălzit-o.

Copii crescuți departe de învățătura, certarea și frica Domnului, sunt cele mai înveninate vipere care otrăvesc, distrug pacea și viața părinților lor.

Creștinii care au rupt firul viețuirii cu Izvorul vieții, Iisus Hristos, s-au tăiat și au încetat de la adevărata viețuire.

Omul mort sufletește, este un idol împodobit cu felurite zorzoane lumești.

După cum morții trupește nu văd, nu aud, nu simt, nu se mișcă și putrezesc; tot astfel și cei ce-și omoară sufletele, nu văd mâna Atotputernicului Dumnezeu,  Care cârmuiește și îngrijește de toate, nu aud glasul lui Dumnezeu care-i cheamă la mântuire, lumină și fericirea veșnică, nu simt însemnătatea Dumnezeeștilor și minunatelor lucrări care urmează unele altora cu scopul de a-l ferici pe om aici și în veșnicie, nu se mișcă a lucra în ogorul Domnului și al sufletului său pentru a-și agonisi fericirea veșnică, putrezesc în fărădelegi, se strică în felurite patimi blestemate oricât i-ai îmbrăca cu cuvântări sfinte și i-ai încinge cu hotărâri Dumnezeiești.

Omenirea, care ajunge mascaraua lumii, făcând praznice drăcești, cu jocuri, cântece satanicești, sudalme, beții ș a. sunt ca niște curți și case pustii în care intră și ies toate dobitocele fără de nici o piedică, lăsând în urmă-le doar murdăria drept mulțumire.

Fiecare muritor se pune în lumea aceasta, ori în slujba lui Hristos, ori în slujba lumii, ori în slujba diavolului. Fiecare muritor își va lua plata după fapta și stăpânul pe care l-a slujit aici.

După cum într-un corp slab trupește se încuibează râia și feluriți paraziți, tot așa și într-un om slab duhovnicește, se încuibează patimile ori minciuno-învățăturile rătăcite și răzvrătite ale sectarilor și ateilor.

Omenirea, care și-a ucis sufletul și s-a întunecat icoana Dumnezeirii dintr-însa, ajunge s-o joace toți derbedeii și nespălații ca pe urși și maimuțele de pe la comedii.

Jocurile aprind focul curviei. Sarea iese din apă și dacă se atinge iarăși de apă se topește; tot așa și creștinii ies din împreunarea trupească (Ioan 3,6) și dacă se apropie fără de lege unii de alții, se topesc (Rom.1,29-32; 8,4-14; 1 Cor.6,18) duhovnicește prin aprinderea curviei.

Jocurile și celelalte blestemății cu care dănțuiesc, aprind un uriaș foc care pângărește și distruge creștinismul cel curat (Mt.5,8).

Creștinii, care petrec în Duminici și sărbători după buna rânduială pusă de Dumnezeu în Sfânta Sa Biserică, se aseamănă cu Îngerii lui Dumnezeu; iar creștinii care petrec zilele sfinte contra Dumnezeeștilor rânduieli, jucând, horind, flecărind, răzvrătindu-se împotriva preoțimii și a poruncilor Dumnezeești, sunt asemea diavolilor.

Rânduiala bună păstrează armonia între făpturile cerești și pământești; între cele înțelepte și simple, rânduiala arată: frumusețe, podoabă, lumină și strălucire.

Iubitorii de minciuni sunt căzuți în prăpastia pierzării chiar și când ei cred că stau bine în credință.

Jocurile și îmbuibările pântecelui sunt maicile dobitoceștii curvii. Jucătorii, veselindu-se păgânește, își încătușează pentru veșnicie sufletele cu lanțurile păcatelor. Jucătorii se înjugă (2 Cor.6,14-46) cu necredincioșii și trag la trăsurile dracilor. Creștinii, care nu se lasă de jocuri și alte blestemății, se vor osândi în bezna iadului și focul nestins de desuptul jidovilor, turcilor și păgânilor (Lc.12,47, Ioan 9,41), pentru că ei cunoscând voia lui Dumnezeu, au călcat-o în picioare cu obrăznicie fără a se mai îndrepta.

Nunta făcută cu lăutari, ospețe cu cântecele Afroditei, jocuri și alte blestemății, este o nuntă păgânească. E un praznic drăcesc, pustiu de tot ce-i sfânt, lipsită de blagoslovenia și harul lui Dumnezeu. În loc de Dumnezeu cu îngerii, la aceste nunți batjocorite prin obiceiurile drăcești, stă Beelzebub, cu oastea lui drăcească. Vai de tinerii care fac astfel de nunți! Daca încep căsnicia lor fără Dumnezeu… Cine să le ajute lor? Dracii? Cine are ochi de văzut și urechi de auzit, vadă, audă și înțeleagă.

Jucătorilor, drept vorbind, ar trebui să li se scrie pe piatra mormântală, ori pe Cruce, în loc de: ,,aici se odihnește robul lui Dumnezeu (N.N.)‘’; așa ,,Aici zace stârvul neînsuflețitului idolatru care și-a închinat viața ,,idolului jocurilor Dionis”, păscând porcii drăcești ai patimilor josnice”.

Iubitorii de adevăr chiar și căzând stau, pentru că se ridică și se îndreptează prin pocăintă ca David și Petru. Iubitorii de adevăr, sunt ca vița și fasolea agățată pe arac, se ridică, crește și aduce roade.

Patima împlinită odată, te silește să-i slujești din când în când până te încătușează, se face obicei, fire. Și patima înrădăcinată în fire, nu mai are lecuire. Deprinderea în rău, mai mult te silește și învață decât a dascălilor povață.

Când scade credința în popor, lingușirea crește și minciuna împărățește, atunci adevărul se încarcerează, dreptatea se înmormântează; iar omenire ajunge de blesteamă pe cele dintâi, plângând și oftând după adevăr și dreptate să le audă și să le vadă.

Mai buni sunt cei simpli și cu frica Domnului, decât cei cu cunoștințe multe și cu năravuri urâte.

Cine fuge de lumină se prăbușește în întuneric; iar cei ce fug de adevăr, dau peste Satana, tatăl minciunilor.

Cel ce slujește adevărului este fiu a lui Dumnezeu; iar mincinoșii se înfiază diavolului. (Ioan 8,44).

Jocurile transformă pe creștini în idolatri, care se vor osândi pe veșnicie în iad (1 Cor.10,7; Apol.21,8; 22,15).

Jucătorii cad sub osânda preacurvarilor. (Mt.5,28; Iac.4,4). Jocurile despart pe creștini de Dumnezeu cel viu. Jocurile pun pe creștini sub afurisanie. Jocurile, făcând pe creștini să calce poruncile Dumnezeești și prin aceasta să se arate neiubitori de Iisus Hristos, ii pune sub Anatemă (1 Cor.16,22). Jocurile pun pe părinții trupești și duhovnicești – care le părtinesc și dau slobozenie de a juca, – sub Anatemă (Gal.1,6-9). Jocurile pun pe părinții copiilor ce joacă, sub Anatemă (Pravila Bisericească). Jucătorii își ucid sufletele idolatrizându-se. Jocurile sunt lucruri drăcești puse în slujba lui satana pentru prăbușirea creștinilor în iadul veșnic. Jocurile sunt scornite de draci și de slugile lor. Jucătorii n-au parte cu Hristos.

Ioana Ciobanu – Arad

2 comentarii la „Părăsiți calea pierzării. Cugetări duhovnicești

  1. Ioan spune:

    As vrea sa dezbatem o chestiune destul de importanta si intentionez sa indemn sa se faca demersurile necesare pentru instituirea unui intreg sistem-cadru legislativ care sa vizeze AI si domeniile de interactiune umana.Va rog sa o puneti in tema pe Doamna senator Diana Sosoaca pt.ca vizeaza si meseriile de avocat,judecator,procuror s.a. din toate domeniile.

    Haidem sa plecam de la o idee care e realitate desigur:intelig.artif. tinde sa acopere aproape tot spectrul vietii.Robotii sunt cei care auxiliaza omul in aproape toate domeniile DAR raman componente tehnice .Si caut sa fiu cat mai comprimat:in procesul didactic robotul nu este bine venit pentru ca un component tehnic nu poate fi niciodata formator,didact si dorim sa se impuna cadru legal pt scoaterea intel.art.din invatamant pt.ca in interactiunea umana de acest tip tot un om trebuie sa interactioneze cu elevii/elevul pt.ca la elev exista niste actiuni/particularitati care necesita pt el interactiune umana.Abaterile elevului,motivatiile abaterilor,premierea lui,acordarea de note daca s-ar rezolva cu masina ar fi fost imposibil acest lucru deoarece in timpul abordarii elevului acesta ar incepe sa planga sau sa fie plin de fericire ceea ce masina nu ar putea invata nici in 1000 de ani cum sa interactioneze cu copilul din clasa pt ca nu are dragoste,ura,ciuda,fericire,empatie,antipatie ca omul din care cauza masina va sfarsi in final in batjocura intregii clase pana la a se cere eliminarea ei ca fiind inutila elevilor pt acest scop.

    In justitie robotul pt ca nu are ura ,pornire emotionala spre ucidere ca omul;pt ca nu are CONSTIINTA,element capital in actul de justitie si pt avocati si pt procurori,judecatori,grefieri ar putea ajunge obiectiv de speculat si nicidecum de infaptuire a justitiei.Un robot nu va sti niciodata sa fure,sa violeze,sa fie criminal constient de sine;robotul nu va avea niciodata sentimentul vinovatiei,un alt punct capital in actul de justitie pt care nu se recomanda interferenta cu masina.Un robot nu va avea in veac sentimentul de vina in actiuni specific umane de corupere de minori,de corupere in acte de coruptie;robotul nu va avea niciodata culpabilitatea tradarii,culpabilitatea actului de violenta fizica,culpabilitatea minciunii.(Va urma).

  2. Ioan spune:

    As vrea sa dezbatem o chestiune destul de importanta si intentionez sa indemn sa se faca demersurile necesare pentru instituirea unui intreg sistem-cadru legislativ care sa vizeze AI si domeniile de interactiune umana.Va rog sa o puneti in tema pe Doamna senator Diana Sosoaca pt.ca vizeaza si meseriile de avocat,judecator,procuror s.a. din toate domeniile.

    Haidem sa plecam de la o idee care e realitate desigur:intelig.artif. tinde sa acopere aproape tot spectrul vietii.Robotii sunt cei care auxiliaza omul in aproape toate domeniile DAR raman componente tehnice .Si caut sa fiu cat mai comprimat:in procesul didactic robotul nu este bine venit pentru ca un component tehnic nu poate fi niciodata formator,didact si dorim sa se impuna cadru legal pt scoaterea intel.art.din invatamant pt.ca in interactiunea umana de acest tip tot un om trebuie sa interactioneze cu elevii/elevul pt.ca la elev exista niste actiuni/particularitati care necesita pt el interactiune umana.Abaterile elevului,motivatiile abaterilor,premierea lui,acordarea de note daca s-ar rezolva cu masina ar fi fost imposibil acest lucru deoarece in timpul abordarii elevului acesta ar incepe sa planga sau sa fie plin de fericire ceea ce masina nu ar putea invata nici in 1000 de ani cum sa interactioneze cu copilul din clasa pt ca nu are dragoste,ura,ciuda,fericire,empatie,antipatie ca omul din care cauza masina va sfarsi in final in batjocura intregii clase pana la a se cere eliminarea ei ca fiind inutila elevilor pt acest scop.

    In justitie robotul pt ca nu are ura ,pornire emotionala spre ucidere ca omul;pt ca nu are CONSTIINTA,element capital in actul de justitie si pt avocati si pt procurori,judecatori,grefieri ar putea ajunge obiectiv de speculat si nicidecum de infaptuire a justitiei.Un robot nu va sti niciodata sa fure,sa violeze,sa fie criminal constient de sine;robotul nu va avea niciodata sentimentul vinovatiei,un alt punct capital in actul de justitie pt care nu se recomanda interferenta cu masina.Un robot nu va avea in veac sentimentul de vina in actiuni specific umane de corupere de minori,de corupere in acte de coruptie;robotul nu va avea niciodata culpabilitatea tradarii,culpabilitatea actului de violenta fizica,culpabilitatea minciunii.(Va urma).

    Trebuie,e necesar ca intreaga societate sa discute aceste aspecte;chiar sa fie subiect de barfa ca sa se caute ca un invinuit sa fie scos basma curata.Exista portite cu care AI poate fi scoasa din justitie,din invatamant,din primarii(din primarii in sensul ca tocmai AI poate deveni acolo instrument de inselaciune,fraude),din politie,din aparare(in aparare poate deveni instrument de tortura,crime in masa),din orice tip de industrie (in industrie ,de orice tip ar fi ea AI poate deveni instrument de exploatare umana prin munca silnica pt ca poti seta AI la o productie superaccelerata la care omul nu va putea face fata si astfel se intra in exploatare prin munca),din orice tip de asistenta medicala(pt ca AI poate fi setata sa te ucida medical personalizat si in stilul crimei perfecte,AI devenind instrument de ucidere a persoanei la indemana oricarui utilizator al AI mai ales cand persoana tintita spre a fi ucisa medical prezinta interes financiar pt cel care o tinteste cu ajutorul AI),din sistemul bancar(pt ca AI poate deveni instrument inteligent de tipul crimei perfecte pentru inselaciunea camatariei bancare mai ales daca vom avea la mijloc si moneda electronica fara alternativa la moneda cash care sa ii dea castig de cauza celui exploatat prin camatarie).Singurul domeniu in care AI va putea fi folosita fara a se aduce atingere ecosistemului umanitatii fiind la sistemul de colectare-igienizare a gunoaielor-deseurilor si atat.Nici macar in industria restaurantelor pt ca AI poate fi folosita si aici de catre tintitorii persoanelor ca instrument de sedare prin mancare,ca instrument de introducere de substante radioactive in mancarea clientului pt a se declansa uciderea lui pe modelul crimei perfecte, in acest sens AI putand fi si instrument de rafuiala-ucidere intre persoane bogate pt luarea averii prin intermediul mancarii servite la restaurantele cu roboti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *