Scrisoare deschisă către episcopul ecumenist al Sălajului, domnul Petroniu Florea

Preasfinția Voastră,

Sunt preotul pensionar Iovița Vasile din Sanmihaiu Almașului. În Duminica a 8-a după Rusalii a anului 2016, la 14 august, am întrerupt comuniunea euharistică cu Preasfinția Voastră pentru faptul că ați semnat documentele eretice ale sinodului talhăresc din Creta. De-atunci am așteptat să vă retrageți semnătura și să condamnați acea adunare nelegiuită. Întrucat, după aproape opt ani, vă mențineți semnătura și refuzați să reveniți la Credința Ortodoxă, mă voi menține în această stare de nepomenire, poruncită de Sfintele Canoane.

În virtutea datoriei pe care Dumnezeu a așezat-o asupra noastră, aceea de a păstra Sfanta Credință Ortodoxă neatinsă și nealterată de erezii și rătăciri și a apăra Biserica Ortodoxă de vrăjmașii văzuți și nevăzuți, din lăuntru și din afară, vă adresez scrisoarea de mai jos.

1.Cerem ca Părintele Mihai Negrean să fie restabilit ca paroh în Drighiu, să încetați represaliile și amenințările împotriva dansului, deoarece nu a făcut altceva decat să aplice Sfintele Canoane, în aceste vremuri de cumplite erezii, schisme și prigoane.

2.Canonul 15 I II Constantinopol interzice cercetarea canonică a clericului care a încetat pomenirea ierarhului pe motiv de erezie: Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de Sfintele Sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Orice măsură împotriva Părintelui Mihai Negrean este necanonică, nedreaptă, abuzivă.

3.Acuzația de schismă adusă Părintelui este necanonică, nedreaptă, ridicolă și vădește rea credință, deoarece același Canon spune deslușit, cu multă limpezime: ,,Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinări”. Cum puteți scrie într-un act oficial că Sfinția sa se face vinovat de schismă?

4.Regulamentul în temeiul căruia urmează să fie judecat a fost alcătuit și aprobat în 2015, cu scopul vădit de a înăbuși orice voce care ar cuteza să se ridice întru apărarea Dreptei Credințe. Nu-l recunoaștem și cerem retragerea lui.

5.Canonul 107 al Sinodului din Cartagina interzice episcopului să judece în pricina sa. Or, Dumneavoastă tocmai asta urmează să faceți, și explic de ce. Adunarea eparhială este alcătuită din oamenii pe care i-ați desemnat, respingand orice altă candidatură. Pot dovedi lucrul acesta. Fiind oamenii Dumneavoastră, execută ordinele pe care le dați.

6.Dumneavoastră propuneți persoanele care urmează să constituie Consistoriul eparhial, organul de judecată. Evident că propuneți oameni obedienți, cărora le veți da dinainte sentința pe care trebuie să o pronunțe. Spune Regulamentul că ei sunt aleși de Adunarea eparhială. Ce alege această Adunare cand Dumneavoastră propuneți exact numărul de persoane necesar? Și cum ar putea judeca aceștia drept și impartial? Nu recunoaștem Consistoriului autoritatea și legitimitatea de a judeca, prin urmare cerem desființarea lui.

7.,,Numirea membrilor Consistoriului eparhial, precum și a președintelui, din randul titularilor, se face prin decizia episcopului (chiriarhală)’’ (art. 52, alin. 4). Aci legiuitorul spune, fără să vrea, că judecătorii din Consistoriu sunt numiți, nu aleși.

8.,,Hotărarile Consistoriului eparhial sunt definitive, după aprobarea lor de către episcop (art. 52, alin. 1). Ce frumos sună! Adică ultimul cuvant în judecata care îl privește pe episcop, ca parte vătămată zice-se, îl are tot  episcopul! De la început pană la sfarșit, episcopul judecă în propria cauză. Nu e drept, nu e canonic, nu e moral.

9.Dorim să vă reamintim că noi cei care am întrerupt pomenirea, vă suntem prieteni, nu vrăjmași. Vrăjmași vă sunt aceia care vă lingușesc, vă laudă și vă întăresc în convingerea că drumul pe care mergeți este bun. Greșit! Ecumenismul nu vă va duce nicidecum la bine, nici la mantuire. Dezavuăm cmb-ul ca fiind un organism creat pentru a pregăti venirea lui antihrist, și e de mirare că nu vreți să înțelegeți acest lucru. Noi așteptăm Venirea Domnului și Dumnezeului și Mantuitorului nostru Iisus Hristos.

10.Constituția Romaniei garantează dreptul oricărui cetățean la un proces echitabil și imparțial, fără a face deosebire între procesele bisericești și cele din instanțele civile. Ca atare, Părintele Negrean se va putea întoarce oricand împotriva Dumneavoastră, adresandu-se instanțelor civile pentru a cere repararea nedreptăților ce i se vor face. Și vă rugăm să nu uitați că privați cinci copii de ajutorul patern, în vreme ce Dumneavoastră beneficiați de tot luxul și avantajele materiale, asigurate din bănuțul văduvei.

11.În încheiere, vreau să elucidez statutul meu în cadrul Bisericii Ortodoxe Romane. Sunt fiu duhovnicesc al Episcopiei Sălajului și slujitor nevrednic la Sfantul Altar, cu datoria sfantă de a sta sub ascultarea unui episcop ortodox.

12.Vă doresc pace, sănătate și mantuire.

Presbiter Iovița Vasile              2 aprilie 2024

NOTA. Cunoscand situația în care se găsește Părintele Mihai Negrean, vă invit și vă rog să-l susțineți, semnand petitia cuprinsă în linkul de mai jos. Vă mulțumim tuturor.

https://www.petitieonline.com/sustinem_pe_printele_mihai_negrean_din_episcopia_slajului_in_ingrdirea_fat_de_erezia_ecumenismului_promovat_de_episcopul_locului_petroniu#form

3 comentarii la „Scrisoare deschisă către episcopul ecumenist al Sălajului, domnul Petroniu Florea

  1. Mihai spune:

    acum recent la palatul Parlamentului a fost „sfințit” noul „paraclis” de către Ciubotea , la eveniment nu au lipsit fratiorii lui perciunatii

  2. Doamne ajuta, fratilor!

    Cei care semnati petitia sustinerii parintelui Mihai Negrean, dati share acolo unde puteti, pentru a se strange semnaturi!

  3. Ioan spune:

    E bai,deocamdata.

    https://ed00ee30a7ed346ea2a6bca78e8aeec2.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html

    ”Criza este situația în care societatea se confruntă cu mari dificultăți generate de apariția unuia sau mai multor incidente pe teritoriul național, la nivel regional sau internațional, sau de amenințări, riscuri și vulnerabilități prin care sunt grav perturbate sau amenințate condițiile de viață, sănătate și mediu, proprietatea, stabilitatea politică, economică sau socială, ordinea publică, securitatea și apărarea națională, precum și alte valori constituționale care impun adoptarea de măsuri specifice prin acțiunea unitară a autorităților și instituțiilor statului român, pentru înlăturarea cauzelor, gestionarea efectelor și revenirea la starea de normalitate”, se arată în proiectul de act normativ. Măsurile de răspuns la criză reprezintă dispoziții ale autorităților naționale de decizie, care inițiază și accelerează procesele pentru pregătirea resurselor, activarea forțelor, mecanismelor de intervenție și asigurarea unei reacții rapide, precum și pentru gestionarea unei situații de criză, atât în context național, cât și în context aliat sau în cadrul mecanismelor UE. Măsurile de răspuns la criză pot fi adoptate în funcție de situație de către autoritățile naționale de decizie pentru creșterea capacității de avertizare timpurie, prevenire și răspuns.

    PUBLICITATE

    https://ed00ee30a7ed346ea2a6bca78e8aeec2.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.htmlRăspuns unitar

    Aplicarea managementului integrat al situațiilor de criză se va realiza și prin aplicarea integrată a măsurilor de răspuns la criză și, după caz, în coordonare cu Organizația Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) și UE, susține MApN. Totodată, proiectul de lege prevede că autoritățile și instituțiile cu rol de coordonare vor asigura implementarea, în baza deciziei autorităților naționale, a măsurilor de răspuns la crize adoptate la nivelul NATO, UE și al altor organisme internaționale. ”În funcție de situație, procesul național de management integrat al situațiilor de criză este sincronizat cu procesul NATO de răspuns la criză și mecanismele stabilite la nivelul UE”, se precizează în proiectul legislativ.

    Procesul național de management integrat al situațiilor de criză se va desfășura în următoarele faze: supravegherea și avertizarea, evaluarea crizei sau evaluarea crizei potențiale, elaborarea opțiunilor de răspuns la criză, planificarea răspunsului la criză, execuția măsurilor stabilite și tranziția la starea de normalitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *