Eudochia era de neam samarinean şi petrecea nu numai în rătăcirea credinţei ei, ci şi în multe fapte de desfrânare, prin care agonisise multe bunuri, fiind deosebit de frumoasă. Dumnezeu n-a lăsat-o în întunericul neştiinţei. Aşa a ajuns să cunoască pe fericitul Gherman, care i-a dat învăţăturile cele mântuitoare de suflet. Primindu-le, a cugetat: ,,Dacă bogaţii, după moarte, vor fi osândiţi la o muncă atât de grea şi veşnică, apoi ce folos îmi este de bogăţiile adunate fără de măsură?’’ Bogăţiile cele adunate prin păcate grele le-a împărţit săracilor şi a ales să meargă pe calea pocăinţei. A primit darul cel mare a Sfântului Botez şi s-a făcut fiică a Bisericii lui Hristos, urmând sfatul lui Gherman: ,,Dacă ai fost ca o mare a păcatelor, fă-te de acum înainte liman al mântuirii’’.
Vremurile în care a trăit erau grele pentru Biserică, deoarece păgânul împărat Aurelian era neîndurător faţă de creştini. Din porunca lui s-au dus cincizeci de ostaşi pentru a prinde pe Sfânta Evdochia. Dumnezeu a înştiinţat-o despre cele ce avea să pătimească, spunându-i: ,,Fiică Eudochio, trezeşte-te şi stai în Credinţă bărbăteşte, că a venit vremea să mărturiseşti numele Meu şi să preamăreşti slava Mea; iată, ţi s-a gătit nevoinţa prin care să alergi. Vor năvăli asupra ta îndată nişte oameni ca nişte fiare, iar tu nu te tulbura şi nici nu te înspăimânta, că Eu voi fi cu tine împreună călător şi ajutător, întru toate nevoinţele şi ostenelile tale’’. Intrând în mănăstirea în care vieţuia, ostaşii au căutat-o şi ea, stând înaintea lor, a mai avut vreme să meargă şi să ia o părticică din Preacuratele Taine ale lui Hristos Mântuitorul, pe care a ascuns-o în sânul său, apoi s-a dat pe sine pentru pătimire. Ostaşii cei fără Dumnezeu i-au tăiat cinstitul cap în cea dintâi zi a lunii martie.
Sfânta Evdochia ne stă tuturor pildă de Credinţă în Hristos. După ce Dumnezeu a scos-o din întunericul păcatului şi a neştiintei, a păşit cu mult curaj pe calea muceniciei. Ce vor răspunde în faţa Dreptului Judecător aceia care, după ce au cunoscut Dreapta Credinţă, au părăsit-o şi s-au afundat în rătăcirea pierzătoare a sectelor care se pretind a fi creştine? Ce vor răspunde cei care au apucat pe căile ecumenismului eretic? (După Vieţile Sfinţilor pe martie, Ed. Mănăstirea Sihăstria, 2005, p. 7-36).
Pentru rugăciunile Sfintei Muceniţe Eudochia, Doamne Iisuse Hristoase, miluieşte-ne pe noi păcătoşii.
Presbiter Ioviţa Vasile
Nu este cazul sa va speriati de impunerea pasaportului covid.Intelegeti ca se va alege borsul,praful de toate ale lor.
In curand va fi mare neliniste in Europa.De ce?Statele UE se vor certa intre ele.Vor fi certuri intre state pe seama vaccinurilor covid.Cum va fi?Germania va reprosa Poloniei ca nu a acoperit imunizarea in masa cu vaccinarea,adica nu s a vaccinat precum Germania,iar acest comportament al Poloniei va fi un adevarat risc pt securitatea si stabilitatea sociala si economica a Germaniei,de exemplu.Polonia,de exemplu,va reprosa Germaniei ca a impiedicat productia de vaccinuri pt comportamentul ei prin suprasolicitarea cererii de vaccinuri de la producator,astfel ca din ac cauza nu au mai ajuns suficiente vaccinuri care sa acopere si „nevoile”Poloniei.Si tot asa statele europene isi vor reprosa unele altora dupa cum am spus mai sus,iscandu se certuri de amploare care vor sfarsi pana la urma in scoaterea la suprafata a ranchiunelor dintre state mocnite de zeci de ani iar chestiunea crimelor din al 2-lea razb mond va fi adusa la zi si in acest context Rusia va exploata la maxim aceasta stare de lucruri.De pilda,cearta dintre Serbia si Croatia(Serbia nu e in U E) se va termina cu iesirea la suprafata a crimelor din al 2 lea razb mond facute de croati contra sarbilor iar sarbii vor incepe sa i urasca de moarte pe croati pt ce le a facut lor in trecut.Si in acest mod se va intampla cu mare pondere,ca un eveniment major in toata Europa.Si iarasi popoarele din Vestul Europei vor desconsidera popoarele din Est iar cele din Est vor trata cu resentimente tarile vestice.Asadar,pe masura ce scandalurile intre state pe motivul vaccinurilor anticovid vor da in resentimente si ura intre state,radicalizarea in plan social ,economic si politic va fi un fapt de neocolit,lucru care va borsi pana la urma tot sistemul tehnologic care e in spatele vaccinarii si nu vor putea sa si implementeze ce vor satanele astea decat la nivelul experimental pentru ca le va lipsi stabilitatea necesara ducerii la capat al intregului lor plan.Veti vedea ca multe state din lume vor impiedica strasnic avansarea planului sionistilor,plan care va fi facut armonica nu de crestini,spre rusinea noastra,ci de tarile musulmane.Acelea vor fi nanasul sionismului.
Așa trebuie un comentariu scurt și la obiect! Cele lungi devin plictisitoare și se abandonează la scut timp cititul. Frumos! Doamne ajută!
Multumesc pentru apreciere. Si mie-mi place concizia, dar nu reusesc intotdeauna sa fiu concis, nu prea am darul acesta. Doamne ajuta.
Să fie blagoslovit cuvântul Sfinției Voastre Cinstite Părinte Vasile!
Corifeii apocaliptici ai pandemiei anunță măsurile obligatorii, cinice, contrare minimei rațiuni, prin care îndobitocirea și absurdul ating niveluri paroxistice.
Col.Dr.Vlad Voiculescu, a răspuns la întrebarea dacă elevii pot duce mărțișoare și flori profesorilor, de 1 martie:
„O să răspund cu un citat din Biblie: toate îmi sunt permise, nu toate îmi sunt de folos”, a spus el, întrebat de jurnaliștii de la Parlament în legătură cu acest subiect.
„Poate dacă poartă mănuși, cred că pot să facă gestul ăsta. În principiu sfătuiesc pe toată lumea să se vaccineze, să poarte mască, să fie precaută. ”, a adăugat el.
Șeful DSU, Raed Arafat, a spus de asemenea că elevii pot duce mărțișoare și flori de 1 martie la școală, dar să respecte distanțarea socială.
„Trebuie să respectăm legea, așa cum este. Nu cred că cineva va da o derogare de la ordinul comun și să spunem că se interzice schimbul de obiecte persoanele, mai puțin mărțișoare și flori. Știu, o să părem antipatici, dar, în primul rând, noi discutăm despre protecția și sănătatea copiilor”, a declarat secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar, Sorin Ion, pentru Europa Liberă.
Deputatul psd, Alexandru Rafila:
„să evităm îmbrățișările când oferim un mărțișor sau o floare și să ne spălăm pe mâini înainte și după aceste gesturi și să folosim un dezinfectant.”„N-am înțeles care este utilitatea mănușilor în oferirea mărțișoarelor, dar probabil că sunt oameni care n-au avut ocazia să ofere mărțișoare de prea multe ori și din cauza asta fac astfel de recomandări”, a spus Alexandru Rafila.
Medicul infecționist Adrian Marinescu de la Institutul „Matei Balș” a explicat pentru Europa Liberă de ce este important ca ordinul comun să fie respectat de părinți și elevi.
„Trebuie să încercăm în această perioadă să reducem interacțiunile celor mici. E vorba de obiectul în sine, florile, mărțișoarele, când le dăm dintr-o mână în alta. În alt doilea rând, interacțiunile ar fi mai importante. Trebuie să ne apropiem de persoana de lângă noi, nu se păstrează distanțarea. În al treilea rând, în situații de acest gen apar aglomerări.”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a invocat date noi și recente, primite de la Comisia Europeană, referitoare la situația obligativității măștii la orele de educație fizică.
„În niciun stat (din U.E.) în care se fac ore de educație fizică nu există o astfel de obligație.
Există reglementări de distanțare, de purtare a măștii de la vestiar până la locul de desfășurare a orei și înapoi, dar nu există stat care să impună obligativitatea măștii de către copii în timpul acțiunilor care presupun efort fizic.
Pe baza acestor date noi, începând de mâine (luni 1 martie), reluăm discuțiile (cu ministerul Sănătății), referitoare la aceste reglementări”, a declarat Cîmpeanu la Antena 3.
Medicul Virgil Musta de la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara trage un puternic semnal de alarmă în privința desfășurării sărbătorilor Pascale din acest an: ”Vă spun sincer, eu cred că, acum, Paștele este, exclusiv, responsabilitatea noastră”.
„Dacă nu vom respecta regulile de prevenție și, foarte important, dacă se va refuza vaccinarea, Paștele ar putea fi compromis. Vă spun sincer, eu cred că, acum, Paștele este, exclusiv, responsabilitatea noastră. Dacă lucrurile merg așa, mă refer la creșterea infectărilor, mă tem că nu vom avea Sărbătorile pe care ni le dorim. Iar asta înseamnă că Paștele va fi, la fel ca și Crăciunul, unul în care familia extinsă nu se va putea vedea, măcar pentru a ne proteja unii pe ceilalți”, a adăugat Virgil Musta.
Dacă fugi de Dumnezeu, El nu va alerga după tine, dar te va aştepta.
Pe orice drum vei apuca, Îl vei întâlni pe Dumnezeu. Însă dacă nu-L vei recunoaşte în timpul întâlnirii, călătoria ta se va însoţi de nepăsare, ca o plimbare prin cimitir. La orice uşă vei bate, Dumnezeu îţi va deschide. Dacă nu-ţi deschide Dumnezeu, nici o uşă nu ţi se va deschide.
Primirea Dumnezeului Celui Viu are ca cea dintâi şi cea mai de seamă urmare biruinţa vieţii asupra morţii. Neprimirea lui Dumnezeu are ca cea dintâi şi cea mai groaznică urmare biruinţa morţii asupra vieţii. În primul caz se poate spune că toată această strălucire a vieţii prin întunericul morţii se va încheia într’un foc măreţ al vieţii, în care moartea va arde.
În al doilea caz se poate spune că toate aceste silnicii ale morţii asupra scânteilor slabe ale vieţii se vor sfârşi cu întunericul şi cu tăcerea de neclintit în care se va odihni moartea în veşnicie.
Dacă-L ştergi pe Dumnezeu din cosmos, ai şters deosebirea dintre viaţă şi moarte şi ai predat morţii spre nimicirea cea de istov a tot şi a toate, de la un ţărm al timpului şi spaţiului la un altul.
În zadar fugi de Dumnezeu; nu te poţi ascunde. E adevărat, El nu va alerga după tine, dar te va aştepta. Şi nu te va aştepta numai în locul în care L-ai părăsit, ci pe toate drumurile şi la toate colţurile lumii.
Mai uşor vei trece pe lângă Lună decât pe lângă Dumnezeu. Cu adevărat, mai uşor vei fugi de văzduh decât de Dumnezeu.
Extras din
Sfantul Nicolae Velimirovici, „Gânduri despre bine și rău”, în traducere din limba sârbă de Ionuț și Sladjana Gurgu, Ed. Predania, București, 2009. p.32-33
SFÂNTUL CUVIOS PAISIE AGHIORITUL
Părinte, pentru ce Dumnezeu îngăduie diavolului să ne ispitească?
– Ca să îşi aleagă fiii Săi. „Fă, diavole, orice vrei!” îi spune Dumnezeu, pentru că orice ar face, în cele din urmă îşi va zdrobi mutra sa de Piatra cea din capul unghiului, care este Hristos. Dacă noi credem că Hristos este Piatra cea din capul unghiului, atunci nimic nu ne va înfricoşa.
Dumnezeu nu îngăduie o încercare dacă nu va ieşi ceva bun din ea. Când Dumnezeu vede că din ea va rezulta un bine mai mare, lasă pe diavol să îşi facă treaba sa. Aţi văzut ce a făcut Irod? A omorât 14.000 de prunci, dar a făcut 14.000 de mucenici îngeri. Unde ai văzut tu mucenici îngeri? Diavolul şi-a dat peste mutră! Diocleţian s-a făcut împreună-lucrătorul diavolului chinuind pe creştini cu asprime, dar fără să vrea a făcut bine Bisericii lui Hristos, pentru că a îmbogăţit-o cu Sfinţi. Credea că va face să dispară toţi creştinii, dar n-a făcut nimic. A lăsat o mulţime de Sfinte Moaşte ca să ne închinăm la ele şi a îmbogăţit Biserica lui Hristos. Dumnezeu putea să-l desfiinţeze pe diavol; doar este Dumnezeu. Dacă ar vrea, chiar şi acum i-ar putea aduna ghem în iad, dar îl lasă spre binele nostru, îl va lăsa să chinuiască făptura Lui? L-a lăsat, însă numai până la un punct şi până la o vreme, ca să ne ajute prin răutatea lui; să ne ispitească şi astfel să alergăm la El.
Numai dacă vede de mai înainte că va ieşi un bine, Dumnezeu îi îngăduie lui aghiuţă să ne ispitească. Dacă nu iese binele, nu i se îngăduie.
Toate le îngăduie Dumnezeu pentru binele nostru. Să credem aceasta. Dumnezeu lasă pe diavolul să-l lupte pe om. Fără luptă nu se face nimic. Dacă nu ne-ar ispiti diavolul, am crede poate că suntem chiar şi sfinţi. Aşadar, Dumnezeu îngăduie diavolului să ne lovească cu răutate, pentru că prin lovitura ce ne-o dă, alungă tot praful de pe noi şi ne scutură sufletul nostru cel prăfuit. Sau îl lasă să se repeadă să ne muşte, ca astfel să scăpăm la El. Dumnezeu ne cheamă mereu, dar noi, de obicei, ne îndepărtăm de Dânsul. Numai atunci când se iveşte vreo primejdie, alergăm la El. Când omul se va uni cu Dumnezeu, nu va mai exista loc să mai intre cel viclean, dar nici motiv ca Dumnezeu să îngăduie celui viclean să-l ispitească, ca să fie nevoit omul să scape la Dumnezeu. În tot cazul, oricum ar fi, cel viclean ne face bine; ne ajută să ne sfinţim. De aceea şi Dumnezeu îl îngăduie.
Dumnezeu a lăsat liberi nu numai pe oameni, ci şi pe diavoli, pentru că nu pot vătăma sufletul omului. Afară numai dacă el însuşi vrea să-şi vatăme sufletul său. Ei pricinuiesc răsplată sufletelor noastre atunci când oamenii răi sau neatenți ne fac nouă rău fără să vrea. De ce oare spune acel avvă: Ridică ispitele şi nu se va mântui nimeni? Pentru că ispitele ajută foarte mult. Nu pentru că diavolul poate face vreodată binele – fiind el rău -, ci Bunul Dumnezeu împiedică piatra ce ne-o aruncă să ne spargă capul şi ne-o dă într-o mână, iar în cealaltă ne dă migdale, ca să le spargem şi să le mâncăm. Adică Dumnezeu îngăduie ispitele nu pentru ca diavolul să ne tiranizeze, ci în felul acesta să dăm „examene” pentru cealaltă viaţă şi să nu avem pretenţii nesăbuite la a Doua Venire. Trebuie să înţelegem bine că ne războim – şi avem să ne războim câtă vreme ne vom afla în viaţa aceasta – cu însuşi diavolul. Câtă vreme trăieşte omul, are multă treabă de făcut pentru îmbunătăţirea sufletului său şi are dreptul să dea examene duhovniceşti.
Dacă moare şi nu trece, cade. Reexaminare nu există.
(Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovniceşti, Vol. I Cu durere și dragoste pentru omul contemporan, Editura Evanghelismos, București, 2012, pp. 59-60)