Romani! Opuneți-vă demenților care vor să împingă Romania în război

Către:

Parlamentul României

Reprezentanții tuturor autorităților statului român

Noi, cetățenii României, solicităm Parlamentului României și tuturor reprezentanților autorităților statului român:
1. Convocarea, de urgență, a sesiunii extraordinare a Parlamentului României pentru aprobarea ”Propunerii legislative privind declararea nulității Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024”, înregistrată la Biroul Permanent al Camerei Deputaților sub nr. 471/15.07.2024;
2. Adoptarea de către România a unei poziții de neutralitate față de conflictul armat dintre Rusia și Ucraina;
3. Încetarea oricăror acorduri/tratate/convenții prin care România s-a obligat să acorde ajutor militar, tehnică militară sau orice instruire și formare a personalului militar al Ucrainei;
4. România să întreprindă demersurile necesare, la nivel diplomatic, astfel încât să înceapă negocierile pentru încheierea unui tratat de pace în condiții realizabile între Rusia și Ucraina și încetarea oricăror demersuri și acțiuni care ar putea să extindă și să perpetueze conflictul ruso-ucrainean;
5. Neimplicarea României în nici un fel de conflict diplomatic și militar/armat oriunde în lume;
6. Respectarea de către senatori, deputați, prim-ministru și miniștri, Președintele României, forțele armate române și de către toți reprezentanții autorităților publice din România a voinței poporului român exprimată la pct. 1-5

Argumente:

I. Nulitatea Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024

Președintele Klaus Iohannis, a semnat în numele României, cu ocazia summitului NATO 2024, ”Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024” conținutul acestui acord creând reacții negative în spațiul public și la nivelul societății românești.

”Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024” a fost postat pe pagina Președinției României, la rubrica Comunicate de presă, la data de 11 iulie 2024 (https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/acord-privind-cooperarea-in-domeniul-securitatii-intre-romania-si-ucraina1720705732), precum și pe pagina Președintelui Ucrainei (https://www.president.gov.ua/news/ugoda-pro-spivrobitnictvo-u-sferi-bezpeki-mizh-ukrayinoyu-ta-92117)

Din conținutul acestui Acord, reiese că acesta este un tratat bilateral, tratat la nivel de stat.

Potrivit art. 39 alin 1 lit a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, în cazul tratatelor la nivel de stat, după semnare, până la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, textele tratatelor bilaterale pot fi făcute publice cu acordul expres al celeilalte părți. În cuprinsul acestui Acord făcut public și postat pe site-ul Președinției României la data de 11 iulie 2024 se menționează la Paragraful 16. ”Dispoziții finale” : ”1. Prezentul acord intră în vigoare la data semnării și este valabil timp de zece (10) ani de la data semnării sale.”

Însă, acest Acord fiind un tratat la nivel de stat, nu putea să intre în vigoare la data semnării, având în vedere următoarele dispozițiile exprese din Legea nr. 590/2003 privind tratatele:
– Capitolul II din Legea nr. 590/2003 reglementează ”Procedura încheierii tratatelor”, având următoarele secțiuni:
Secţiunea 1 Aprobarea inițierii negocierilor
Secţiunea a 2-a Desfășurarea negocierilor
Secţiunea a 3-a Aprobarea semnării
Secţiunea a 4-a Deplinele puteri
Secţiunea a 5-a Exprimarea consimțământului de a deveni parte la tratat Secţiunea a 6-a Intrarea în vigoare a tratatelor
Secţiunea a 7-a Tratatele în formă simplificată, încheiate prin schimb de note verbale sau de scrisori
Secţiunea a 8-a Înregistrarea tratatelor;

– Articolul 1 ”Pentru scopurile prezentei legi, prin:
a) tratat se înțelege actul juridic, indiferent de denumire sau de formă, care consemnează în scris un acord la nivel de stat, la nivel guvernamental sau la nivel departamental, având scopul de a crea, de a modifica ori de a stinge drepturi și obligații juridice sau de altă natură, guvernat de dreptul internațional public și consemnat într-un instrument unic ori în două sau în mai multe instrumente conexe;
b) încheierea tratatelor se înțelege succesiunea de etape care trebuie urmate, ansamblul de activități care trebuie desfășurate, precum și ansamblul de proceduri și reguli care trebuie respectate astfel încât tratatul să între în vigoare pentru România;
f) ratificare se înțelege modalitatea de exprimare a consimțământului de a deveni parte la un tratat care a fost semnat de partea română, prin adoptarea unei legi de ratificare de către Parlament sau, în condițiile legii, prin ordonanță de urgență a Guvernului;
l) instrument de ratificare, aderare, acceptare sau aprobare se înțelege documentul prin care se consemnează ratificarea, aderarea, acceptarea sau aprobarea tratatelor”
– art. 18 alin. (1) ”Exprimarea consimțământului de a deveni parte la tratat se face, după caz, prin ratificare, …”;
– art. 1 lit. f): ”ratificare se înțelege modalitatea de exprimare a consimțământului de a deveni parte la un tratat care a fost semnat de partea română, prin adoptarea unei legi de ratificare de către parlament sau, în condițiile legii, prin ordonanță de urgență a Guvernului”
– art. 19 alin. (1) lit. a): ”se supun parlamentului spre ratificare prin lege următoarele categorii de tratate: a) tratatele la nivel de stat, oricare ar fi domeniul de reglementare al acestora”; Art. 19 alin. (2) ”Tratatele prevăzute la alin. (1) nu se ratifică prin ordonanțe ale Guvernului.”
– Art. 27 alin (2) ”tratatele la nivel de stat, precum și tratatele la nivel guvernamental care, conform art. 19 alin. (1), trebuie supuse ratificării nu pot intră în vigoare prin procedura semnării și nu se pot aplica cu titlu provizoriu de la data semnării.”
– Art. 25 alin. (2) ”tratatele bilaterale la nivel de stat intră în vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare”
– Art. 42: ”Tratatele încheiate cu încălcarea normelor dreptului internațional privind validitatea tratatelor și a normelor privind capacitatea și/sau procedura încheierii tratatelor pot fi declarate nule, procedura de aprobare a declarării nulității fiind similară celei urmate pentru intrarea în vigoare a categoriei respective de tratate.”
Din analiza coroborată a normelor din Legea nr. 590/2003 se poate constata că președintele României, Klaus Iohannis, cu ocazia semnării Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina și-a depășit atribuțiile și competențele în privința încheierii unui tratat bilateral la nivel de stat, deoarece avea în competență numai să semnarea unui astfel de tratat, fără posibilitatea intrării în vigoare a unui astfel de tratat, el putând intra in vigoare numai după ratificarea lui de către Parlamentul României, prin lege, la data schimbului instrumentelor de ratificare.

Se poate constata astfel că validitatea Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina este afectată, precum și faptul că normele privind capacitatea președintelui Iohannis să încheie un asemenea tratat, precum și procedura încheierii tratatelor a fost încălcată.
Exemplificăm în acest sens, ca exemplu, Acordul din 5 septembrie 2020 între Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind cooperarea în domeniul tehnico-militar, ratificat prin Legea nr. 199/2021.
În acest acord se prevede la articolul 9 – Intrarea în vigoare: ”Prezentul acord va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări scrise prin care părțile se informează despre îndeplinirea procedurilor legale interne, necesare pentru intrarea acestuia în vigoare.”

Totodată, în Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, se prevăd, printre altele:
– că România va dona Ucrainei un sistem PATRIOT, în conformitate cu decizia Consiliului Suprem de Apărare a Țării din 20 iunie 2024 (parag 6 lit. A pct 2);
– România va facilita tranzitul tuturor echipamentelor necesare pe teritoriul său către Ucraina, cât de rapid posibil (parag 6 lit A, pct 3);
– că România se obligă să acorde asistență cuprinzătoare pentru construirea viitoarelor forțe armate ale Ucrainei care necesită suficiente stocuri (resurse) militare necesare pentru respingerea agresiunilor viitoare și că va căuta modalități de intensificare a colaborării și va explora opțiuni pentru a ajuta Ucraina să acumuleze aceste resurse strategice (parag 6 lit b, pct 2);
– că România va furniza în mod activ capabilitățile centrului de instruire F-16 (FTC) găzduit de Forțele Armate Române pentru instruirea piloților ucraineni (prag 6 lit C, pct 4);
– că în cazul unei noi agresiuni a Rusiei împotriva Ucrainei sau în cazul unei escaladări semnificative, Ucraina și România se vor consulta în termen de 24 ore pentru a stabili măsurile adecvate necesare pentru a contracara sau a descuraja agresiunea sau escaladarea (Rusiei) (parag 2 pct 2);
– că România și Ucraina au decis să continue cooperarea pentru ca România să ajute Ucraina să se apere împotriva agresiunii Rusiei până când Ucraina va prevala (câștiga) și au decis ca România să ofere sprijin Ucrainei pentru a-și continua autoapărarea legitimă, în conformitate cu articolul 51 din Carta ONU, împotriva agresiunii în curs a Rusiei, a escaladării militare și pentru a descuraja agresiunea în viitor (paragraful 1 pct 1).

Din conținutul Acordului se poate observa:

1. că România se obligă să cedeze parte din sistemul de apărare națională și să efectueze cheltuieli financiare pentru a sprijini Ucraina în războiul cu Rusia, în condițiile în care bugetul public al României este în deficit excesiv, iar datoria publică a crescut exponențial în ultimii 4 ani, cu impact major asupra calității vieții poporului român;

2. că sistemul de apărare națională a României devine inexistent, Acordul axându-se numai pe ajutorarea Ucrainei să își dezvolte sistemul de industrie și apărare națională;

3. că acordul este bilateral, dar conține obligații numai pentru România;

4. acordarea de ajutor Ucrainei, în condițiile menționate în Acord, pentru ca aceasta să se apere împotriva agresiunii Rusiei până când Ucraina va câștiga războiul;

5. față de prevederile Acordului că România va ajuta la contracararea agresiunilor Rusiei împotriva Ucrainei (care sunt constante de mai mult de 2 ani și jumătate), acest ajutor poate fi interpretat de Rusia ca o declarație de război din partea României. Într-o asemenea situație, există un risc iminent de extindere a conflictului armat și declarare a stării de război pe teritoriul României cu consecința mobilizării cetățenilor pentru a participa pe frontul de luptă, având în vedere obligațiile constituționale de apărare a României.

Toate acestea au creat reacții negative în spațiul public și la nivelul societății românești, deoarece acest Acord pune în pericol pacea în România, afectează apărarea națională și stabilitatea economică a României, implicând cheltuieli și sacrificii inacceptabile pentru poporul român.

Reamintim că potrivit art. 118 alin. (2) din Constituția României, armata României este subordonată exclusiv voinței poporului român.

În concluzie, este necesar să se respecte voința poporului român care dorește pacea și nu extinderea războaielor și să declare nul Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat în numele României, de către Președintele României, cu Ucraina la data de 10 iulie 2024.

La data de 15.07.2024 a fost înregistrată la Biroul Permanent al Camerei Deputaților o ”Propunere legislativă privind declararea nulității Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024”, sub nr. 471/15.07.2024.

Având în vedere că Parlamentul României este în vacanță până în luna septembrie, este necesară convocarea, de urgență, a sesiunii extraordinare pentru votarea propunerii legislative înregistrată la Biroul Permanent al Camerei Deputaților sub nr. 471/15.07.2024.

II. Neutralitatea, pacea și întreprinderea demersurilor diplomatice pentru obținerea ei

Poporul român este un popor pașnic care dorește să aibă relații de pace și prietenie cu toate popoarele.

De când a început conflictul armat ruso-ucrainean, poporul român a ajutat poporul ucrainean, iar statul român a efectuat numeroase cheltuieli pentru persoanele refugiate din Ucraina.

Din păcate, sub pretextul ajutării poporului ucrainean, vedem că de mai bine de 2 ani și jumătate, conflictul armat dintre Rusia și Ucraina este menținut și șefii statelor ONU sau NATO nu au întreprins niciun demers efectiv și real pentru stingerea acestu conflict armat și instaurarea păcii.

Am văzut că atât numeroși cetățeni ucraineni au murit pe câmpul de luptă, cât și cetățeni ruși care au fostr trimiși pe câmpul de luptă.

Poporul român nu dorește ca statul român și reprezentanții autorităților statului român să mai întreprindă vreun demers care alimentează cu muniție sau aduce vreun aport la întreținerea conflictului armat, aceasta neffind o soluție pentru stingerea conflictului și instaurarea păcii, dovadă stând cei peste 2 ani și jumătate de când a început conflictul și s-a utilizat această abordare.

Mai mult, faptul că, în 2024, pe de o parte, Ucraina a încheiat Tratate bilaterale în domceniul militar cu 23 statate membre NATO, Japonia și cu UE, iar pe de altă parte, Rusia a încheiat și ea tratate bilaterale în domeniul militar, nu va ajuta în niciun caz la obținerea păcii, ci va determina extinderea conflictului armat la nivel regional și chiar mondial, ceea ce nu va ajuta nici poporul ucrainean, nici poporul rus, ci va determina extionderea războiului la multe alte popoare cu pierderea a nenumărate vieți omenești.

Din aceste motive, cetățenii României solicită:
a) Adoptarea de către România a unei poziții de neutralitate față de conflictul armat dintre Rusia și Ucraina;
b) Încetarea oricăror acorduri/tratate/convenții prin care România s-a obligat să acorde ajutor militar, tehnică militară sau orice instruire și formare a personalului militar al Ucrainei;
c) România să întreprindă demersurile necesare, la nivel diplomatic, astfel încât să înceapă negocierile pentru încheierea unui tratat de pace în condiții realizabile între Rusia și Ucraina și încetarea oricăror demersuri și acțiuni care ar putea să extindă și să perpetueze conflictul ruso-ucrainean;
d) Neimplicarea României în nici un fel de conflict diplomatic și militar/armat oriunde în lume;
e) Respectarea de către senatori, deputați, prim-ministru și miniștri, Președintele României, forțele armate române și de către toți reprezentanții autorităților publice din România a voinței poporului român.

https://www.petitieonline.com/declarare_nul_acord_cu_ucraina_neutralitate_pace?utm_source=whatsapp

5 comentarii la „Romani! Opuneți-vă demenților care vor să împingă Romania în război

  1. Chirvasa Anișoara spune:

    Slavă întru cei de sus și pe pământ PACE, între oameni bună voie….

  2. Ioan spune:

    Atentie ca niciun partid din Romania si aici e vorba si de AUR nu e impotriva raznoiului.Sa nu ne mai imbatam cu apa rece.Partidul AUR ca o conditie ce i s-a impus sa acceada in grupul ECR din Parlamentul European a fost sa semneze toti din AUR din Parlamentul European ca lupta pentru „drepturile” LGBT si ca lupta alaturi de NATO,UE,SUA alaturi de Ukraina si toate statele care se vor implica in viitor pana la nimicirea completa a Rusiei.Si au acceptat asta si au semnat pentru asta.
    https://www.facebook.com/share/p/kdFZFqsfhKGFAcog/

  3. Ioan spune:

    Singura formatiune politica din Romania care a refuzat LGBT si angajamentul de nimicire completa a Rusiei prin razboi este partidul ne-masonic S.O.S.

  4. Ioan spune:

    Avertisment planetar:

    Vedeti ca s-au intrunit toti bogatii cei mari si de mijloc,adica mediocrii in bogatie;decidentii politici cei mari si cei de mijloc,adica cei mediocri ca putere de decizie si influenta si au hotarat (in America s-au adunat intr-un oras mai neinsemnat): ” pentru ca sa avem mai multa bogatie si pentru ca sa ne putem face averile linistiti si ne-deranjati de nimeni iar decidentii politici sa nu mai fie deranjati de nimeni si de niciun obstacol ne-am decis sa le dam sclavilor libertate totala la ceea ce ne cer ei noua cel mai mult:avorturi,homosexualitate,perversiuni sexuale,libertate totala la droguri,libertate totala la petreceri,destrabalari,betii,libertate totala in a face orice sex vor ei chiar si pe strada,in parcuri la vedere,pe pajisti la vedere;pedepse cat mai blande in caz de violuri nu conteaza ce fel de violuri si cu cine;pedepse cat mai blande la violenta fizica dintre oameni indiferent de situatie,pedepse mai blande la crime,nu conteaza ce crime;pedepse mai blande la vatamare,ucidere din culpa;pedepse zero la tradare si sperjur ca oamenii sa traiasca vesnic cu ideea ca stapanul lor bogatul ori decidentul politic e om bun si trebuie muncit pentru el la capacitati astrale si astfel cu o populatie „multumita” ca li s-a daruit acestea gratie bunatatii stapanilor lor decidenti politic locali,nationali,internationali;gratie bunatatii si marinimiei bogatilor cei mari si cei de mijloc acestia din urma ,adica bogatii mari si de mijloc,decidentii politici cei mari si de mijloc vor introduce exploatarea prin munca,exploatarea omului la munca la domiciliul lor,adica pe domeniile decidentilor politici si bogatilor,inasprirea pedepselor pentru nesupunere,incapatanare,indaratnicie,revolta la locul de munca,inasprirea de tot a pedepselor la hotie,inasprirea de tot a pedepselor la calomnierea stapanilor de sclavi indiferent ca sunt politicieni sau oameni bogati de oriunde,inasprirea de tot a pedepselor pentru ca au indraznit sa vina cu revendicari ,nemultumiri,pretentii,eliminarea de tot a prezumtiei de vinovatie;inchisoare pe viata celor care vor indrazni sa isi doreasca libertatea;inchisoare pe viata celor care nu se supun stapanilor lor;inchisoare pe viata celor care indraznesc sa aiba alte convingeri decat cele ale stapanilor lor;uciderea pe loc a tuturor persoanelor prinse ca isi indeamna copiii,surorile,fratii,parintii,prietenii,vecinii,colegii de camera,colegii de facultate,colegii de scoala,colegii de la locul de munca si opinia publica in general la revolta,nesupunere fata de tot ce spun si hotarasc toti stapanii de sclavi atat bogatii cat si stapanii ceilalti adica politicienii;inchisoare pe viata impotriva celor care infiereaza homosexualitatea,perversiunile,depravarea,distractiile si petrecerile,sexul oriunde l-ar face cineva si oricum l-ar face cineva,betia,drogurile,vrajitoria,masoneria,satanismul,superstitiile,erezia,ateismul,ideologiile de gen,nazismul,tradarea,delatiunea,nedreptatea”.Acestea au fost hotarate si urmeaza in doi ani sa se implementeze peste tot la populatia care va supravietui.

    You see that all the big and middle rich, i.e. mediocre in wealth, the big and middle political decision-makers, i.e. the mediocre in terms of decision-making power and influence, met and decided (in America they gathered in a more insignificant city): „so that we can have more wealth and so that we can make our fortunes quiet and not be disturbed by anyone and that the political decision-makers are no longer disturbed by anyone and by any obstacle, we decided to give them to the slaves total freedom to what they ask of us the most: abortions, homosexuality, sexual perversions, total freedom to drugs, total freedom to parties, rioters, drunks, total freedom to have any sex they want even on the street, in parks in sight, on the meadows in sight; milder punishments for rapes, it doesn’t matter what kind of rapes and with whom; milder punishments for physical violence between people regardless of the situation, milder punishments for crimes, it doesn’t matter what crimes; milder punishments for injury, manslaughter; zero punishment for treason and perjury so that people live forever with the idea that their rich master or political decision-maker is a good man and must work for him with astral abilities and thus with a „satisfied” population as they were given this thanks to the kindness of their masters, local, national, international political decision-makers; thanks to the kindness and generosity of the big and middle rich, the latter, that is, the big and middle rich, the big and middle political decision-makers will introduce exploitation through labor , the exploitation of people at work at their homes, i.e. on the domains of political decision-makers and the rich, the tightening of punishments for disobedience, stubbornness, stubbornness, rebellion at the workplace, the all-tightening of the punishments for theft, the all-tightening of the punishments for slandering slave masters regardless of whether they are politicians or rich people from anywhere, the tightening of the punishments for daring to come up with demands, grievances, claims, the complete elimination of the presumption of guilt; life imprisonment for those who dare to wish for freedom; imprisonment for the life of those who do not obey their masters; life imprisonment for those who dare to have other beliefs than those of their masters; the killing on the spot of all people caught inciting their children, sisters, brothers, parents, friends, neighbors, roommates , college colleagues, school colleagues, colleagues from the workplace and public opinion in general to revolt, disobedience to everything that all the slave masters say and decide, both the rich and the other masters, i.e. the politicians; life imprisonment against those who instills homosexuality, perversions, depravity, fun and parties, sex wherever someone does it and however someone does it, drunkenness, drugs, witchcraft, freemasonry, Satanism, superstitions, heresy, atheism, gender ideologies, Nazism, betrayal, treason, injustice”. These have been decided and will be implemented everywhere in two years for the population that will survive.

  5. p spune:

    Ioan nu ne dă sursa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *